Jag föreställde mig att om en börjar klockan fem kliver en upp runt fyra kanske, beroende på restid då.Ja, det är det säkert. Men de flesta som äter då, ska nog inte gå upp kl 2-3 och i så fall klarar sig med mindre sömn än mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag föreställde mig att om en börjar klockan fem kliver en upp runt fyra kanske, beroende på restid då.Ja, det är det säkert. Men de flesta som äter då, ska nog inte gå upp kl 2-3 och i så fall klarar sig med mindre sömn än mig.
Jag föreställde mig att om en börjar klockan fem kliver en upp runt fyra kanske, beroende på restid då.I så fall går det ju fint att käka runt sju, varva ned till klockan åtta och sedan börja gå till sängs. Men jag vet förstås inte hur detaljerna i din situation ser ut.
Ja då blir det lite besvärligare.Jag har 4 mil till jobbet, så gå upp 1 h tidigare än jag börjar blir väldigt tight![]()
Ja då blir det lite besvärligare.Sedan har vi ju olika sömnbehov också, jag hade käkat middag när jag kom hem.
Pendlar du med bil? Åker man kollektivt går det ju att äta på vägen sas, annars kanske det funkar bättre att käka på arbetsplatsen innan man åker hem så är det bara nedvarvningen kvar när man väl är hemma?
Ris ska man inte förvara speciellt länge i kylen. I övrigt har vi ofta lagad mat i 3-5 dagar i kyl.Nått speciellt som jag bör undvika för sån förvaring? Går det bra med potatis t.ex?
Ris ska man inte förvara speciellt länge i kylen. I övrigt har vi ofta lagad mat i 3-5 dagar i kyl.
Ni som säger att ni inte skulle ätit före jobbet, fungerar ni verkligen med fyra timmars arbete utan någon form av mat? TS kör buss, då kan man ju inte sitta och vara seg i skallen.
Jag menar inte att man behöver ställa sig och Laga mat när man kommer hem, men kan du sova direkt går det ju fint att klämma in en middag så fort du kommer in genom dörren. Du verkar ju redan ha hittat sånt som funkar med färdiga soppor till exempel.Åker bil. Jag har inga problem att hoppa i säng direkt efter maten. Det har jag gjort i flera år. Men som sagt, jag behöver 7-8 h sömn helst och med 9-10 h dygnsvila så går det ju som synes inte ihop. Att lägga ännu mer av min sovtid på att laga mat, diska och allt sånt är således inte aktuellt. Jag tror inte ens du vill åka med en trött busschaufför?
Jag menar inte att man behöver ställa sig och Laga mat när man kommer hem, men kan du sova direkt går det ju fint att klämma in en middag så fort du kommer in genom dörren. Du verkar ju redan ha hittat sånt som funkar med färdiga soppor till exempel.
Går det inte ta en sådan till frukost också?Det är ju ingen som säger att det måste vara "frukostmat" bara för att det är morgon!
Klart ingen vill ha trötta chaufförer i trafiken. Fins det inte någonstans på jobbet där du kan ta igen lite vila mellan passen?
Jag hade ätit frukost innan jag börjar jobba. Lunch innan jag gick på andra passet. Mellis under andra passet och sen middag efter. Antagligen hade jag ätit middag innan jag åker hem.
Jobbar inte delade pass men jag jobbar 7-22 och har 5,5 mil till jobbet så jag vet hur det är att inte ha dygnsvilan.
Men ät nåt mellis direkt efter första passet isåfall.Oj, jag skulle aldrig klara mig 9 h på frukosten![]()
Men ät nåt mellis direkt efter första passet isåfall.
Är det helt omöjligt att äta något litet under själva passet? Annars hade jag tagit med en macka och tagit som frukost vid 7-tiden. Sedan lunch runt lunchtid, frukt eller en macka till på eftermiddagen, och värma något matigt när man kommer hem.
Men att behöva åka hemifrån vid 4 på morgonen låter direkt plågsamt, jag hade aldrig fungerat som människa på det oavsett matrutiner.![]()
Jag gör. När jag jobbade morgon gick jag upp vid 5-tiden, började kl 6 och hade rast mellan 9-10. Men är utpräglad kvällsmänniska, hatar att äta på morgonen och tycker maten bara växer i munnen. Min mor kan knappt gå runt huset utan frukost i kroppen.Ni som säger att ni inte skulle ätit före jobbet, fungerar ni verkligen med fyra timmars arbete utan mat.
Äter jag vanlig mat (på jobbet en fredag eller en dag vi slutar tidigt eller ledig dag) då klarar jag mig typ 8 timmar.Oj, jag skulle aldrig klara mig 9 h på frukosten![]()