Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gissar då att du inte gillar den här?
Chocolatey_Love_A-Fair_closed_pint.jpg

Jag har nästan slutat köpa den, för den är så god att jag trycker i mig hela på ingen tid alls. Men den är SÅ GOD :love: :d
Näääj! :arghh:
Det är faktiskt så himla trist. De kom ju ut med de där nya "whipped" och där fanns EN med fruktsmak. Vad har de gjort med den? Jo, CHOKLAD så att man inte ens smakar frukten. 😅
I banoffee ska ju choklad inte ens existera egentligen så jag fattar inte vad den gör där... men smaka ska jag i alla fall.
 
Näääj! :arghh:
Det är faktiskt så himla trist. De kom ju ut med de där nya "whipped" och där fanns EN med fruktsmak. Vad har de gjort med den? Jo, CHOKLAD så att man inte ens smakar frukten. 😅
I banoffee ska ju choklad inte ens existera egentligen så jag fattar inte vad den gör där... men smaka ska jag i alla fall.
Håller med. Chokladglass är INTE kul! Och jag ÄLSKAR glass! 😅
 
Bästa älsklingen hade ju plogat ner till vedboden så blev lättare att bära in lite ved och ungkatten fick följa med i selen 😊. Har mått lite bättre idag (men igenkorkad i snoken igen, blä) och var ju så himla underbart väder att jag inte kunde låta bli att rida pållan (en vecka sedan sist) 20 min kravlöst I skritt och även lite granna trav och nu kändes hon helt ren efter sömtrycket 😊. Höll oss på grusvägen och pulsade I den orörda snön på ridbanan och häst var härligt pigg så det var helt underbart 😍- som balsam för själen ❤. I övrigt mest soffläge och vilat och så avslutade vi kvällen med att se Sveriges Mästerkock 😊. Nu är det ganska kyligt ute; omkring 16 grader kallt 🙃 nehej hög tid att sova!
 
Håller med. Chokladglass är INTE kul! Och jag ÄLSKAR glass! 😅
Jag är ingen glassoman generellt - glass ska liksom helst vara ett tillbehör till någonting annat som gärna är lite syrligt och chokladglass passar aldrig till frukt. :angel:
Men nu har jag provat banoffeeglassen och har ytterligare att paket i frysen som kommer att slängas vid nästa rensning. För lite ban och för mycket offee, och så skumma chokladbitar på det. :down:
 
Jag är ingen glassoman generellt - glass ska liksom helst vara ett tillbehör till någonting annat som gärna är lite syrligt och chokladglass passar aldrig till frukt. :angel:
Men nu har jag provat banoffeeglassen och har ytterligare att paket i frysen som kommer att slängas vid nästa rensning. För lite ban och för mycket offee, och så skumma chokladbitar på det. :down:
Blä :rofl:
 
Jag är ingen glassoman generellt - glass ska liksom helst vara ett tillbehör till någonting annat som gärna är lite syrligt och chokladglass passar aldrig till frukt. :angel:
Men nu har jag provat banoffeeglassen och har ytterligare att paket i frysen som kommer att slängas vid nästa rensning. För lite ban och för mycket offee, och så skumma chokladbitar på det. :down:
För mycket offee kan det väl aldrig bli?!
 
Ja men Ben & Jerrys chokladbitar är ju inte som riktig/vanlig choklad, utan engineerad för att motverka det där. Sen tycker jag kanske inte de lyckas alltid, men tror i alla fall jag smakat nån av deras glassar där de smälte i munnen och tillförde nåt.
Jag petade ut de här. 😅 Men smaken är ju olika.
 
Där ryker körkortet på lastbilsföraren.

Visst, så är det i teorin. Jag tror dock inte att lastbilsföraren hade kunnat göra så mycket. Det såg ut att komma från hjulhuset och med tanke på vädret så hade det garanterat byggts upp under färden.

Jag låg heller inte så nära att jag kunde se registreringsnumret (+utländsk lastbil) och sedan kom jag av förklarliga skäl ännu längre ifrån när jag bromsade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp