Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat men valde bort vissa ingredienser på grund av priset. En liten påse valnötter för 70 kronor kändes inte helt ok. Var också grädde och mjölk i receptet men det blev billigaste matlagningsgrädden istället.
 
Trotsade tröttheten och släpade mig till stallet. Bästa lilla hästen fick lite liv i mig så vi gav oss ut på tur i finvädret. Så härligt med sol och blåsippor. Väl hemma igen har jag tagit ett varv i trädgården och krattat bort en del löv som blåst i hop i högar. Bäst av allt så känner jag mig helt ok och mindre trött nu.
 
Gjorde en stor skål tsatsiki. La byttan i diskhon i väntan på att jag kan ta med mig den till återvinningen. Sitter och äter i lugn och ro när jag hör krasch, bang från köket. Rusar dit och katten står i diskhon och slickar yoghurt direkt ur byttan. Säger åt henne strängt att omedelbart gå ner. Hon bara glor på mig och börjar slicka igen. Så jag måste lyfta ner henne. Hon ger mig ett svavelgult argt öga och går sin väg med en sur svans (Megaras svans är mycket uttrycksfull).
 
Var ute på promenad och såg en SÅ fin häst i en hage :love: Välbyggd, fint musklad och i bra hull. Rörde sig så avslappnat och såg riktigt nöjd ut. Precis en sån där häst som får mig att sakna hästlivet så fruktansvärt mycket... Men, jag har inte råd. Tid har jag nu, men att som deltidsanställd med två hundar lägga några tusenlappar till per månad på häst, det går inte :(
 
Var ute på promenad och såg en SÅ fin häst i en hage :love: Välbyggd, fint musklad och i bra hull. Rörde sig så avslappnat och såg riktigt nöjd ut. Precis en sån där häst som får mig att sakna hästlivet så fruktansvärt mycket... Men, jag har inte råd. Tid har jag nu, men att som deltidsanställd med två hundar lägga några tusenlappar till per månad på häst, det går inte :(
Men kan du inte hitta någon att sköta? Markarbete, promenad och mys är inte helt fel. 🙂
 
Gjorde en stor skål tsatsiki. La byttan i diskhon i väntan på att jag kan ta med mig den till återvinningen. Sitter och äter i lugn och ro när jag hör krasch, bang från köket. Rusar dit och katten står i diskhon och slickar yoghurt direkt ur byttan. Säger åt henne strängt att omedelbart gå ner. Hon bara glor på mig och börjar slicka igen. Så jag måste lyfta ner henne. Hon ger mig ett svavelgult argt öga och går sin väg med en sur svans (Megaras svans är mycket uttrycksfull).

Lillan inventerar diskhon dagligen, efter både förpackningar och odiskad disk. Och kollar regelbundet kärlet som vi har till plaståtervinning (allt ev kladd där är förstås ursköljt, men ibland ligger det en förpackning från t.ex ost och då måste den dras ut på golvet..). Matglada lilla knaskatt :rofl::heart
 
Lillan inventerar diskhon dagligen, efter både förpackningar och odiskad disk. Och kollar regelbundet kärlet som vi har till plaståtervinning (allt ev kladd där är förstås ursköljt, men ibland ligger det en förpackning från t.ex ost och då måste den dras ut på golvet..). Matglada lilla knaskatt :rofl::heart
Så gör smulan också.... matglad om maten passar...
 
Har kollat efter annonser men inte hittat något. Det "minsta" jag hittar är folk som vill ha någon som skrittar ut i skogen en dag i veckan och direkt blir det då minst 1000kr/mån. Har iofs inte testat att sätta ut egen annons, det kanske skulle gå bättre.
Trist!
Men sätt ut en egen annons. 🙂
Jag hittade en projekhäst jag hjälper till med. Betalar inget, men jag promenerar och tömkör bara nu. Får köra honom med, men vågar inte än.
 
Jag har sett sååå många grodor idag! :eek: Har aldrig sett så många i mitt liv - ens sammanlagt under min livstid! De var så många så deras läte blev öronbedövande :laugh: Grämer mig att jag inte hade mobilen på mig när jag gick :banghead:
Fick totalpanik när ett barn (som var lika fascinerad som jag och läskigt långt bort från sina föräldrar) undrade varför grodorna hade en annan groda på ryggen. Men jag ljög väl ändå inte när jag sa att jag tror att de leker? :rofl:
 
Jag har sett sååå många grodor idag! :eek: Har aldrig sett så många i mitt liv - ens sammanlagt under min livstid! De var så många så deras läte blev öronbedövande :laugh: Grämer mig att jag inte hade mobilen på mig när jag gick :banghead:
Fick totalpanik när ett barn (som var lika fascinerad som jag och läskigt långt bort från sina föräldrar) undrade varför grodorna hade en annan groda på ryggen. Men jag ljög väl ändå inte när jag sa att jag tror att de leker? :rofl:
Råkade rida in i en grodparad en gång utan att märka det. Till slut tittade jag ned och hela marken var svart och rörde på sig. Tusentals små svarta grodor.
 
Råkade rida in i en grodparad en gång utan att märka det. Till slut tittade jag ned och hela marken var svart och rörde på sig. Tusentals små svarta grodor.
Lyckliga ni som ser grodor!

Jag bor vid en bäck och runt den är det ganska sumpig på sina ställen.
En enda padda har jag sett under åren här och inte en endaste groda. Kanske det beror på att det är rätt mycket snok här?

På gården fick vi upp små grodor ur avloppet i bastun. Vi gillade våra bastugrodor och försökte transportera ut den innan de blev för stora.
Det var inte några större problem att hitta grodyngel i diken och pölar. Nu är det många år sedan jag såg en groda. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp