Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fyllt i en ansökan. Den ska vara framme inom två veckor. Vågar man lita på att Postnord fixar det? Hade tänkt åka och lämna in den själv, för säkerhets skull, men det känns så stressigt :(
Får nog lita på Postnord.
 
Var och lämnade retur på ICA och har sedan täppt till hyllan där jag har de externa hårddiskarna från en liten brun katts envisa tuggande. Vackert är det inte, men bättre än söndertuggade kablar och klagande människa. Sluuuta Megara!
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor för dito summor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:
 
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:

Megara är lite extrem... och definitivt inte en genomsnittskatt :rofl: Jag kan faktiskt inte komma på något dyrare som någon av de sju katter jag haft i mitt liv orsakat. Tidigare katter började klösa sönder vävtapeterna från 70-talet, något jag endast ser som en välgärning :angel: samt hjälp vad gäller renoveringen och Isis har tuggat sönder några USB-kablar. Några möbler har fått mindre repor genom åren och likaså några fleeceplädar men det är ju minimala saker. Ingen av katterna har felkissat någonsin.

Edit: Och av någon anledning är Isis mer eller mindre ointresserad av vävtapeten :confused:
 
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor för dito summor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:

Min katt är bedårande! Kommer när jag kallar, hälsar när jag kommer hem, säger hej då när jag ska gå och är rent allmänt ljuvlig.
Mysig men ändå lekfull när man vill leka. Dessutom pussas hon! :love:
Rymmer inte och är heller aldrig på köksbänken.
Så titta på sådana katter istället ;)

20230403_073552.jpg
 
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor för dito summor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:
Mina små pälsklingar håller mig varm när jag ska sova, håller möss och råttor borta från huset, apporterar glitterbollar, håller mig sällskap på toaletten och hälsar mig välkommen när jag kommer hem. De har klöst på soffan men förstör inget av värde, soffan ska få nytt tyg nån gång. De förgyller min vardag och jag kan inte leva utan katt, däremot kommer jag att inom något år vara hundlös tills vidare. En stor sorg den dagen, men livet är så mycket enklare med katt än hund.
 
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor för dito summor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:
Det dyraste min Jack tagit sönder är nog en toarulle, mitt under hamstringsvågen i början på pandemin. Men å andra sidan så är han den mysigaste, keligaste och mest bortskämda katten i världen. Han är en fantastisk jägare (tyvärr vill han gärna äta sina byten under sängen) och kommer på inkallning.

Jag som alltid varit mer hundmänniska än kattmänniska kan inte längre tänka mig ett liv utan katt. Men m an måste inte ha katt såatteh
 
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor för dito summor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:
Ingen av mina katter har gjort sånt. Någonsin.
 
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor för dito summor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:

1681714897777.png


Mitt älsklingsgos ger mig så otroligt mycket. Jag älskar henne med varje fiber i min kropp. Så mycket kärlek, en liten brun, varm kropp som kryper tätt intill (och sedan slickar mig på insidan av låren så de blir röda). En uppfinningsrik sak man får hjärngympa för att överlista - just nu är det:

MJ 0
Megara 100

Sedan får man ta det sura med det söta och anpassa livet och hemmet efter henne. Jag älskar Megaras attityd. Att allt sker på hennes villkor.

Att tillägga, när det regnar, snöar och blåser ute så sitter jag hemma med en varm katt i knät och läser en bok med en kopp te. Inget behov av att behöva ta sig ut. Megara har aldrig kissat utanför, vilket inte heller Nikita gjorde förutom när hon hade UVI. De flesta katter river inte på tapeter eller liknande. Man får bara överlista dem. De är mycket smarta djur och det är en ständig utmaning. Vilket är precis som det ska.
 
Du skriver om hur besvärlig och jobbig din katt är.
Finns det NÅGRA positiva sidor med att ha katt, alls??

Det du skriver får mig att bli fast besluten om att ALDRIG nånsin mer ha katt i huset när nuvarande dör :cry::cry:

Min katt, och den tidigare har rivit sönder tapeter för många tusen kronor, pissat på mattor för dito summor så de behövt slängas och numera är han för gammal för att ta skadedjur också.

Så - övertyga mig om varför jag ska ha katt i huset? ;):cry::confused:
Våra har aldrig haft sönder något dyrt, är ju nån kruka som åkt i backen mest. Absolut inte rört några tapeter!

Honkatten, hennes brorsa (som mamma har) och hankatten vi miste i olyckan har alltid varit ute mycket fritt från kattungeålder medan ungkatten vi har nu inte fått vara ute på samma sätt och såklart kör rally genom huset så trasmattor får ständigt läggas till rätta när han gasar runt men ha sönder nått hela tiden mer än något äldre och lite lätt slitet lakan när rallyt även går i sängen, nej absolut inte!

Vi har ju sedan de första katterna en sån där stor och hög kattmöbel som givetvis går åt när man har katt så mycket inne- märks att den behövs vid lekar- ja mycket välanvänd nu 😍. Två mindre med som de klöser på, sällan vi behöver säga till dem att inte klösa på soffan.

Honkatten är duktig på att ta möss vilket ju var delvis därför vi skaffade henne från början.

Katterna ger ju så mycket kärlek, de är helt underbara- när ungkatten var liten kattunge så tryckte han sin lilla kattkropp tätt intill min om nätterna ❤. Alla av dem har varit väldigt mysiga om man tex haft sjukstuga så är de måna om att hålla oss sällskap ❤, är sällskapliga i övrigt med. När honkatten är ute och vi är ute och pysslar i trädgården är hon väldigt gärna med men vi får se till att ta in henne om man ska gå ner till vägen för hon är en ständig följeslagare ❤ och där vill vi inte hon traskar efter oss (verkar inte uppehålla sig där nere som hanen gjorde) eftersom vissa kör som as (olagligt dvs). Hon vill gärna vara nära men bredvid oss i soffan eller sängen - ungkatten är mera social som så (bondkatt/maine coon/ norsk skogkatt) och med de raserna som ju är mycket mera sociala märks i honom- lägger sig gärna tillrätta i famnen och myser ❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 030
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp