Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter här och gäspar. Ska gå och sova. Är en dag imorgon också. :sleep:

Morgondagens äventyr bjuder på sovmorgon, handla ny fika då kråkorna i stallet tog våra gifflar som vi skulle ha med ut imorgon och moffade i sig. Pfttt bah! :cautious:Men de flög ut ur stallet när jag kom springandes med sopkvasten i högsta hugg! :cool:

Men vi ska rida en tur i skogen och pausa på en grillplats och käka lite fika så hästarna kan få testa på att stå uppbundna och käka gräs :) Sedan på eftermiddagen efter stallet blir det grillning hos syrran. :love:
 
Sitter och grubblar på vad jag ska göra imorgon. En del småsaker, bära ner kartonger i källaren, gå till ica och lämna in en retur. Måste göra en lista annars kommer jag glömma hälften. Surfar runt i jakt på snygga sommarbyxor.
 
Borde sova. Och precis just nu upptäckte jag att jag blöder från läppen där ena hunden rev mig idag. Hon var busig och hoppade lite väl ivrigt mot mig.. Hade jag inte varit så torr om läpparna hade det dock inte varit ett problem, så jag får väl ta det som en påminnelse om att ta på lipsyl eller liknande nu.

Nä. Sova var det! Imorgon ska jag ta mig iväg och hämta min nya cykel :D
 
Efter en god och stadig frukost som höll mig mätt till lunch sent på eftermiddagen, for sambon till sitt och jag till stallet och byggde fram första hoppbanan för I år äntligen 😍, ringrostiga men så skoj och det tyckte pållan med som slog ivrigt med huvudet, härliga häst 😍. Sååå härligt väder och mysigt att skritta fram ute med sällskap minus att stackars pållan plötsligt blev blockhalt höger bak och hoppade på tre ben innan kompisen tacksamt medan jag satt kvar, kunde plocka ur en sten med lång och vass spets som tryckt in i strålen! Ohalt lika snabbt igen, tack och lov ❤.
Efter stallet fixade jag handlingen åt morfar och när sambon kom hem åkte vi direkt till stallet för att hämta upp en gammal kaninbur som använts där och samtidigt fick transporten rulla hem som stått länge men inga problem med bromsarna för det 👍. Sen tacokväll och Sjölyckan, helt klart en bra lördag 🥰.
 
Tror ni att bubbaluben vill ha en tunga? Jag tror att bubbaluben vill ha en tunga.

IMG_20230416_000850.jpg
 
Vad gör man i Örebro en söndag?
Vi tänkte besöka slottet, men sen då?
Konsert ikväll. Daniel Norgren :up: men fram tills dess måste vi ju hitta på något.
 
Jag vill förvisso flytta söderut, men inte riktigt just nu när jag preciiis fått nytt jobb :D Skåne verkar vara trevligt ur hästsynvinkel. Egentligen är nog det mesta förutom Sthlm trevligt när man vill vara i skog, pyssla med hästar, träna hundar, vandra... Jag är inte så mycket stadsmänniska helt enkelt :cautious:
Jag var inflyttad till Sthlm men valde att lämna. Inte ångrat mig. Jo en gång när jag hittade ett jobb som jag ville ha.
Men Skåne är trevligt. Iallafall de flesta delarna, kanske mindre trevligt i några ”inlandskommuner”. Kom hit!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp