Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En stor bukett rosor till de fantastiska människor som utför ett samhällsbärande arbete och arbetar på förskola. På vägen hem mötte jag en tusenfoting, två vuxna och en rad barn som pulsade i snön och halkade runt. Två barn trillade och det blev upprörda känslor som raskt reddes ut.

Jag förstår inte hur ni orkar. Högljudda dagisungar (eller heter det förskolebarn numera?), jobbiga föräldrar och ständiga förkylningar.

Visa bifogad fil 114114
Jag tackar och bockar :up: :heart !
 
En stor bukett rosor till de fantastiska människor som utför ett samhällsbärande arbete och arbetar på förskola. På vägen hem mötte jag en tusenfoting, två vuxna och en rad barn som pulsade i snön och halkade runt. Två barn trillade och det blev upprörda känslor som raskt reddes ut.

Jag förstår inte hur ni orkar. Högljudda dagisungar (eller heter det förskolebarn numera?), jobbiga föräldrar och ständiga förkylningar.

Visa bifogad fil 114114

Jag skulle _aldrig_ orka jobba med barn på det sättet 🙈
 
c9f474ce5b87954050d72e20da876613.gif


Jag blir tokig på mig själv. Spritt språngande galen. Efter att ha fått samma problem som tidigare med ingen bild även efter inköp av nytt moderkort, cpu, gpu, psu, fläkt så googlade jag runt i min hopplöshet och kom på att googla, kan trasigt ram orsaka ingen bild. Jo det kan det. Tog ut en sticka och nu fungerar allt perfekt!

:rage::arghh::rage::rage::rage:
 
En stor bukett rosor till de fantastiska människor som utför ett samhällsbärande arbete och arbetar på förskola. På vägen hem mötte jag en tusenfoting, två vuxna och en rad barn som pulsade i snön och halkade runt. Två barn trillade och det blev upprörda känslor som raskt reddes ut.

Jag förstår inte hur ni orkar. Högljudda dagisungar (eller heter det förskolebarn numera?), jobbiga föräldrar och ständiga förkylningar.

Visa bifogad fil 114114
Jag är förvisso ny (timmis vikarie) men jag har märkt av det ja- mest de höga ljuden och infektionerna men tackar jag med ❤. Tycker mest det är ett mysigt och givande arbete och barnen är ju oftast så mysiga 🥰. Sen kommer jag iofs hem till lugn utan barn, kanske underlättar?!
 
Det där med sadlarna måste ju gå att ordna. De visste väl hur hur många sadlar som skulle tillkomma? Och du har ju flera hästar?
Är ju inte rimligt att ha tre sadlar på en sadelhängare det säger ju sig självt. Inte bra för sadlarna det!

Sen kan det möjligen vara svårt att få med exakt all info innan flytt. Bra att skriva avtal så det blir mer överskådligt.
Mocka för hand vet jag inte. Vissa har att de mockar ett visst antal gånger i veckan ut ligghallar och andra mer säsongsvis. Eller någon kombination.
Tycker du ska prata med ansvarig om hur du känner. Har de tagit emot dig och dina hästar vill personen/erna nog att du ska trivas och dina hästar likaså

Jo, alltså jag skulle få två hängare. Men det har inte blivit av att ena hängarens sadel flyttats på.

Tyvärr står inte allt i kontraktet, utan det har jag upptäckt allt eftersom. Sen verkar vad jag menar med ”tillsyn” inte vara samma som vad stallägaren menar, så där har jag fått tänka om och helt enkelt anpassa mig.
 
Jag är förvisso ny (timmis vikarie) men jag har märkt av det ja- mest de höga ljuden och infektionerna men tackar jag med ❤. Tycker mest det är ett mysigt och givande arbete och barnen är ju oftast så mysiga 🥰. Sen kommer jag iofs hem till lugn utan barn, kanske underlättar?!
Tror att du är något på spåren i din sista mening, min syster jobbar också med småbarn och hon har inga egna barn heller :laugh::D
 
Sitter på en takbar (ahem, inomhus), efter tre väldigt korta men intensiva aw’s. Sjukt trevligt att hinna träffa fler vänner än väntat, och lyxigt med kontorshotell som har aw varje torsdag.

Nu sitter jag dock själv och myser, med en negroni. Och bartendern kom med en stor skål oliver jag inte bett om, klagar dock inte 😅

Ska slå upp min bok och chilla vidare 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 219
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp