Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänta, så allt det här är ditt/era räkskals fel? 😤

076CF74B-98CD-45C0-8A86-7C3041913B0C.gif
 
Är insnöad. Min buss verkar inte gå trots att det inte är några störningar på den linjen enligt sl.se. Ganska skönt med en snödag. Mår piss eftersom jag gravt missbedömde insulinintag och föll som en sten. Den förbaskade läsaren pep inte när den borde gjort det (vet inte om jag sov så hårt att jag inte hörde den, men den låter som åskan och jag har den bredvid huvudkudden) och halv fyra vaknade jag med riktiga shakes. Inte kul att traska upp och äta nästan en hel förpackning hallonsorbet. Tur att jag ändå hade så mycket hemma eftersom jag kollade i morse när väckarklockan ringde och bs var bara 5.8 trots all sorbet.
En nyfiken fråga: Mäter såna där mätare efter samma skala som när man tar blodprov på glukos på ett labb?
För 5,8 är väl ett bra värde då, menar jag. Jag har över 6 när jag tar fasteglukosblodprov och då är det ju högt. :confused:
*okunnig*
 
😂🙈
Jag tog tag i att städa min dator i går när jag inte kunde sova. Har en miljard bilder som behövde rensas. Hittade en bild sambo fick av en bekant på Valentines day på skämt för ett gäng år sedan. Sambon blev så glad för den fina blomman att han skickade vidare den till ett gäng folk. Tills en närstående påpekar att det är en bild på eh.. en kvinnas underliv med en blomstjälk. 😂😂
Hon dog ju av pinsamhet! Som tur var skickades den bara till folk som kunde garva åt det.
Iaf så hittade jag den i går och lade den på datorns skrivbord med en hyfsat stor ikon för att plåga sambon med den idag innan jag kastade den.
Vem har nyss haft dator-support via fjärrstyrning som fixat min dator? Hon med den fruktansvärda bilden. 🙈🙈🙈🙈✌️✌️✌️
 
P1 påstår att Stockholm fått 50 cm på sina håll. Inte avundsjuk.
Jag är fullnöjd med de två flingor vi fick inatt.
Ja på Värmdö har det kommit mycket, där kör räddningstjänsten med bandvagnar och hjälper hemtjänsten att komma fram.
Inne i stan är det väl 10-20 cm. Iaf här.
 
Funderar på varför slla andra verkar, helt egoistiskt, lagt beslag på all snö. SMHI lovade och lovade att vi skulle få snö hela veckan, men vi fick bara fem flingor igår och all snö är borta från prognosen. 👎

Visa bifogad fil 114043

Du är varmt välkommen hit - bara att hämta alltihop! Jag längtar efter våren så ger glatt bort all snön som kommit inatt och idag! :laugh: Ta med ett gäng rejäla lastbilar med släp bara. :up:
 
Jo där jag bor har det stormat både igår och imorse. Man kunde knappt gå ute, folk gick baklänges för att det inte gick att titta rakt fram. Stockholm är ett stort område så det kan vara olika väder…

Min sambo var och tränade på utegym på morgonen och kom hem och såg ut som en snögubbe, han var verkligen täckt från topp till tå i snö för att det blåste så mycket på hemvägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 216
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp