Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffepaus med pepparkaksboll (:d) innan ett möte som jag hoppas utmynnar i "det här är toppen, du behöver inte göra något mer på det här projektet!" men som också kan utmynna i att jag har vrålmycket att göra resten av veckan p.g.a petig kund. Håll tummarna för det förstnämnda! Oavsett vilket är det bara tre arbetsdagar kvar efter denna, tjoho!
 
Njutbar och billig semesterdag, och som extra bonus väldigt fritt från trängsel såhär i julruschen. Lät bilen stå till förmån för promenad till bussen till stan, skönt av flera skäl att kunna välja bort bilen eftersom det även blev ishalka i tövädret. Ett skönt träningspass på ett helt öde gym och sedan en timmes biblioteksmys - inte heller där någon trängsel - innan en halvfull buss gick hem igen. Så härligt!

Men jag blir helt skamsen över mig själv att jag inte har haft ett bibliotekskort på flera år, jag som varit en sån bokslukare en gång. Å andra sidan kändes det nu extra fint att bara asa ihop böcker om hästar och trädgård och historia och så mycket enklare när det funkar att lämna på alla bibliotek jag har i närheten, även grannkommunernas. Reclaim the lånebok. :)
 
Iom att mamma har covid nu så måste hon in på behandling på sjukhuset fem dagar i rad. Inte helt praktiskt med en död bil då (eller rättare sagt dött bilbatteri). Dels eftersom det rent praktiskt skulle ställa till det rätt mycket för oss men också för att hon inte borde träffa mer folk än absolut nödvändigt och så klart för att det inte är så lätt att starta en bil med ett dött batteri 😅

Så efter lite funderande har mamma bestämt sig för att byta bilbatteriet istället för att inskaffa en batteriladdare (batteriet kommer ju ändå ladda ur igen, frågan är bara när…). Så nu har jag varit och köpt ett nytt batteri och herregud vad tungt ett bilbatteri är! :eek: Vad har de lagt där i? Bly? Sten? Berg? Tegel? :confused: :rofl:

Nu ska jag hem och leka bilmekaniker, får se hur det går :laugh:
(Har tack och lov stöd av en familjekompis till oss som kan mycket mer om fordon än vad jag kan, så det ska nog gå bra :))
 
Å andra sidan kändes det nu extra fint att bara asa ihop böcker om hästar och trädgård och historia och så mycket enklare när det funkar att lämna på alla bibliotek jag har i närheten, även grannkommunernas. Reclaim the lånebok. :)
Jag älskar biblioteket :) ! Brukar långa e-böcker till läsplattan mest. Tyvärr är deras budget för detta inte jättestor, och redan nu är potten för december slut.... :(
 
Hemma och mycket tacksam för de nyinköpta broddarna
20221219_164901.webp
 
Köpt nästa års almanacka. Tillhör den krympande resten kalenderbärare.

Den här gången fick jag vad jag ville ha. En med dagarna från vänster till höger. Inte uppifrån och ner. Min hjärna kan inte tänka så.
Den annars så trevlig försäljaren krånglade till det förra året. Jag kom till kassan och hon säger snabbt -OJ en i skinn,jag springer och byter. Jag han inte hejda henne och skämdes för att be henne byta tillbaka när hon återkom till disken med ett vänligt leende. Så jag gick hem med en i plast :cry:

Den här gången sa hon tvekande- den kostar 219 kr. Japp sa jag snabbt. Och fick köpa den. Så nu har jag åter en skinnalmanacka :love:
 
Köpt nästa års almanacka. Tillhör den krympande resten kalenderbärare.

Den här gången fick jag vad jag ville ha. En med dagarna från vänster till höger. Inte uppifrån och ner. Min hjärna kan inte tänka så.
Den annars så trevlig försäljaren krånglade till det förra året. Jag kom till kassan och hon säger snabbt -OJ en i skinn,jag springer och byter. Jag han inte hejda henne och skämdes för att be henne byta tillbaka när hon återkom till disken med ett vänligt leende. Så jag gick hem med en i plast :cry:

Den här gången sa hon tvekande- den kostar 219 kr. Japp sa jag snabbt. Och fick köpa den. Så nu har jag åter en skinnalmanacka :love:
Oj, vilken konstig försäljare! Något sådant hade gjort mig så sur att jag vägrat komma tillbaka :angel: Varför tar hon för givet att du inte vet vad du vill ha och dessutom får för sig att byta det du tagit till kassan utan att ens fråga först?!
 
Köpt nästa års almanacka. Tillhör den krympande resten kalenderbärare.

Den här gången fick jag vad jag ville ha. En med dagarna från vänster till höger. Inte uppifrån och ner. Min hjärna kan inte tänka så.
Den annars så trevlig försäljaren krånglade till det förra året. Jag kom till kassan och hon säger snabbt -OJ en i skinn,jag springer och byter. Jag han inte hejda henne och skämdes för att be henne byta tillbaka när hon återkom till disken med ett vänligt leende. Så jag gick hem med en i plast :cry:

Den här gången sa hon tvekande- den kostar 219 kr. Japp sa jag snabbt. Och fick köpa den. Så nu har jag åter en skinnalmanacka :love:
Jag har med köpt almanacka nu. Vill ha det precis som du, där dagarna går från vänster till höger 🤩 Konstigt nog verkar det vara ovanligt då utbudet ju alltid är mycket sämre för de kalendrarna 👎
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 741
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 608
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp