Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
TRÖTT (jobbat några timmar på förskolan från öppning) och så en snabbis till stan bland allt folk!!! Men skönt nog e-handlat och så en väldig snabbis in och köpt fluffliga "lärartofflor" :). Nu har jag baske mig förtjänat en räkmacka till lunch när jag kommer hem ✌️. Men först förbi stallet och lunchfodra hästarna:).
 
Nej men varför ska saker någonsin gå som planerat? Sitter just nu i bilen och väntar på mamma som är inne och tar covid-test. Jäkla skit covid :turd: :arghh: :meh: Mamma har ju varit mer eller mindre helt isolerad i 2,5 år, men så i slutet av förra veckan var hon med på jobbets utvecklingsdagar. Givetvis var det någon där som fått covid och givetvis har mamma blivit sjuk nu (därav covid testet) :turd:

Säg vad man vill om att mamma var med på utvecklingsdagarna. Men så jäkla typiskt att hon gjorde EN grej efter att ha undvikit allt i över 2 år och knappt ens gått in på ICA… och sen får hon (kanske) covid från den där enda saken :down:

Utöver det så har mammas bil gått i strejk också. Dvs batteriet har dött. Det har typ blivit en årlig grej att hennes bil går i strejk i mitten av december, så vi var visserligen förberedda i år, men ändå. Iom att hon inte kan åka kollektivt pga infektionskänslighet efter njurtransplantation så är bilen enda sättet hon kan ta sig till platser (platser = jobbet och sjukhuset). Batteriet är visserligen enkelt åtgärdat men KRÅNGEL. Kan inte saker bara flyta på?

Jaja. Jag är i alla fall ledig idag och det är bara två skoldagar kvar tills jullovet. Jag läääängtar! :love:
 
Jag försöker väcka kroppen till liv efter helgjobb som inte blev kväll/ dag utan kväll/heldag. Kom hem 22:30 i går efter att ha sprungit som en skållad råtta bland 10 svårt sjuka patienter.
Hade ont i hela kroppen

l dag skickar kollegan notis om att hon beordrats in att jobba heldag under morgondagen och vill ha hjälp att hämta hund.

Min gräns för att inte jobba kvar är väldigt nära. Tack och lov för duktiga undersköterskor men det här är inte ok längre. :rage::(
 
Var på VC för att ta blodprover i morse. Hängde på dörren (trodde de öppnade sju men det visade sig att det var halv åtta). Det var en liten kö och sedan tjurrusning till biljettautomaten. Naturligtvis hann jag inte med. Sedan in för att stickas. Det hittades inga kärl trots idogt grävande.

Till slut skickades jag ut i väntrummet med en värmepadd eller liknande som jag skulle gnugga händer med, samt ha på mig ytterkläder. Sedan satt jag där en halvtimme och rullade den och gnuggade. Det gjorde susen och äntligen hittades ett kärl på översidan av handen som var litet så det tog evigheter. Mina kärl har en förmåga att försvinna när de satt i första flaskan och sedan behöver man gräva efter en ny.

Nu har jag sex plåster, tre på varje arm/hand. Och var fruktansvärt sen.

Edit: Jag har inte lagt det bakom en spoiler eftersom b ordet inte används.
 
Jaha, kom ner till tvättstugan för att torktumla sonens täcke. Ser då att maskinen inte ens har påbörjat sitt program. Så antingen glömde jag starta, en granne har stängt av eller så är maskinen trasig. Får se om 2 timmar, håll tummarna att jag bara glömde starta.
 
Nej men varför ska saker någonsin gå som planerat? Sitter just nu i bilen och väntar på mamma som är inne och tar covid-test. Jäkla skit covid :turd: :arghh: :meh: Mamma har ju varit mer eller mindre helt isolerad i 2,5 år, men så i slutet av förra veckan var hon med på jobbets utvecklingsdagar. Givetvis var det någon där som fått covid och givetvis har mamma blivit sjuk nu (därav covid testet) :turd:

Säg vad man vill om att mamma var med på utvecklingsdagarna. Men så jäkla typiskt att hon gjorde EN grej efter att ha undvikit allt i över 2 år och knappt ens gått in på ICA… och sen får hon (kanske) covid från den där enda saken :down:

Utöver det så har mammas bil gått i strejk också. Dvs batteriet har dött. Det har typ blivit en årlig grej att hennes bil går i strejk i mitten av december, så vi var visserligen förberedda i år, men ändå. Iom att hon inte kan åka kollektivt pga infektionskänslighet efter njurtransplantation så är bilen enda sättet hon kan ta sig till platser (platser = jobbet och sjukhuset). Batteriet är visserligen enkelt åtgärdat men KRÅNGEL. Kan inte saker bara flyta på?

Jaja. Jag är i alla fall ledig idag och det är bara två skoldagar kvar tills jullovet. Jag läääängtar! :love:
Det är covid. Så jävla surt att hon vågade gå på EN grej, för första gången på över 2,5 år… och så får hon covid! :turd:

Iom förlängd karantän för organtransplanterade så kan vi redan nu ställa in julfirandet. Jag och min bror får givetvis fira jul ändå, men vi skulle egentligen firat med både mamma och pappa men det blir det givetvis inte nu. Så ja, det suger… men vi kommer respektera karantänen ändå.
 
Lite seg i skallen efter några timmar jobb på morgonen (skoj men som sagt ovant) så efter att ha mellanlandat hemma och lämnade introduktionspapper, släppt in honkatten och bryggt mera kaffe åkte jag trötter in till stan (och på hemvägen lunchfodra hästarna); skulle hämta upp matvaror och så köpa tofflor att ha på jobbet och typ såna där klassiska med svart ludd bestämde jag mig väldigt snabbt för 😍. Skönt att slippa trängs bland allt folk (väldigt mycket idag) men det dåliga var att när jag kom hem upptäckte jag att julostkakan hade blivit misshandlad av personalen...Öppen och tillknölad är inte okej för 70 spänn så ringde och på anmärkte det 🙃.
 
Var uppe i vid 7, åt frukost och matade + rastade hundarna. Sedan somnade jag visst i soffan igen. Drömde två gånger att jag var vaken, vilket blev lite förvirrande, men nu är jag vaken på riktigt och det är SÅ skönt att ha fått sova massor.

Idag är vattnet avstängt här hemma, lite dålig tajming för mig, men ska passa på att handla lite och låna toa när jag är iväg :p Har hällt upp vatten i hinkar m.m. hemma men ja... Helt galet egentligen hur mycket vatten som kan gå åt varje dag i en lägenhet. Det är mycket enklare att vara ute på vandring så sett.
Testa att vara utan vatten och ha hästar.... :nailbiting: Men, halleluja, vårt vatten är tillbaka nu :bump:!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 741
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 608
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp