Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade ett mysigt våffelcafé på instagram, frågar om våfflorna innehåller ägg, får tillbaka ett nej, vi änvänder inte ägg, och en bild på innehållsförteckningen där det tydligt står "heläggspulver" :meh:.
Jag blir så trött.
Det är så sjukt mycket okunskap, jag har frågat om saker har innehållit mjölkprotein och fått till svar, "Nej Vi använder bara ren grädde" 🙄
 
Jag har sett sååå många grodor idag! :eek: Har aldrig sett så många i mitt liv - ens sammanlagt under min livstid! De var så många så deras läte blev öronbedövande :laugh: Grämer mig att jag inte hade mobilen på mig när jag gick :banghead:
Fick totalpanik när ett barn (som var lika fascinerad som jag och läskigt långt bort från sina föräldrar) undrade varför grodorna hade en annan groda på ryggen. Men jag ljög väl ändå inte när jag sa att jag tror att de leker? :rofl:
För några år sedan när vi var vid sjön (en sjö vid sommarhuset vi hade då) med mina kusiner såg en av dem några trollsländor och utbrast "*godisklubba! Det är två trollsländor där och den ena biter den andra i rumpan! Varför gör de så?!". Hon var 6 år och jag sa väl också något om att de nog bara lekte :rofl: :D
 
Klockan ringde sju. Jag - jag orkar inte gå upp, *kände efter om jag var sjuk* jäklar också frisk som en nötkärna. Började motvilligt dra mig ur sängen, ivrigt påhejad av katten. Halvvägs till toa kom jag på att det är söndag.

Matade katten och stapplade tillbaka till sängen och somnade njutningsfullt om :up:
 
Vi är ju underbemannade som fan nu. Men det är arbetsgivarens problem och jag har redan bestämt att jag inte kommer att ställa upp på att jobba ihjäl mig, eller ens jobba lite mer än jag gör normalt.
Mest orolig är jag över hur jag ska komma hem i tid så jag kan åka till ridskolan. Det är det viktigaste. Har varit två veckor utan ponnygos och jag kan inte överleva en till.
BRA beslut!!! :heart

P.s jag kommer att påminna dig om det OM du glömmer bort det vid något tillfälle ;):heart
 
Tagit bort snöskyddet som över vintern ligger för källarnedgången ute och sått lite olika tomatfrön idag, samt tvättar jag upp några hundbäddar som kan hystas ut på bron för att torka till lite över dan.

Känns vara alldeles lagom lite göra för en söndag :up:
 
Vill sova Men ska nog gå och bädda rent i sängen. Och packa inför veckan. Många resdagar och tre hotellnätter står på schemat!
 
I dag degar jag. Gått mina steg men i övrigt har jag läst bok, följt ryttare på Equipe, tittar på trav och äter. (Lite för mkt)
3962E24A-3012-412E-ABE1-5D4E81415BDB.jpeg
 
Katten hade en klo som nuddade golvet när hon gick och det lilla klickande ljudet störde ihjäl mig en smula...

Hade dock ingen aning om vilken -av alla långa sylvassa klor- som var en ynkedutt för lång, så jag klippte alla :D

Nu tassar hon ljudlös igen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp