Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar lite på om det är för "snabbt" att byta arbete efter drygt 1 år? Trivs mycket bra med mitt arbete men det ligger i grannstaden, ett jobb i staden vore mer optimalt nu när jag är ensamstående med 3 (egentligen 4) barn varann vecka.
Nej absolut inte. Jag kommer själv byta jobb i mitten på maj, efter 1 år och 1 månad på nuvarande arbetsplats.
Stannar man 1 år tycker jag att man ändå gett jobbet en värdig chans.
 
Åt picadelisallad och började frysa. Brr.
Ser Efter fem.
Det har öppnats en ny inredningsaffär i Ryssland, den heter Swed House och har en blå-gul logga. :laugh:
De visade ett klipp därifrån och det ser ut som Ikea. En kund sa att affären är konstig, som en stor labyrint. Låter som Ikea ja. :D
 
Jag har en i hallen, men brandmannen som höll kursen jag var på i fredags tyckte man skulle ha en i varje rum.

absolut är det så. Särskilt i alla sovrum. Och där tvättmaskinen finns.
Vi hade genomgång när vi ansökte om säker gård hos försäkringsbolaget, en brandvarnare i varje sovrum och på lämpligt ställe i köket. Vi har tvättmaskinen i badrummet så vi har brandvarnare utanför dörren eftersom den inte trivs så bra i fuktig miljö. Våra är dessutom seriekopplade så om en börjar larma så tjuter alla. :)
 
Vilket härligt väder idag med och började med att fixa iordning och förbereda kaninburen ihop med ena grannen och så bytte bästa älsklingen till sommarsulor på min bil och grannarnas 😊. Medan han grejade vidare i boden har jag fixat tvätt, diskmaskin, lite annat fix och plockat bort påsken inne.
Nu är det stalldags; har skön träningsvärk efter hoppning och att bygga fram och bort hoppbanan igår och idag blir det en liten skrittrunda efter gårdagen, äntligen en aktiv vecka; "bara" en vilodag åt pållan 👍😊.
 
Promenad avklarad, mat tillagad och uppäten, Bebis lever jäkel efter kryddstark mat, AIKs första vinst för säsongen bärgas i derbyt mot Bajen så sambon är glad. Ska inte klaga på hur dagen tagit sig hittills nu bara lista ut om jag orkar röra ihop en kladdkaka eller inte

Gillande rörde inte att Bajen förlorade ska påpekas, med emfas!
 
Florida måste ha rätt annorlunda vildsvin....inte så blyga som här... :D

Formodligen bara sa manga fler att en grupp maste flytta sig fran en annan som kommer ... eller att det finns en svart bjorn som spanat in flocken. En bjorn kommer inte utrusande fran stigen bland manniskor som sitter pa hastar ... men kan ju ha skramt upp dem.
 
Vi har varit ute och gått i friskt tempo 2 h med våra små hundar. Vi blev rätt slut! Människorna alltså... Hundarna har brottningsmatch och leker tafatt här hemma som några slags vildar.. 😅
Hälleforsnäs klippt.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp