Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ute på promenad och såg en SÅ fin häst i en hage :love: Välbyggd, fint musklad och i bra hull. Rörde sig så avslappnat och såg riktigt nöjd ut. Precis en sån där häst som får mig att sakna hästlivet så fruktansvärt mycket... Men, jag har inte råd. Tid har jag nu, men att som deltidsanställd med två hundar lägga några tusenlappar till per månad på häst, det går inte :(

Jag kan också sakna hästar tills jag kommer på hur dyrt det är, hur hemskt det är att ha häst på höst, vinter och tidig vår och hur mycket skador jag får. Men varje gång man ser en riktigt vacker häst så rycker det till lite i hjärtat!
 
Jag var inflyttad till Sthlm men valde att lämna. Inte ångrat mig. Jo en gång när jag hittade ett jobb som jag ville ha.
Men Skåne är trevligt. Iallafall de flesta delarna, kanske mindre trevligt i några ”inlandskommuner”. Kom hit!
Ja någon gång ska jag flytta härifrån, absolut! Ska jobba ett tag på nuvarande arbetsplats och se hur det blir, lära mig så mycket som möjligt där osv. Om det sedan i framtiden blir så att partner och jag smidigt kan flytta till mindre stad, då blir det absolut värt att kolla upp mer ordentligt. Vi båda har en stad vi gillar, men ja, jobb och så. Jag är inte sugen på att ens försöka byta jobb nu när jag precis börjat på ett nytt som verkar spännande och bra :)
 
Jag kan också sakna hästar tills jag kommer på hur dyrt det är, hur hemskt det är att ha häst på höst, vinter och tidig vår och hur mycket skador jag får. Men varje gång man ser en riktigt vacker häst så rycker det till lite i hjärtat!
Jag försöker tänka på leriga hagar och blöta, tunga vintertäcken så fort jag blir sugen på häst. Men sedan tänker jag att det ju finns ställen med bra hagar, och har man bara EN häst att hålla på med så blir det ju inte så illa med täcken och så heller (värre när jag jobbade i stall och skulle ta av 20 blöta täcken efter varje insläpp).
 
Jag försöker tänka på leriga hagar och blöta, tunga vintertäcken så fort jag blir sugen på häst. Men sedan tänker jag att det ju finns ställen med bra hagar, och har man bara EN häst att hålla på med så blir det ju inte så illa med täcken och så heller (värre när jag jobbade i stall och skulle ta av 20 blöta täcken efter varje insläpp).

Haha ja, mitt hästintresse dog när jag började jobba med skiten. Man lessnar så lätt när man måste hantera ouppfostrade jobbiga djur hela dagen. :laugh:
 
Var så himla trött igår och pallade bara vara uppe en halvtimme. Vaknade nu en sisådär 2 timmar efter att jag brukar vakna och försöker få i mig lite frukost, det blev ingen mat i går alls förutom en näve popcorn. Är inte riktigt hungrig dock. Men jag kämpar i mig macka och te.

Såg informationen om att pendeltågsförarna ska strejka i morgon, så nu är jag orolig över att överhuvudtaget ta mig till jobbet. Vi är ju underbemannade som fan nu. Men det är arbetsgivarens problem och jag har redan bestämt att jag inte kommer att ställa upp på att jobba ihjäl mig, eller ens jobba lite mer än jag gör normalt.
Mest orolig är jag över hur jag ska komma hem i tid så jag kan åka till ridskolan. Det är det viktigaste. Har varit två veckor utan ponnygos och jag kan inte överleva en till.
 
Funderar lite på om det är för "snabbt" att byta arbete efter drygt 1 år? Trivs mycket bra med mitt arbete men det ligger i grannstaden, ett jobb i staden vore mer optimalt nu när jag är ensamstående med 3 (egentligen 4) barn varann vecka.
 
Funderar lite på om det är för "snabbt" att byta arbete efter drygt 1 år? Trivs mycket bra med mitt arbete men det ligger i grannstaden, ett jobb i staden vore mer optimalt nu när jag är ensamstående med 3 (egentligen 4) barn varann vecka.
Det tycker jag inte! Jag bytte efter 6 månader en gång 😁 (egentligen 3 månader, men hade uppsägningstid)
 
Funderar lite på om det är för "snabbt" att byta arbete efter drygt 1 år? Trivs mycket bra med mitt arbete men det ligger i grannstaden, ett jobb i staden vore mer optimalt nu när jag är ensamstående med 3 (egentligen 4) barn varann vecka.
Jag stannade 5-6 månader på mitt förra jobb. Letade inte efter ett nytt jobb utan ett till då jag bara hade deltidsanställning (men trivdes jättebra). Så fick jag syn på ett jobb som verkade lockande, blev erbjuden det och kunde pga det inte ha kvar mitt dåvarande deltidsjobb.

Om du trivs på nuvarande jobb behöver du ju inte desperat söka allt som finns, men kolla om du hittar något som kan vara bättre är ju aldrig fel! Sedan vet jag inte alls vad du jobbar med, men kanske det finns möjlighet för dig att jobba mer hemifrån om du pratar med nuvarande arbetsgivare om det? Då kan du vara kvar på arbetsplatsen men slipper pendla så mycket under tiden du har barnen hemma.
 
Vaknade i ottan och hade misärplågan till huvudvärk på besök :meh: :stop:
Blev enabbsväng ut för hundarna, proppade i mig tablettkombon som hjälper lite och när de började ge effekt så lade jag mig och sov.

Nu nyvaken igen, solen skiner, jag är ganska värkfri och en tekopp är på G, så dagen känns bli helt ok ändå 🤗
 
Jag stannade 5-6 månader på mitt förra jobb. Letade inte efter ett nytt jobb utan ett till då jag bara hade deltidsanställning (men trivdes jättebra). Så fick jag syn på ett jobb som verkade lockande, blev erbjuden det och kunde pga det inte ha kvar mitt dåvarande deltidsjobb.

Om du trivs på nuvarande jobb behöver du ju inte desperat söka allt som finns, men kolla om du hittar något som kan vara bättre är ju aldrig fel! Sedan vet jag inte alls vad du jobbar med, men kanske det finns möjlighet för dig att jobba mer hemifrån om du pratar med nuvarande arbetsgivare om det? Då kan du vara kvar på arbetsplatsen men slipper pendla så mycket under tiden du har barnen hemma.

Idag arbetar jag hemifrån 4 dagar av 5 när jag har barnen. Vilket innebär att min barnfria vecka är 4 dagar av 5 på kontoret. Arbetsgivaren har anpassat så mycket det går, så jag är inte desperat efter ett nytt arbete utan kan vänta på rätt tjänst så att säga. Kommer bara byta om det är en fast tjänst utan provanställning samt är likvärdig eller bättre lön.
 
Har varit uppe sedan 7. Ut med hästarna i hagen. Sedan dess har jag läst om språkutveckling - mycket intressant faktiskt - och ska väl fortsätta med det ett tag till. Sedan måla andra sidan på räckena, duscha och åka på loppis med fika :up: !
 
Har sytt lite, gått en halvlång rastningsrunda med hundarna och plockat lite allmänt. Om 4 timmar ska jag träffa en vän och gå långpromenad. Har ingen aning om vad jag ska göra fram till dess. Blir så sjukt rastlös av att bara sitta. Kanske ska städa lite eller något...
 
Fan. nån månad med uruselt kroppsligt mående och jag har gått upp 1,5 kg. Extremt svajigt blodsocker har inte gjort det bättre, har tvingats småäta flera ggr om dagen.

Nu är jag mycket pggare. :banana: Iivet kan börja igen.

(Alltså, jag har inget viktmål eller bantning i planen. Bara att hålla mig på vettig nivå, som tidigare. Nu har jag bytt förstasiffra.😡 Det känns som ett nederlag)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp