Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens jobb-sällskap 😅

618797CD-DF23-4727-89A0-BE756D325D82.webp
 
Risk för t.m.i. men dessa :devil: menssmärtor och blödningar.

Är så trött på eländet. Slutade med piller pga att blodtrycket var högt under magisteruppsatsen och fram tills för några månader sedan var det helt ok. Men nu är jag tillbaka till varför jag startade med piller i första hand.
 
Gick ut till soptunnan och tillbaka. Helt slut. Flåsar som om jag sprungit en mil. Nog för att jag inte är i min bästa form, men SÅ dålig kondition har jag inte. I vanliga fall vill säga.

Nu har jag tagit mig upp på övervåningen och ska sy nånting fint. Har inte bestämt vad än.
 
Men vad menar du?
Mellan midnatt och halv två på natten är du vaken då någon skriker "aaaaaaj upprepade gånger"...
Och du bara skiter i det?
NATURLIGTVIS skulle du ha ringt polisen!
Ok då vet jag det. Då kanske någon annan granne gjorde det om det är så självklart. Tycker att det är svårt att avgöra vad som är fylle”bus” och riktigt bråk. Jag har vid andra tillfällen hört liknande saker men då har det hänt ute så jag har gått ut och kollat och då har det inte varit ngt som är något att ringa polisen för.
 
Att jag aldrig lär mig. Kom hem, stöp på soffan, vaknade av lågt bs och tuggade i mig citronsorbet. Nåja, nu har jag satt igång en stir fry. Ska fixa Charlie (ett recept på stirfrysås) och sedan måste det hackas och skäras en del, suck.
 
Ok då vet jag det. Då kanske någon annan granne gjorde det om det är så självklart. Tycker att det är svårt att avgöra vad som är fylle”bus” och riktigt bråk. Jag har vid andra tillfällen hört liknande saker men då har det hänt ute så jag har gått ut och kollat och då har det inte varit ngt som är något att ringa polisen för.

Jag tänker att det är något som polisen får avgöra, de behöver få informationen vid varje tillfälle.
 
Näe men rejält med lugnande fick jag
Nästa gång får de söva mig. Hade panik de luxe trots massa lugnande
Stackare! Jag har inte klaustrofobi, men tycker ändå att det är väldigt ångestframkallande. Brukar få stesolid intravenöst, och när det varit längre tid har de ibland gett lite mer efter ett tag. Men om du inte upplever att det hjälper så är det förstås körigare. Utöver det så tycker jag att, efter att ha legat i några olika MR-maskiner på olika ställen, så är upplevelsen avgjort mindre jobbig med nyare/rymligare sådana. (Jag tror att vi kanske hör till samma sjukhus, och senaste jag fick ligga i detta året var en dröm jämfört med tidigare, men jag tror väl de har de kvar också).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp