Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev nervös när det knakade i taket..
Jag är sååååååååååå tacksam för att jag var smart nog att avliva 26m träden i sommras, annars hade jag fått nervösa sammanbrott nu.
32554327.jpg
 
Nån tjuvringde på dörren och bankade. Sen försvann personen. Sådana saker skulle kunna få mig totalt galen, oavsett ålder på den som gör det. Har dessutom gammal hund hemma som inte är helt frisk.
Skrivit i vår app men ingen erkänner väl, antar det är barn/ungdom.
Sånt får mig att känns enorm otrygghet. Känns som det är utpekat. Personligt.
 
Pustar ut efter en dag på kontoret. (Jobbar eg hemifrån) känner mig också så tacksam för 2023. Det började riktigt bra. Allt bara klaffade 🙌

Efter kontoret var jag i stallet, hästen fick vila pga vaccination i veckan + icke tilltalande väder.

Ska betala vet faktura på måndag tänkte jag. Det gick på 1300 att ta tre sprutor + framkörning. Helt ok pris! Min snart 4 åriga kille var otroligt duktig. Inte rädd alls, ryckte till liiiite med andra sticket.

Imorgon ska jag och några kollegor fira att vi har fått jobb hos samma arbetsgivare i april. 🥳

Tack för att jag fått skriva av mig. Det är så skönt att göra det här på buke. Är med i en messenger grupp också med bara häst relaterat, super kul! Happ god natt 🌃✨
 
Bulldozer- häst 😝. Spolade hennes ben efter hagen (spolspiltan är en skön lyx!) och skulle ställa upp henne på gången för att täcka av. Pållan försökte plöja över mig för att komma in I boxen, vadå bråttom till sitt insläppshö men då fick det faktiskt bli en liten dust först *häst*. När jag kom hem från stallet hade älsklingen kommit hem och tagit helg och ptja vår yngsta men inte längre minsta, katt hade en skön fredagsslapparstil i soffan tillsammans med oss 😄.
 
Känns som att det här jobbet kan bli jättebra! Jag hade inte ritat på många månader, tappade lusten då jag kände att så många andra var så himla duktiga ( 😅), men nu har jag jobbat och tittat på andras teckningar. Inte att de är dåliga nejdå, men jag ser så olika stilar och en del är betydligt enklare än andra. Det känns som att man inte behöver vara så jättebra rent klassiskt (typ realistiskt och olja på canvas), utan digitalt och naivt går också. Tog t.o.m en titt på mina gamla teckningar och tänkte att de ser inte så tokiga ut trots allt, och jag var den som satt och såg varenda spricka typ.
Så har jag setat hela kvällen med en teckning :o:rofl: blev sketanöjd!
 
Sitter och förfasas litegrann. Blev medbjuden på en bekants möhippa. Kändes konstigt att tacka nej även om jag inte är så nära med henne, tänker hon kanske inte har en massa nära vänner, vad vet jag. Men nu vill de som anordnar det ses för att planera också och jag kan inte tänka mig något värre än att sitta med en massa främlingar och lyssna på massa konstiga förslag (för jag känner ju bara hon som ska gifta sig och hon vet inte om detta). Och de verkar ha en idé om en heldag och jag tänker bara lady mitt sociala batteri orkar endast halvdagar med främlingar, du kan inte få bådeoch 😅
😇 Du kanske är den som ska fixa? Hände mig, en i mina ögon, bekant skulle gifta sig, jag tänkte att jag nog tackar nej till möhippan om jag skulle bli bjuden. Men brudens syster ringer och säger att jag är den näst närmsta vännen och undrar om jag vill planera. Eftersom ingen annan ville/orkade fixade jag och brudens syster möhippan. Gillar fortfarande systern betydligt mycket mer. 🙈 inget fel på bruden, vi är bara två helt olika människor med helt skilda intressen.
 
Det var nog ingen Otto som var här och hälsade på. Ingen blåst bara regn och snö och en varning för blixthalka som vanligt.😅 Ska bli intressant och se hur mycket som ligger på bilen när jag ska åka lite senare.

Nu ska jag göra mig iordning och komma ihåg att packa ner allt jag behöver för dagen/kvällen/ natten😅.
Kommer inte hinna hem emellan. Eller ja det går väl. Åker ju förbi på riksan så blir ingen jätteomväg fall det krisar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp