Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker ta reda på hur dags jag ska ta bussen till morgondagens provtagning på sjukhuset i Lund.
Typiskt skitsvårt eftersom appen visar olika beroende på om jag söker ankomst 7.10 eller 7.20 :confused:
Inte konstigt att jag i vanliga fall alltid kör bil. Den avgår när jag bestämmer det.

Screenshot_20221218_191636_Sknetrafiken.webp
 
Var ju jäkla onödigt med mildväderskiten plötsligt men det blev iallafall en härlig skrittur på min underbart fina och härliga häst ❤ med härligt sällskap även idag 😊. Under tiden jag var i stallet for sambon iväg till stan och bla köpte sån där rejäl, tung julgransfot och sen var vi nere hos mamma och hämtade julgran och tittade in hos morfar 🥰. Har helt klart varit en toppenfin helg 😍.
Sådärja! Var nerbäddad i sängen vid 20.45 och såg när programledarna släpptes ut ur buren 😊. Nu är det strax sovdags, alarmen ringer 04.30 i morgon 😴.
 
Var tomt ligger vid en park och i dag har nagon tydligen kastat en tennisboll in pa tomten. Tate hittade den och kom in med sin "skatt".
Ofta nar han far tag pa en tennisboll sa tuggar han sa hart pa den nagra ganger att den direkt gar sonder, men i dag har han underhallit sig sjalv med bollen i narmare en timma nu.
Nu kan jag hora hur han, bakom min rygg, forsiktigt river av "skalet" pa tennisbollen. Jag hor ocksa att det pyser tydligt nar han tuggar lite forsiktigt pa den, jag gissar att den snart ar i tva delar.:laugh:
 
Kört att försöka sova efter att ha somnat i soffan. Klev upp igen och sitter i soffan och eldar vidare.

@tornblomma Jag tycker absolut att du ska uppsöka närmsta akut. Att kräkas svart brukar betyda att du kräks blod och det kommer inte från halsen som det brukar kunna vara när jag kräks, det är magen!
 
Haft en fin dag med hundfokus. Känner mig liksom nykär i Whippishen. Han är för jäkla underbar och har en sån fantastisk personlighet. Nu ligger han här med sin lilla arm om mig 🥲🥹

Har kollat på några dokumentärer om Salukis och nu tittar jag på rugbyklipp. Ska göra lite övningar för höften innan vi går och lägger oss.
 
Haft en fin dag med hundfokus. Känner mig liksom nykär i Whippishen. Han är för jäkla underbar och har en sån fantastisk personlighet. Nu ligger han här med sin lilla arm om mig 🥲🥹

Har kollat på några dokumentärer om Salukis och nu tittar jag på rugbyklipp. Ska göra lite övningar för höften innan vi går och lägger oss.

Och jag har vilat ryggen sedan jag bakat mjukt tunnbrod ... som saknar en vesantlig krydda (cardamom) och egentligen skulle varit hart tunnbrod.
Nagon som kan forklara for mig varfor degen som ar papperstunn nar jag kavlat ut den och kort flera varv pa bada sidor med kruskavel drar ihop sig och blir betydligt tjockare och inte blir krisp avan om "kakan" blir brun i ugnen?

VARFOR BLIR DET INTE HART TUNNBROD?

Andas ... sa ... nu ska jag straxt borja blanda deg till att gora Svenska kanelbullar pa min mammas satt. Men sa daliga bakkunskaper som jag har kan det mycket val bli harda bullar! :cautious:
(tack och lov ar min alskade misstanksamma smilie tillbaka!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 741
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 606
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp