Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sovit sen 8 i morse. Med avbrott för alla sms från sonen som vikar för mig.
Men nu mår jag bättre.
Var nog helt slut.
Fick ju bra besked igår om hösten som gjorde lite spänningar släppte.
 
Konstigt land det häringa Sverige, jag hade -2 imorse och nu stigit till -1 - då bor jag ändå nordligt, räknat från er som hade svinkallt O_o

Fick ett trevligt sms från värmepumpsinstallatören! I fredags så beställde han hem den maskin som jag bestämt mig för - och om precis en vecka kommer dom och installerar den :banana::banana::banana:
 
Känner mig bara uppgiven. Jag trodde verkligen att det skulle bli bättre nu, men det känns mest som att hästarna fått det bättre men inte jag. :( Klump i magen av att åka till stallet och jag vet inte om det är sviterna från förra stallet eller om det är det här stallet också. Blä.
 
Känner mig bara uppgiven. Jag trodde verkligen att det skulle bli bättre nu, men det känns mest som att hästarna fått det bättre men inte jag. :( Klump i magen av att åka till stallet och jag vet inte om det är sviterna från förra stallet eller om det är det här stallet också. Blä.
Vad är problemet i det nya stallet?
 
Känner mig bara uppgiven. Jag trodde verkligen att det skulle bli bättre nu, men det känns mest som att hästarna fått det bättre men inte jag. :( Klump i magen av att åka till stallet och jag vet inte om det är sviterna från förra stallet eller om det är det här stallet också. Blä.
Ge det lite tid. Du är väldig långt nere på skalan av stress och less över förra stallet, det tar tid att hämta sig igen :heart
 
Konstigt land det häringa Sverige, jag hade -2 imorse och nu stigit till -1 - då bor jag ändå nordligt, räknat från er som hade svinkallt O_o

Fick ett trevligt sms från värmepumpsinstallatören! I fredags så beställde han hem den maskin som jag bestämt mig för - och om precis en vecka kommer dom och installerar den :banana::banana::banana:
Jag tror Sverige vänder sig uppochner ibland för att liksom jämna ut temperatur skillnaderna :p
 
Om det inte är för privat; varför flyttade du/ni från östergötland? :)
Jag och min mamma har alltid bott i Stockholm (förutom för mig ett avbrott på fyra år för gymnasium i Örebro).
Det var pappa som flyttade därifrån för många år sedan (typ 50-60 talet), han flyttade lite runt i sverige först där jobben fanns och sedan till slut till hans sista jobb hos en myndighet som hade kontor i Stockholm. Där han också träffade min mamma senare, och där blev han kvar :D
Men han och hans syskon hade alltid kvar sommarstugan som tidigare var gården de växte upp på 🥰
 
Vad är problemet i det nya stallet?

Ja du... Svårt att sätta fingret på. Mest en känsla. Många oskrivna regler och information som inte nämndes när jag besökte. Tex att vi ska mocka ut ligghallarna (bädd) för hand varje sommar. Eller att hästarna får foder på andra tider än de som sas till mig. Likaså fanns det ingen plats för mig i sadelkammaren, så jag har tre sadlar på en hängare. Det känns lite ostrukturerat är nog ordet jag letar efter. Jag ser tusen saker som skulle kunna förbättras, men får känslan av att alla andra är nöjda som det är. Samtidigt har alla varit jättetrevliga, så jag är rädd att det sitter i mitt huvud bara. Hästarna trivs jättebra och det som är viktigast för mig uppfylls (bra hygienisk kvalitet på fodret, kuperad hage, flera ligghallar).
 
Ja du... Svårt att sätta fingret på. Mest en känsla. Många oskrivna regler och information som inte nämndes när jag besökte. Tex att vi ska mocka ut ligghallarna (bädd) för hand varje sommar. Eller att hästarna får foder på andra tider än de som sas till mig. Likaså fanns det ingen plats för mig i sadelkammaren, så jag har tre sadlar på en hängare. Det känns lite ostrukturerat är nog ordet jag letar efter. Jag ser tusen saker som skulle kunna förbättras, men får känslan av att alla andra är nöjda som det är. Samtidigt har alla varit jättetrevliga, så jag är rädd att det sitter i mitt huvud bara. Hästarna trivs jättebra och det som är viktigast för mig uppfylls (bra hygienisk kvalitet på fodret, kuperad hage, flera ligghallar).
Åh det kan verkligen jag förstå men försök efter bästa förmåga och andas och landa i det och se om det känns bättre om en liten tid <3.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp