Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Titta min nya fina mugg!
16783685454724127019329701581750.webp
 
Dags för dagens sista möte och sen ska jag försöka hitta min bil i snöyran. Tur att den är svart. ;) Ska åka till stallet och fodra, vet i sjutton om jag hade åkt annars. Mockar och ger soja, men tror fasiken inte att jag vill rida. :(
 
Fick precis höra att "du ser alltid så ouppnåelig ut" O_o
Personen gick innan jag han reflektera över vad hen sa. Fattar ingenting? Vad betyder det ens? :rofl:
 
Jag skulle pallra mig ut och skotta - trodde jag ja! Snön hade visst börjat vräka ner igen, stora fina flingor. Då tappade jag all lust faktiskt :angel:

Så nu har båda vovvarna nyklippta klor, jag har kokat mig lite kaffe och skopat upp glass i en skål och nu ska jag titta på "Att bli Lee" del 2 istället.
 
Jag skulle pallra mig ut och skotta - trodde jag ja! Snön hade visst börjat vräka ner igen, stora fina flingor. Då tappade jag all lust faktiskt :angel:

Så nu har båda vovvarna nyklippta klor, jag har kokat mig lite kaffe och skopat upp glass i en skål och nu ska jag titta på "Att bli Lee" del 2 istället.
Jag vill också skotta snö :arghh: Skottade hemma runt porten och ingången till soprummet bara för att. Och ingången till jobbet :angel::p
 
Hemma. Handlade mat och sladdar på vägen hem. Urkas vad all blivit dyrt. Nåja, nu har jag bunkrat och behöver inte handla på ett tag.

Det är diet här hemma för både två och fyrbeningen. Tvåbeningen tar det med större fattning (iofs eftersom hon vet varför). Den med fyra ben anser att det är ett brott mot kattliga rättigheter 😾
 
Ja du... Svårt att sätta fingret på. Mest en känsla. Många oskrivna regler och information som inte nämndes när jag besökte. Tex att vi ska mocka ut ligghallarna (bädd) för hand varje sommar. Eller att hästarna får foder på andra tider än de som sas till mig. Likaså fanns det ingen plats för mig i sadelkammaren, så jag har tre sadlar på en hängare. Det känns lite ostrukturerat är nog ordet jag letar efter. Jag ser tusen saker som skulle kunna förbättras, men får känslan av att alla andra är nöjda som det är. Samtidigt har alla varit jättetrevliga, så jag är rädd att det sitter i mitt huvud bara. Hästarna trivs jättebra och det som är viktigast för mig uppfylls (bra hygienisk kvalitet på fodret, kuperad hage, flera ligghallar).
när jag köper en gård i skåne får du stalla in hästarna på min gård!
 
Ja du... Svårt att sätta fingret på. Mest en känsla. Många oskrivna regler och information som inte nämndes när jag besökte. Tex att vi ska mocka ut ligghallarna (bädd) för hand varje sommar. Eller att hästarna får foder på andra tider än de som sas till mig. Likaså fanns det ingen plats för mig i sadelkammaren, så jag har tre sadlar på en hängare. Det känns lite ostrukturerat är nog ordet jag letar efter. Jag ser tusen saker som skulle kunna förbättras, men får känslan av att alla andra är nöjda som det är. Samtidigt har alla varit jättetrevliga, så jag är rädd att det sitter i mitt huvud bara. Hästarna trivs jättebra och det som är viktigast för mig uppfylls (bra hygienisk kvalitet på fodret, kuperad hage, flera ligghallar).
Det där med sadlarna måste ju gå att ordna. De visste väl hur hur många sadlar som skulle tillkomma? Och du har ju flera hästar?
Är ju inte rimligt att ha tre sadlar på en sadelhängare det säger ju sig självt. Inte bra för sadlarna det!

Sen kan det möjligen vara svårt att få med exakt all info innan flytt. Bra att skriva avtal så det blir mer överskådligt.
Mocka för hand vet jag inte. Vissa har att de mockar ett visst antal gånger i veckan ut ligghallar och andra mer säsongsvis. Eller någon kombination.
Tycker du ska prata med ansvarig om hur du känner. Har de tagit emot dig och dina hästar vill personen/erna nog att du ska trivas och dina hästar likaså
 
En stor bukett rosor till de fantastiska människor som utför ett samhällsbärande arbete och arbetar på förskola. På vägen hem mötte jag en tusenfoting, två vuxna och en rad barn som pulsade i snön och halkade runt. Två barn trillade och det blev upprörda känslor som raskt reddes ut.

Jag förstår inte hur ni orkar. Högljudda dagisungar (eller heter det förskolebarn numera?), jobbiga föräldrar och ständiga förkylningar.

1678374970138.webp
 
Bra med pålitlig bilverkstad! Jag fick komma in på skadebesiktning vid 7.15 i morse. En halvtimme senare var jag hemma. Efter lunch ringer verkstan och säger att skadeanmälan är godkänd, att delarna är beställda och att jag kan lämna in bilen på måndag. Perfekt vecka dessutom eftersom det funkar att jobba hemifrån för en gångs skull! :)
 
Stack från jobbet i tid för att hinna med tåg. Nu återstår att se om jag kommer på tåget. Funkar inte optimalt med 40 minuters trafik på tåg som normalt brukar vara fulla-ish under rusning.

För övrigt. Vilken sopphatt tyckte att det var en bra idé att designa ingångar till perronger osv med polerade stengolv? Är trött på att närapå halka och slå ihjäl mig :cautious::rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 219
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp