Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt nästa års almanacka. Tillhör den krympande resten kalenderbärare.

Den här gången fick jag vad jag ville ha. En med dagarna från vänster till höger. Inte uppifrån och ner. Min hjärna kan inte tänka så.
Den annars så trevlig försäljaren krånglade till det förra året. Jag kom till kassan och hon säger snabbt -OJ en i skinn,jag springer och byter. Jag han inte hejda henne och skämdes för att be henne byta tillbaka när hon återkom till disken med ett vänligt leende. Så jag gick hem med en i plast :cry:

Den här gången sa hon tvekande- den kostar 219 kr. Japp sa jag snabbt. Och fick köpa den. Så nu har jag åter en skinnalmanacka :love:
Vad märkligt!

Jag vill också gärna ha kolumner för dagarna. Nu i år har jag haft en helt fantastisk kalender, som utöver att ha dagarna på rätt ledd, har en kom-ihåg-lista längst till vänster på uppslaget, en tom ruta för valfria anteckningar, en att-göra-lista och en ”habit tracker”. Väldigt nöjd med denna kalender och hoppas kunna komma till grannstaden och hitta en likadan för nästa år.

Bra kalender är en glädjekälla! :p
 
Tittar på när nybörjarna (som inte är så mycket nybörjare längre) som rider julkadrilj.
Jag ska rida galenpannan på min kadrilj så det blir spännande :D
Hoppas dock på att få till musik till vår lektion så ska nu gå och försöka kicka igång ljudanläggningen :up:
 
Oj, vilken konstig försäljare! Något sådant hade gjort mig så sur att jag vägrat komma tillbaka :angel: Varför tar hon för givet att du inte vet vad du vill ha och dessutom får för sig att byta det du tagit till kassan utan att ens fråga först?!
Tyvärr enda bokhandeln i vå lilla stad. Den är dessutom bra så jag vill stödja den. Men jag antar att jag ser ut som en uteliggare eller nåt.....😁
 
Har precis kokat en ny sats fudge. Den förra gav jag ju bort det mesta av. Nu ska den "bara" svalna i rumstemperatur och sedan stelna i kylskåp.....

Det var MYCKET skönt med en dusch ikväll.... :) Har jag inte kunnat duscha sedan i lördags och jag är en sådan som helst gör det varje dag. Så nu sitter jag här ren och varm i soffhörnet och njuter av kvällens lugn.... :)
 
En bra dag idag faktiskt!
Fått en del gjort och har nu en ledig kväll. Blir en liten mini jul redan med sillar, potatis och lite diverse. Inga köttbullar eller prinskorvar än men lite smått. Rödbetssallad tror jag också. Mamma och några till är här så tänkte föreslå sen spela lite sällskapsspel skulle vara kul om vi bara kan enas om något :D
 
Fick precis ett lönebesked och när jag kollade igenom hade jag visst 67,5 komp timmar :confused: . Vad jag vet ska jag bara ha kring 15. Men det förklarar visst varför jag fick en lägre lön än tänkt i november även fast jag i princip jobbade heltid i oktober. Mertiden blev visst komptid istället för lön som jag annars brukar få...
Jaja. Får komma ihåg å läsa igenom lönebeskedena framöver så jag vet vad som kommer in på kontot.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 741
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 613
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp