Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man ska inte kunna komma endast ett par meter ifrån ett vildsvin mitt på ljusa dagen väl.... :nailbiting: :eek: ?!?! Ändå tror jag att det var precis det vi gjorde när vi var ute i skogen och gick nyss. Vi (make, hund och jag) var väl varken supertysta eller speciellt högljudda, men ett vilt djur borde ha flytt för länge sedan. Helt plötsligt brakade det till av bara sjutton ett par meter ifrån oss och jag - som gick sist - hann uppfatta något mörkbrunt som var längre än det var högt. Det KAN nästan inte ha varit något annat än ett vildsvin, även om det känns näst intill orimligt.... Av spåren efter bökande att döma finns det nog en hyfsat mängd vildsvin i området, så av den anledningen är det ju inte helt ologiskt. Men ändå...

Särbon klampade rakt in i en hel flock när han jobbade utanför Västervik (mitt i natten visserligen men han jobbade, dvs lät rätt mycket). Hans kollega höll på att skita på sig :rofl:

Min käre särbo är ju en aning galen... när han var på officersutbildning hade en i kökspersonalen kört på ett vildsvin och vågade inte kolla själv om det hade dött (det hade det). När de kom dit hade hela flocken samlats kring det påkörda djuret men särbon hoppade ur bilen och schasade bort dem så han kom fram och kunde kolla det :D

Edit: Hans kollega var också mörkrädd men hade valt att jobba som borrare, dvs ett jobb som ofta utförs på natten, vilket kändes en aning knepigt. Han tyckte också om att blindskita (dvs smita undan att jobba) och annonserade detta med "Jag måste baja!" vilket gjorde att jag raskt döpte om honom till Bajamannen. På något vis fastnade det namnet hos hans kollegor :angel:
 
Nu är vagnen hemma och godkänd av Halle. 😎
(Har vidvinkel på bilden så vagnen är egentligen längre i skaklarna än den ser ut)

20230415_132716.jpg
 
Man ska inte kunna komma endast ett par meter ifrån ett vildsvin mitt på ljusa dagen väl.... :nailbiting: :eek: ?!?! Ändå tror jag att det var precis det vi gjorde när vi var ute i skogen och gick nyss. Vi (make, hund och jag) var väl varken supertysta eller speciellt högljudda, men ett vilt djur borde ha flytt för länge sedan. Helt plötsligt brakade det till av bara sjutton ett par meter ifrån oss och jag - som gick sist - hann uppfatta något mörkbrunt som var längre än det var högt. Det KAN nästan inte ha varit något annat än ett vildsvin, även om det känns näst intill orimligt.... Av spåren efter bökande att döma finns det nog en hyfsat mängd vildsvin i området, så av den anledningen är det ju inte helt ologiskt. Men ändå...
Vi har en sugga med kultingar som gåtthelt öppet på ett gärde sedan mitten av februari.... hon kan vara framme vid 11 på dagen....
 
Ja just ja det skall vi fixa tror de var i stan om 14 dagar. Mvh snål vårt landsting är lite billigare för mig och gratis för dottern...


Själv fick jag studentrabatt hos vaccin direkt så det blev samma pris som att vaccinera sig på vårdcentralen i mitt län. Väldigt smidigt kunde bara gå förbi och vaccinera mig, generösa öppettider och mycket lediga tider, bokade inte ens tredje tiden utan tog det när jag ändå gick förbi.
 
Hemma efter utflykt till IKEA i Gallerian. Tyvärr var två av de tre sakerna jag ville ha inte där. Så om jag inte vill ha hemkörning som kommer kosta mer än dubbelt så mycket som sakerna så får jag snällt åka till Barkaby. En av sakerna är en Ivar hörnpåle, 226 cm hög, blir lite meckigt att ta med sig den på buss - pendel - buss utan att slå någon i huvudet, magen eller smalbenen. Funderar på att göra som med en häst som sparkar och knyta ett rött band fram och bak.

Nu river jag gurka till tsatsiki.
 
Av spåren efter bökande att döma finns det nog en hyfsat mängd vildsvin i området, så av den anledningen är det ju inte helt ologiskt. Men ändå...

Särbon klampade rakt in i en hel flock när han jobbade utanför Västervik (mitt i natten visserligen men han jobbade, dvs lät rätt mycket). Hans kollega höll på att skita på sig :rofl:

Min käre särbo är ju en aning galen... när han var på officersutbildning hade en i kökspersonalen kört på ett vildsvin och vågade inte kolla själv om det hade dött (det hade det). När de kom dit hade hela flocken samlats kring det påkörda djuret men särbon hoppade ur bilen och schasade bort dem så han kom fram och kunde kolla det :D

Edit: Hans kollega var också mörkrädd men hade valt att jobba som borrare, dvs ett jobb som ofta utförs på natten, vilket kändes en aning knepigt. Han tyckte också om att blindskita (dvs smita undan att jobba) och annonserade detta med "Jag måste baja!" vilket gjorde att jag raskt döpte om honom till Bajamannen. På något vis fastnade det namnet hos hans kollegor :angel:

Nar jag bodde i Florida och red var vildsvinen en smula galna. De kom ganska ofta rusande, vilt skrikande, och kastade sig over stigen man red pa.
VId ett tillfalle rusade en under magen pa en av hastarna, (tack och lov inte min hast, da hade jag blivit kvarlamnad dar) som blev sa schockad att han bara stannade medan de rusade forbi, och sedan studsade lite upp och ner pa alla fyra innan han insag att faran var over.

Ska åka och handla om ett tag, ska handla middagsmat tills imorgon. Skönt att ha det gjort då jag vill träna imorgon förmiddag. Blir rödbetspaj med chevre och spenat och till det en valnöts- och vitlöksyoughurt. Lät som ett väldigt gott recept :d

https://www.coop.se/recept/rodbetspaj-med-valnots-och-vitloksyoghurt/

Tack for recept ... det ser gott ut!
 
Nar jag bodde i Florida och red var vildsvinen en smula galna. De kom ganska ofta rusande, vilt skrikande, och kastade sig over stigen man red pa.
VId ett tillfalle rusade en under magen pa en av hastarna, (tack och lov inte min hast, da hade jag blivit kvarlamnad dar) som blev sa schockad att han bara stannade medan de rusade forbi, och sedan studsade lite upp och ner pa alla fyra innan han insag att faran var over.



Tack for recept ... det ser gott ut!
Florida måste ha rätt annorlunda vildsvin....inte så blyga som här... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp