Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var så himla trött igår och pallade bara vara uppe en halvtimme. Vaknade nu en sisådär 2 timmar efter att jag brukar vakna och försöker få i mig lite frukost, det blev ingen mat i går alls förutom en näve popcorn. Är inte riktigt hungrig dock. Men jag kämpar i mig macka och te.

Såg informationen om att pendeltågsförarna ska strejka i morgon, så nu är jag orolig över att överhuvudtaget ta mig till jobbet. Vi är ju underbemannade som fan nu. Men det är arbetsgivarens problem och jag har redan bestämt att jag inte kommer att ställa upp på att jobba ihjäl mig, eller ens jobba lite mer än jag gör normalt.
Mest orolig är jag över hur jag ska komma hem i tid så jag kan åka till ridskolan. Det är det viktigaste. Har varit två veckor utan ponnygos och jag kan inte överleva en till.
Resegarantin borde väl gälla? Eller de kanske har undantag vid olagliga strejker (force majeure).
Om den gäller så kan du ta taxi till/från jobbet. :up: Eller taxi kan du ju ta ändå.
Kolla om arbetsgivaren betalar, det gjorde min fd arbetsgivare när en anställd inte kunde ta sig till jobbet (tror det var pga snöoväder så kollektivtrafiken var inställd).
 
Det är så sjukt mycket okunskap, jag har frågat om saker har innehållit mjölkprotein och fått till svar, "Nej Vi använder bara ren grädde" 🙄
Vet nån bukefalist som är jätteallergisk mot tomater och frågade på nån burgarrestaurang (?) om det var tomat i men det var det inte, sa det.
Så fick h*n maten och det var tomat i.


Finns ju även de som tror att det inte finns tomat i ketchup. :crazy:
 
Var ute och gick med hunden och spanade vårtecken. Görutom vitsippor och tussilago såg vi årets första sädesärla.

20230416_164255.jpg
 
Hemma efter utflykt till IKEA i Gallerian. Tyvärr var två av de tre sakerna jag ville ha inte där. Så om jag inte vill ha hemkörning som kommer kosta mer än dubbelt så mycket som sakerna så får jag snällt åka till Barkaby. En av sakerna är en Ivar hörnpåle, 226 cm hög, blir lite meckigt att ta med sig den på buss - pendel - buss utan att slå någon i huvudet, magen eller smalbenen. Funderar på att göra som med en häst som sparkar och knyta ett rött band fram och bak.

Nu river jag gurka till tsatsiki.
Hur gick det med Ikea? Tror inte man får ta saker som är längre än 2 m i kollektivtrafiken.
 
Promenad avklarad, mat tillagad och uppäten, Bebis lever jäkel efter kryddstark mat, AIKs första vinst för säsongen bärgas i derbyt mot Bajen så sambon är glad. Ska inte klaga på hur dagen tagit sig hittills nu bara lista ut om jag orkar röra ihop en kladdkaka eller inte
 
Jag ar vaken och ... det regnar :cautious: Det visste jag att det skulle gora i dag. 100% sannorlikhet att det regnar mellan 4am och 11 sa de i gar kvall ... sedan sjunker det for att vara 60% vid 1pm ... och sedan bli mindre och mindre regn tills solen tittar fram vid 5 i eftermiddag.
Jag langtar redan efter solen.
 
Visste jag faktiskt inte, likadant i förra boendet.

Beror kanske på vad man kommer överens om men jag har både läst och fått berättat av brandman att det är husägaren som ska se till att det finns och hyresgästen som ska sköta underhållet.
Här funkar det så.

https://lawline.se/answers/finns-det-krav-pa-att-det-ska-finnas-brandvarnare-i-lagenheter
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp