Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har i dag lyckats astadkomma de basta kardimumma bullar i varlden. SA himla goda ... men de blev aldeles for stora :d ... nasta gang far jag gora dem lite mindre. Kanske. :angel:
Revbenspjallet ligger i sous vide och ar klart om 36 timmar ... eller lite mindre nu. Men nagon gang tidigt pa Tisdag morgon. Tur man inte behover vara sa himla noga med tiden i sous vide!
Kottbullarna ar styck frysta, och handlings lista for morgondagen's matlagande och lista for "fixande" for den "Riktiga Svenska Julmiddagen" ar avprickade och klart.
 
Visst ja @athena_arabians , Avkomman i Florida ringde och han var irriterad for att hans Florida Datil plantor nu kommer att do for att det ar for kallt for dem. Jag gav flera bra forslag pa hur han skulle halla dem vid liv, men han tyckte det var enklare att satta nya plantor i stallet, de blir for hoga och rangliga for att skydda.
I alla handelser fick det honom att komma ihag frona han skickade till dig och undrade om de kommit fram eller om tullen beslagtagit dem som nagot konsigt nytt knark som man blir mycket livlig av om man ater. :cautious: :p

Sa ... kom de fram?
 
Att det ska vara så svårt att somna på söndagar!? Fler än jag som har det problemet? Är skittrött, och kommer ju inte vara piggare imorgon nu när jag inte får så många timmar som jag behöver :(
Så hade jag innan jag bytte jobb. Sen dess (4 år) har jag kunnat somna även på söndagar.
Kan såklart hända nångång ibland att jag inte sommar men det är sällan nu.
Jag insåg tyvärr först när jag hade slutat hur dåligt det var på min förra arbetsplats.
 
Så hade jag innan jag bytte jobb. Sen dess (4 år) har jag kunnat somna även på söndagar.
Kan såklart hända nångång ibland att jag inte sommar men det är sällan nu.
Jag insåg tyvärr först när jag hade slutat hur dåligt det var på min förra arbetsplats.
Ah! Där ligger inte problemet för mig i alla fall, har aldrig trivts så bra på ett jobb som på detta. Men skönt att det hjälpte för dig!

Jag somnade tillslut, och sov ok inatt, så får vara glad för det och se fram emot att få somna ikväll igen 😅
 
Visst ja @athena_arabians , Avkomman i Florida ringde och han var irriterad for att hans Florida Datil plantor nu kommer att do for att det ar for kallt for dem. Jag gav flera bra forslag pa hur han skulle halla dem vid liv, men han tyckte det var enklare att satta nya plantor i stallet, de blir for hoga och rangliga for att skydda.
I alla handelser fick det honom att komma ihag frona han skickade till dig och undrade om de kommit fram eller om tullen beslagtagit dem som nagot konsigt nytt knark som man blir mycket livlig av om man ater. :cautious: :p

Sa ... kom de fram?

Nej, det kom inte några frön :(

Synd på hans plantor men han bor ju ändå i ett klimat där det är rätt lätt att dra upp nya. Här uppe i norr behövs det lite mer pampering med plantorna :D
 
Var uppe i vid 7, åt frukost och matade + rastade hundarna. Sedan somnade jag visst i soffan igen. Drömde två gånger att jag var vaken, vilket blev lite förvirrande, men nu är jag vaken på riktigt och det är SÅ skönt att ha fått sova massor.

Idag är vattnet avstängt här hemma, lite dålig tajming för mig, men ska passa på att handla lite och låna toa när jag är iväg :p Har hällt upp vatten i hinkar m.m. hemma men ja... Helt galet egentligen hur mycket vatten som kan gå åt varje dag i en lägenhet. Det är mycket enklare att vara ute på vandring så sett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 741
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 606
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp