Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gjort potatissoppa och stoppat i frysen. 6 nya matlådor med andra ord. Har dock ännu inte ätit lunch så nu är det dags för sådan innan hundpromenad, men först ranta ner till källaren för att slänga in ännu en omgång tvätt..... Blä, den ska hängas också...
 
Fixade adventsfint på ca 0,5 kvm av köksbordet och har precis tänt adventsljuset. Ätit ägg och smygsmakat senapen (som egentligen inte alls är klar men fermenteringen kom igång så bra att det flödade över när jag öppnade för att pysa den) till Ottosons Advent.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Hänger lite med Frasse-katten. ❤

20221127_151146.webp
 
I dag ska julgranen upp, kalendrarna tog, som alltid, mycket langre tid an jag tankt, men ar nu klara! Jag hoppas att vi far upp julgranen i dag och helst kladd ... sedan kan jag pyssla med resten under "work days". Nu ar det bara 19 dagar kvar till jullov:D
I dag ska vi dock aka till barnbarnen med kalendrarna ... som de inte kan borja oppna forran pa Torsdag. :nailbiting: Det blir en liten lection i Patience for de sma liven.:angel:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Känner mig ensam och deppig efter att barnet gått till sin andra förälder och kommer mig inte för något. Har ångest över ett skickat sms och undrar varför jag gör såhär mot mig själv? 🤦‍♀️

Ska handla senare men just nu sitter jag bara och väntar ut tiden. Kanske ska ta tag i stryktvätten istället…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 297
· Visningar
35 924
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp