Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har har det snoat STORA fluffiga flingor hela morgonen. Marken ar tackt och det ar nagon grad varmt bara och vi vantar pa att det ska regna igen.
Det ar ju MARCH ... det ska bli var nu. Jag blir galen pa det her vadret.


Screen Shot 2023-03-08 at 10.00.37 AM.png
 
Nu ska jag (äntligen!) Sätta lite frön i jord. Något senare än vad jag gjort tidigare år.men ska nog gå bra det med.
Hade tänkt att jag skulle köpa plantor istället men råkade köpa lite frön när jag var iväg o handla igår. 😅
 
Är så trött. Ägnat ungefär 3.5 timme idag på skottning. Andra vändan jag var ute för att gräva fram bilen syntes det i princip inte att jag redan skottat en gång. Parkeringen är fortfarande ett enda stort snökaos men plogbilen kommer säkert inatt. Ett tåg hade spårat ur så tog extra tid för sambon att komma hem.
 
Har trasig bil. Körde bakom en lastbil på motorvägen som helt plötsligt tappade en osannolikt stor isklump som landar mitt på vägbanan framför mig. Jag hann tänka att det nog är genuint dåligt.

Det var svinhalt och bilar bakom så jag kunde inte panikbromsa, men hann bromsa ner ordentligt iallafall (glad att reflexen att inte reflexmässigt väja funkade). Men det var inte tillräckligt. All plast i nedre delen av fronten är demolerad och plasten under framvagnen är sprucken. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 216
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp