Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Supertrött efter att ha klivit upp klockan 05:15 och jobbat i snöstorm, kört många mil och skottat snö. Har släckt ner alla lampor i vardagsrummet och sitter med ett glas rött och tittar ut över snön och träden. Det är så vackert😍
BEF88C1F-887F-4BA6-81E5-115369CA2D30.webp
 
Ligger i soffan och tittar på snön som yr utanför fönstret :love: Nog för att jag kände mig ganska redo för vår, men vi har inte haft någon snö alls den här vintern och jag älskar snö, så det känns trots allt väldigt mysigt. Tror jag ska ta en promenad i det snart och passa på att njuta lite, för det lär försvinna igen redan under morgondagen.
 
Så roligt skulle vi inte ha det. Får äntligen allting på plats och när jag trycker på power knappen så händer... ingenting.

Så det blir att plocka isär allt och pröva om ett annat psu som jag vet fungerar, även fungerar med det här bygget. Mysko, det fungerade bra när jag hade den öppen. Kollat att alla pins för power sitter rätt och i ordentligt. Får fortsätta våndas. Men inte mer i kväll. Kopplade i min gamla reserv igen under tiden. Väntar kanske till helgen med att försöka få ordning på det.
 
Medan jag tog in lite ved fick ungkatten springa lös ute i snön och efter lek med aktivitetsbollen sov han gott 🥰.
Pållan fick idag motionera en kort stund (10 min) på lina med massa övergångar mellan skritt och trav och så promenixade vi bara bakom stallet förbi lösdriften som var ett bra tag sen (shettisarna trängdes så gulligt och var minst lika nyfikna som min 🥰). Efter stallet blev jag precis lagom klar med morotssoppa med ingefära och pannkakor tills älsklingen kom hem 🥰. Men nu börjar det vara dags att sova 😴.
 
Tittar på ett program om kallblod med brittiske skådespelaren Martin Clunes av alla människor. Han är bland annat och hälsar på hos en Amish uppfödare av någon belgisk ras men hovarna på samtliga hästar är i rent bedrövligt skick. I övrigt ett trevligt program.
Whippishen ligger bredvid mig i soffan och springer i sömnen, mjuk fyrtassad massage för mig 🥰
 
Sitter och funderar på morgondagen. Skulle varit ledig men hoppar in för en kollega istället, så jag får göra om alla planer.

Börjar jobba kl 11, så jag tar långpromenad dit och äter lunch där innan jag börjar. Behöver då gå hemifrån strax efter kl 9. Så om jag vaknar kl 7, äter frukost, går till affären för att snabbhandla lite och sedan tar mig iväg så borde allt hinnas med. Som tur är blir jag sedan hämtad av partner på jobbet, så jag slipper iaf promenaden hem. Lär vara sjukt trött då. Om väderprognoserna stämmer så får jag iaf en ordentlig promenad i solsken på söndag förmiddag. Det ser jag fram emot. Och så ser jag fram emot ledig dag på måndag.
 
Trött. Blev en lång arbetsdag idag och både ryggen och huvudet började säga ifrån på slutet. Skulle nog ha tagit det ytterligare extra lugnt med lyft och klättrande på stegar. Men men. Nu är detta över för den här gången.

Blir lång dag imorgon med. Kan ha lovat bort mig på jobb hela dagen+kväll imorgon. Tur jag är ledig på lördag iallfall.😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 222
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp