Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intagit kvällsdosen av medikamenter för att hålla paroxymisären i schack och tänker mig faktiskt bädda ner mig för att sova på soffan inatt.

Sprattlar nämligen inte öht på soffan 😅 och vid misärskov är det bättre att sova stilla har jag märkt :up:
 
Resegarantin borde väl gälla? Eller de kanske har undantag vid olagliga strejker (force majeure).
Om den gäller så kan du ta taxi till/från jobbet. :up: Eller taxi kan du ju ta ändå.
Kolla om arbetsgivaren betalar, det gjorde min fd arbetsgivare när en anställd inte kunde ta sig till jobbet (tror det var pga snöoväder så kollektivtrafiken var inställd).
Frågan är ju bara om det finns så många taxibilar som rymmer en morgonrusning och eftermiddagsrusning via pendel. Det var ju "omöjligt" (jag kunde få en taxi inom 2-3 timmar) när det sist var kaos, och då var det ju "bara" snöstorm+färre avgångar pga personalbrist.
 
Måns Mums
Nu sängen
 

Bifogade filer

  • 20230416_195841.jpg
    20230416_195841.jpg
    228,5 KB · Visningar: 24
Läser recept och grubblar på den bästa dry rub för tjocka revbensspjäll jag måste äta upp eftersom de legat i frysen ett tag.
 
Filmhjälp!
Söker efter en film som jag inte minns namnet på. Handlar om 2 bröder som ser riktigt white trash/hillbilly ut. De har ärvt eller köpt en stuga och träffar på ett gäng college ungdomar.
Komedi ungdomarna tror bröderna är ute efter dom och bröderna är livrädda för dessa ungdomar som kastar sig framför och tar livet av sig själva typ. Nån som vet vilken film jag pratar om,? 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp