Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad fint! Jag får en ny burk med Tomtejävlar som jag kan som planerar ge bort i julklapp. Menar; det stör mig inte att äta godiset som legat i det vadderade kuvertet men som sagt ge bort en öppnad burk är ju inte alls kul.
Kommer det återigen en öppnad burk kommer jag fan tro det är postMord som öppnar o tjuväter!!
 
Min hjärtläkare, en så mysig äldre kvinna från Iran ringde mig nyss för att kolla läget. Det blev att vi mest pratade om revolutionen i Iran. Hon är en så himla bra person!

Nu dricker jag kaffe och förbereder mig på dagens utmaning, tandläkaren! :D
Har fått ett viktigt jobbmail, men ska fundera innan jag svarar så jag tar det på eftermiddagen (inget akut, men jag vill ge ett väl avvägt svar). Samtidigt blir jag alltid stressad över att inte svara direkt. Min chef måste alltid påminna mig om att jag inte längre jobbar inom PR där man svarade folk 03 på natten och en fördröjning på 30 min ansågs slappt.
 
Mamma vill ha tygbitar att sätta på locket på glasburkar, ni vet så där lite piffigt med ett gummiband runt.
Men hur stora ska bitarna vara egentligen?

Jag vet, det beror på burkens storlek. Det är ganska små burkar, inga honungsburkar liksom. Jag har ingen burk att mäta med. "Som en servett" sa hon när jag frågade, men hur sjutton stor är en servett?!
 
Mamma vill ha tygbitar att sätta på locket på glasburkar, ni vet så där lite piffigt med ett gummiband runt.
Men hur stora ska bitarna vara egentligen?

Jag vet, det beror på burkens storlek. Det är ganska små burkar, inga honungsburkar liksom. Jag har ingen burk att mäta med. "Som en servett" sa hon när jag frågade, men hur sjutton stor är en servett?!
Det beror på servett. Matservett eller kaffeservett.

/mvh hjälpsam :D
 
Väntar på att nyheterna ska börja.
Kollade ett program på TV4 play men den stannade flera ggr så orkar inte se klart.
Ont i huvet o nacken, ser fram emot onsdag nästa vecka, ska till en ny kiro då, en med avtal. Den jag gått hos senaste åren kostar över 700/halvtimme. :down:
 
Haha okej min chef fick mig och var ändå ganska rolig.
Kommer in groggy som fan till mötet, sätter mig vingligt i stolen och ursäktar att jag måste äta frukost på mötet pga coccillana historien.
Han tittar gravallvarligt på mig och typ "Du vet att man inte får komma till jobbet narkotikapåverkad?"
Min stackars sega groggy hjärna famlade direkt efter vad sjutton jag skulle svara och liksom tekniskt sett har han ju rätt :p
Men sen fattade även jag att det var ett skämt. :D

Nu börjar det dock släppa :up:
 
Väntar på att kollegan ska komma med lunch. Han åkte iväg för att köpa så passade på då min matlåda är allt annat än rolig. (stekt ris med ägg och grönsaker redigt torrt)

Sen åker jag hem. jag fryser och är bara allmänt så uppgiven över allt att jag orkar inte vara på jobbet. Åker och hämtar hundarna sen stänger jag in mig hemma.
 
Har fått ländryggsmärta igen som strålar ner till höfterna igen, blir alltid såhär när jag råkat sitta lite för mycket men lite svårt när man skriver hemtenta och har långa föreläsningar… så nu har jag pissont, kan knappt ställa mig upp och voltaren, Ipren och värmekudde biter typ bara av 5% av smärtan. Funderar på att ringa VC, men vet inte riktigt vad de skulle kunna göra O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp