Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast så gott som alla svenska hur har ju fönsterlampor oavsett, man byter bara ut dem mot "mysbelysning". ;)
Men det är trevligt att folk tycker det är trevligt, jag tycker bara det är så himla skönt att slippa ännu en grej ovanpå julhetsen
Tror det var nån 80-90-talsgrej?
Tror knappt jag sett fönsterlampor annat än hos gamlingar på väldigt länge?

Me det kanske är lokalt? Finns det fönsterlampor på andra håll?

(hon som bor i ett hus totalrenoverat i skiftet 80/90 och har uttag för fönsterlampor i ALLA fönster. Inkl knapp för att tända och släcka. Vid VARJE fönster :rofl: )
 
Tror det var nån 80-90-talsgrej?
Tror knappt jag sett fönsterlampor annat än hos gamlingar på väldigt länge?

Me det kanske är lokalt? Finns det fönsterlampor på andra håll?

(hon som bor i ett hus totalrenoverat i skiftet 80/90 och har uttag för fönsterlampor i ALLA fönster. Inkl knapp för att tända och släcka. Vid VARJE fönster :rofl: )

Fönsterlampor är fint! Har i nästan varje fönster och har satt upp uttag för de fönster där det inte fanns, dock inte öppnat vägg och satt strömbrytare på väggen….

Å andra sidan är jag med vissa mått ”gamling” och min uppfattning om vad som är fint i inredning har rubbats ganska lite av tidens trender….
 
Alla jag känner har nog ngn form av fönsterlampa!
Hängande i fönstret?

Eller menar du stående i fönstret? Det är nog vanligare. Men den där lilla meningslösa saken i miniformat som hänger i fönstren och gärna förr var av kristall?? (eller träspån :) ) Finns den verkligen i Stockholms innerstad?

För mig signalerar den äldre villaområde från typ 60-talet?

1669537181065.webp
 
Hängande i fönstret?

Eller menar du stående i fönstret? Det är nog vanligare. Men den där lilla meningslösa saken i miniformat som hänger i fönstren och gärna förr var av kristall?? (eller träspån :) ) Finns den verkligen i Stockholms innerstad?

För mig signalerar den äldre villaområde från typ 60-talet?

Visa bifogad fil 106440
Jag har några liknande nostalgi-lampor i mitt ena fönster. Kristallampor från 60-talet som min mamma och pappa har haft. Förutom dessa har jag bara stående fönsterlampor annars.
 
Hängande i fönstret?

Eller menar du stående i fönstret? Det är nog vanligare. Men den där lilla meningslösa saken i miniformat som hänger i fönstren och gärna förr var av kristall?? (eller träspån :) ) Finns den verkligen i Stockholms innerstad?

För mig signalerar den äldre villaområde från typ 60-talet?

Visa bifogad fil 106440
Finns många andra varianter på hängande lampor idag.
 

Bifogade filer

  • 20221127_100325.webp
    20221127_100325.webp
    91,9 KB · Visningar: 27
  • Gilla
Reactions: Sel
Tvättar i tvättstugan och försöker fördriva tiden mellan maskinerna. Ska sedan titta på lite dressyr, massor av skidåkning och börja packa inför jobbresa senare i veckan. Tänkte sortera reseförpackningar framför teven.

Borde också jobba lite eventuellt. Och ta en tur till återvinningen. Och göra rent köksfläkten (filtret behöver rengöras).

Just nu tittar jag på Simpsons med ett öga och Buke med det andra. Känner mig produktiv - not so much!
 
Tvättar i tvättstugan och försöker fördriva tiden mellan maskinerna. Ska sedan titta på lite dressyr, massor av skidåkning och börja packa inför jobbresa senare i veckan. Tänkte sortera reseförpackningar framför teven.

Borde också jobba lite eventuellt. Och ta en tur till återvinningen. Och göra rent köksfläkten (filtret behöver rengöras).

Just nu tittar jag på Simpsons med ett öga och Buke med det andra. Känner mig produktiv - not so much!
Låter mycket för en söndag! Kanske några punkter kan ersättas med mer Simpsons?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 305
· Visningar
36 204
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp