Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ja! Så störande 😅


Ligger skavfötters och kollar Stargate 😍
Perfekt. Strax sova.
Hon hoppar ju in i nuvarande BD-säsongen när Cpt Lee blir sjuk. Då är hon fruktansvärt kappvändande mot besättningen. Snackar skit om någon för att sen höja till skyarna. Men det blir väl bra tv, därför får hon vara kvar 🤷‍♀️ Min favorit är nog Glenn från BD SY, han är chill men alla respekterar honom.
 
18,6 nu vid 08 och strax efter 5 var det drygt 22 minusgrader 🙃. Inte konstigt att kwh-mängden ökar då elementet I köket jobbar på så vi har rumstemperatur inne istället för annars antagligen typ 12+ då lixom kaminen i v-rummet inte är till för att värma hela lgh 🙃. Får ta och byta listerna i fönstren- liite is ska det inte behöva bli på insidan av rutorna. Vi kan nog känna oss blåsta på våren ett tag men inget att gnälla över- var ju vår I februari så nu får vi vinter i mars istället- glad jag behöll snösulorna på pållan 😁😀.
 
Jag som brukar ha askallt, här är det bara -5. Dock är det fortfarande svinkallt pga blåsten för det har börjat blåsa rejält :down:

Det var iaf en trevlig kväll igår, flera butiker hade extra öppet bara för att (på initiativ av floristen, hon tyckte det behövdes lite pepp med allt elände som är nu). Nu råkade det bara bli på Kvinnodagen men det var rätt lämpligt ändå eftersom många av företagarna som deltog är kvinnor. Försäljaren av kryddor och diverse finska produkter är dock man men hade 10% rabatt till alla kvinnor som handlade :D
 
Han har tränat på utegym i ett år, fyra dagar i veckan. 😅 Fattar inte hur han orkar med vädret.
Jag kan ändå ha viss förståelse för det, utegym är härligt! Min gräns hade nog gått någonstans kring snöstorm dock 😅
Jag är ingen glassoman generellt - glass ska liksom helst vara ett tillbehör till någonting annat som gärna är lite syrligt och chokladglass passar aldrig till frukt. :angel:
Men nu har jag provat banoffeeglassen och har ytterligare att paket i frysen som kommer att slängas vid nästa rensning. För lite ban och för mycket offee, och så skumma chokladbitar på det. :down:
*funderar på hur orimligt det vore att sjösätta en räddningsaktion och åka några mil österut för att rädda ett stackars glasspaket*
 
Dricker extra starkt kaffe, äter macka med jordnötssmör och äpple och försöker kicka igång denna dag. Har sovit uselt och det har tydligen maken också, tror vi störde varann en hel del utan att märka det själva, så humören är inte på topp här hemma idag om vi säger så. Men men, det är torsdag, solen skiner från en klarblå himmel för jag vet inte vilken dag i rad, och det enda vettiga/jobbiga vi behöver ta oss igenom idag är, eh, jobbet. Heja heja! Eller nått...
 
Det är svinkallt ute ( -9 grader mot husväggen sist jag kollade) och jag vill mest bara gå i ide. Min hjärna som är (ö)känd för att alltid vara i problemlösarläge försöker nu desperat komma på lösningar på detta gigantiska problem. Om jag inte hade jobb, hästar och familj att ta hänsyn till...
 
En nyfiken fråga: Mäter såna där mätare efter samma skala som när man tar blodprov på glukos på ett labb?
För 5,8 är väl ett bra värde då, menar jag. Jag har över 6 när jag tar fasteglukosblodprov och då är det ju högt. :confused:
*okunnig*

5.8 är utmärkt, men efter nästan en full förpackning med hallonsorbet borde rekylen varit mycket värre, dvs upp på 16-18. Så det krävdes rejäla mängder för att dra upp mig bara till normalt.
 
På jobb och har precis varit och klippt mig. Blev alldeles för kort men det är bara hår och det växer ut igen så jag är på inget sätt missnöjd med själva frisyren. Lite väl kort.
Gick till Gina Tricot och unnade mig en myspysklänning samt en tröja att ha i helgen när jag reste bort så poff 1220,- kronor fattigare
Ja ja jag har råd men det är ändå onödiga pengar den här månaden.

Börjar få lite ont i halsen men vet inte om det är pga av att jag är så täppt så jag snarkat inatt eller om jag börjar bli sjuk
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp