Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har påbörjat ett nytt virkprojekt. Eller två. Jag började göra den stora precis enligt mönstret, men blev rädd att det inte skulle bli bra med en så grov virknål (trots att det är enligt mönstret). När jag insåg det hade jag dock redan hunnit göra alla fyra ben... 😅 Så nu har jag påbörjat exakt samma, men med en 2,5 virknål och favoritgarnet. Tanken är att jag ska färdigställa båda två, att jag gör en kroppsdel i ena garnet och sedan gör samma i det andra garnet, så får jag två figurer i slutändan! Hoppas att mönstret inte är för svårt nu... 🙈

Samma kroppsdel i de två olika storlekarna. Det ska bli Highland cattle. 😁

IMG_20221128_231301.webp

Och nu kom knäppkatten och lade sig bredvid. Gott med garn var det, ja...
 
Frågorna är....många.... :nailbiting: Är det....ett vanligt kvällsnöje för dig..... O_o??
Kvällsnöje är väl lite att ta i, däremot har vi väldigt mycket sork här som dels äter upp växtern i trädgården och dels gör en massa gångar som mössen sen använder för att ta sig in i huset. Både sorkar och möss har väldigt bra luktsinne och är känsliga för lukt. Vi använder även fällor för att ha ihjäl så många som möjligt men jag har upptäckt att hundskit (säkert annan skit också) är ganska effektivt för att störa dem. De tenderar att överge gångar där jag petar ned hundskit och eftersom vi har två hundar av större modell är det ett billigt alternativ. Målet är att störa dem så mycket att de flyttar och sen jag började med denna taktiken i höstas har både sork- och musaktiviteten minskat ordentligt.
 
Gårdagen blev tämligen intensiv men omorganisationen blir nog vartefter bra. Dock störigt att en hel del av bekymren, med lätthet, hade kunnat undvikas.

Nu ska jag masa mig upp. Har fredag idag men lär inte märka det förrän jag vid 21-tiden kommer hem.
 
Blev lite paff när jag såg att jag tydligen ska rida ridskolans 6 åring :nailbiting: Liksom ska verkligen jag? (Har visserligen ridit in en arab och ett russ så så lite ska jag väl inte tro på mig själv)
Blir nog super, jag litar 100% på att ridläraren inte sätter mig på något jag inte klarar av.

Dags att bekanta mig med nya bekantingen :)
Hur gick det? :D
 
Jag var lite osmart i natt. Försöker verkligen vara utan coccillana på nätterna men i natt var det helt hopplöst. Jag hostar oavbrutet på nätterna och får inte ens fem minuter mellan hostattackerna.
Nu försökte jag för länge och tog coccillana i ren desperation kl 4 :banghead:
Resultatet är att jag nu är helt lealös, groggy och yr. Skulle varit iväg med pendeln för 25 minuter sen.

Nåja har förklarat läget på jobbet och sagt att jag blir lite sen. Hoppas få några kollegor i dag!
 
Jaa... jobbet gick bra (möte med nya högsta chefen bla) men min kropp har lagrat på sig en massa spänningar. När jag körde upp till särbon efter att ha lämnat av cheferna mer eller mindre skrek jag av smärta i nacke-rygg (och huvudet då, pga spänningarna - jag hade gladeligen karvat ur höger öga om det slutat göra ont). Halvvägs till särbon ringde jag honom grinade och sa att jag var tvungen att stanna lite innan jag kunde fortsätta.

Men tur nog mitt i allt elände kunde hans moster ge mig en behandling igår (hon är all inklusive - massör, naprapat och kiro :D) så det känns som att jag faktiskt är vid liv och tom kanske tar mig hem idag :up:
 
Jag färgade utväxten igår. Hittat frisörfärg på nätet och kör typ kemiskt labb hemma för att hitta perfekta nyansen. Sparar typ 3000kr på detta

Har köpt riktig frisörfärg även jag, känns som ett bra val.
Är väl mer blekningen som jag var fundersam på, är ju naturligt blond, så bleker ca aldrig, men är ute efter ett lite isigt slutresultat = tror en mild blekning är av nöden och håret överlevde :D
Nu sitter färgen i och det blir intressant att se om det blir isigt som det ska eller om håret suger i sig allt blått och blir nån blålila kulör.

Jag använder också frisörfärg, jag tycker det är mycket lättare att blanda till olika färger av den för att få den nyans en vill ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp