Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett meddelande från chefen imorse med fråga om jag skulle vara tillbaka på arbetet idag, ingen fara med det - svarade kort att resan var igår och gravsättningen idag.
Fick senare ett till meddelande om två saker "när tid ges", jag är ännu bara praktikant men känner lite som att jag ska ändå vänta med det till imorgon ... om jag törs 😬
 
Knaprar på en riskaka i väntan på Tesco-leverans. Hoppas att den kommer snart så att jag kan ge mig ut och springa en sväng i det underbara vädret innan det är dags att återgå till jobbet. Det har flutit på riktigt bra under förmiddagen i alla fall och jag har fått massor gjort, så skönt! 7 arbetsdagar kvar till semestern... 🤩
 
Jag har varit på väg till jobbet, sen gett upp och varit på väg hem i 6,5 timme nu :cautious:

Nu hemma sedan en kvart och fått av mig kläder och på mig mina allra varmaste kläder + morgonrock + filt + 3 par strumpor. Fingrarna fortfarande svåra att röra men tårna börjar så smått kännas normala igen. Inte ätit sedan 19.00 i går så vrålhungrig men jag börjar nog med lite vatten.

Bara å sätta sig och jobba på. Men jag är sopslut av att ha frusit i sisådär 5 timmar och pulsat i snö som i drivorna nådde upp till knäna, i bland över knäna cirka 6km. Skulle behöva en tupplur.
Men du, var lite rädd om dig är du snäll :heart Och ät något för bövelen, vad som helst!
 
Kill me now. Allting fungerade, idag pluggade jag bara in några hårddiskar och monterade in en heatsink för m.2 disken. Glad i hågen sätter jag på datorn - ooooch den är stendöd. Alltså psu är död som en död papegoja. Det har aldrig hänt förut. Allting annat har hänt men inte just detta.

Uppenbarligen vill universum säga mig något. Jag känner mig som Job utan getter och söner.
 
Kill me now. Allting fungerade, idag pluggade jag bara in några hårddiskar och monterade in en heatsink för m.2 disken. Glad i hågen sätter jag på datorn - ooooch den är stendöd. Alltså psu är död som en död papegoja. Det har aldrig hänt förut. Allting annat har hänt men inte just detta.

Uppenbarligen vill universum säga mig något. Jag känner mig som Job utan getter och söner.
Förlåt men död som en död papegoja är en perfekt sägning och jag tänker sno den! 🥷
 
Funderar på varför slla andra verkar, helt egoistiskt, lagt beslag på all snö. SMHI lovade och lovade att vi skulle få snö hela veckan, men vi fick bara fem flingor igår och all snö är borta från prognosen. 👎

20230308_145917.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 215
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp