Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Online konsert med Thomas Andersson Wij nu
 

Bifogade filer

  • 20221127_204703.webp
    20221127_204703.webp
    89,4 KB · Visningar: 11
Blev en härlig adventsritt idag och min pålla blev ju triggad av islänningen som var överladdad 😆. När vi lät de dra iväg i galopp (hästen for iväg i ett jäkla tempo) uppför backen till stugorna började såklart häst konstra lite i väntan på galoppskänkel; dock ville jag inte låta henne ösa på hur mycket som helst pga stått en vecka före skritturen igår och underlaget men fort gick det ändå 😆😍, påminner mig om våra ritter förr med en gammal stallkompis och hennes medryttarislännning 🤩. Sen när islännigen försvann ur sikte fick jag trava ikapp och jäklar vad hästen min ville sticka efter 😅. Sen skritt hem kan jag säga 😅 så som sagt; vi fick lägga lite band på oss efter lite vila men vi blev medryckta 😁🤩.
Hemma blev det julmustkyckling som adventsmiddag med älsklingen 😋🥰.
 
Tror det var nån 80-90-talsgrej?
Tror knappt jag sett fönsterlampor annat än hos gamlingar på väldigt länge?

Me det kanske är lokalt? Finns det fönsterlampor på andra håll?

(hon som bor i ett hus totalrenoverat i skiftet 80/90 och har uttag för fönsterlampor i ALLA fönster. Inkl knapp för att tända och släcka. Vid VARJE fönster :rofl: )
Är det? Jag förknippar svensk vinter väldigt mycket med belysta fönster och krukväxter. Med fönsterbelysning menar jag alltså alla sorters lampor som eventuellt huserar i fönstren, inte bara hängande sådana. :)
 
Kör vidare med Tunnelbanan.

Det finns nog en och annan situation där OV kunde valt att gå. Men jag fattar att man kan bli less på fulla idioter.
 
Ligger i sängen efter en lång, intensiv dag. Har hunnit gå långpromenad med hundarna, jobbat några timmar och bytt till vinterdäck på bil. Har också tryckt i mig en hel ask choklad och druckit två koppar te till det, får se hur bra jag sover inatt :angel:

Imorgon, då blir det spännande, för då ska jag iväg på massage! 80 minuter "idrottsmassage" och med tanke på hur fruktansvärt stel jag är i hela mig nu så kan det bara bli bättre med allt. Har någon trevlig plan om att få massage nu, sedan komma igång och träna varierat och regelbundet igen (när inte hela kroppen protesterar mot minsta rörelse pga stelhet) och sedan gå för att få massage så ofta som jag har råd med det. Om inte annat kanske jag kan önska mig massage varje år i födelsdagspresent och julklapp, och ta massage för friskvårdsbidraget, då borde jag kunna få till 4 korta massagepass per år.
 
Känner mig sanslöst nöjd med mina prestationer i köket idag :d Blev fläskfilé i ugn med fetaost, gul lök, grönsaker och herrgårdsost ovanpå.
Sedan ris och brunsås till. Det blev verkligen jättegott! Bjöd pappa på fika med en sockerkaka smaksatt med krossade pepparkakor och apelsin. Även den blev riktigt god
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp