Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades fastna med skon utomhus idag och störta framstupa. Resulterade i att en del av nageln blev blå och skrapsår på knät och ont i knät som sjutton.
 

Bifogade filer

  • IMG_20221128_171919853.webp
    IMG_20221128_171919853.webp
    67,4 KB · Visningar: 23
Näe men rejält med lugnande fick jag
Nästa gång får de söva mig. Hade panik de luxe trots massa lugnande
Jag har gjort MR två gånger, utan lugnande. Det var helt ok för mig. Andra gången tog det strax över en timme i röret. Det var så tight därinne att jag inte kunde röra fingrarna ens, om jag bara lyfte dem lite kunde jag peta på "taket" och armarna tog emot i sidorna. Den var för liten för mig. Eller om jag var för fet;) Det står i journalen att nästa gång ska de INTE använda den då den är för liten... no shit liksom! :rofl: Jag är inte klaustrofobisk som tur är, men jag har full förståelse för de som behöver lugnande för att ta sig igenom undersökningen, till och med hos mig framkallar de undersökningarna obehagskänslor (sitta fast, jag har svårt för det) som jag aktivt får mota bort då och då. Kan inte vara lätt när man är klaustrofobisk ovanpå allt.

MEN, det är bra att du genomgick undersökningen. Tänk till nästa gång, om du behöver göra det, att du klarade av det trots allt, du gjorde det! Det tycker jag är skitbra jobbat!!!
 
Jag färgade utväxten igår. Hittat frisörfärg på nätet och kör typ kemiskt labb hemma för att hitta perfekta nyansen. Sparar typ 3000kr på detta
Har köpt riktig frisörfärg även jag, känns som ett bra val.
Är väl mer blekningen som jag var fundersam på, är ju naturligt blond, så bleker ca aldrig, men är ute efter ett lite isigt slutresultat = tror en mild blekning är av nöden och håret överlevde :D
Nu sitter färgen i och det blir intressant att se om det blir isigt som det ska eller om håret suger i sig allt blått och blir nån blålila kulör.
 
Har köpt riktig frisörfärg även jag, känns som ett bra val.
Är väl mer blekningen som jag var fundersam på, är ju naturligt blond, så bleker ca aldrig, men är ute efter ett lite isigt slutresultat = tror en mild blekning är av nöden och håret överlevde :D
Nu sitter färgen i och det blir intressant att se om det blir isigt som det ska eller om håret suger i sig allt blått och blir nån blålila kulör.

Kalla toner är ju svårast. Alltid en balansgång. Viktigast är nog att du nyanserar och sen underhåller med bra produkter.
Jag vill ha kallt rosa. Frisörer brukar sucka 😅 det går inte blanda in 06 i mitt hår för då blir det direkt varmt eller i värsta fall orange

F9AFE63C-F53D-4D5B-8709-CB24399D15CD.jpeg
 
Hemma efter att ha varit iväg på 80 min "idrottsmassage". Herrejävlar vad det kändes, sådär på gränsen mellan skönt och ont stor del av tiden :rofl: Nu känns min hals längre, jag kan röra armarna utan att hela ryggen spjärnar emot och och allt känns bara fräschare. Ska tveklöst tillbaka till samma massör när jag har möjlighet. Hon vet vad hon pysslar med :p
 
Kan tänka mig att den levande sysslar med dyra saker så som att äta också...

(Men gud vad fin den är. :love: )

Haha ja det med! 😅
Ja han är så himla fin! Så lugn och mysig. Men man ser ju att han kan tagga upp. Gissar att han inte skulle uppskatta tex en kattkompis :angel:

Grannarna brukar dumpa honom här när de ska ut på ngt och han inte kan följa med. De har aldrig lärt honom att vara själv. Hade garanterat gått men men…
Jag klagar inte, satt hemma och jobbade och då sov han så gott i schäslongen
 
Ska till tandläkaren imorgon. Tror alltid att jag kommer få löständer eller att min käke ska typ lossna som för Ludvig XIV.
Har aldrig haft ett hål under mitt 40-åriga liv 😅 men kommer borsta tänderna 14 ggr ikväll :rofl:
 
Kalla toner är ju svårast. Alltid en balansgång. Viktigast är nog att du nyanserar och sen underhåller med bra produkter.
Jag vill ha kallt rosa. Frisörer brukar sucka 😅 det går inte blanda in 06 i mitt hår för då blir det direkt varmt eller i värsta fall orange

Visa bifogad fil 106560
Kall, krisp färg blev det men själva klippningen lär jag justera lite på sina ställen. Inte en dålig klippning, men inte top notch heller.

1669656294468.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp