Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis lugnat en orolig liten häst och väntar på att folk ska börja ramla in och börja träna hästar snart, blir väl om 20 minuter eller så.
Ska kolla till oroliga hästen igen om en liten stund så det inte är något allvarligare än orolighet. :)
Börjar bli riktigt trött nu.
 
Unnade mig sovmorgon till ca kl 6:20. Sedan behöver hästarna få sin mat. Så nu har jag varit ute och satt på barfotaboots, fodrat och gett nytt vatten.

Kaffe och macka för mig, och snart ska jag duscha och börja plocka ihop sakerna till bokmässan. Fyra timmar ska jag sitta där idag. Hoppas på mycket mer ruljans än förra gången!! Kanske någon vill ha en kristyrängel eller två i alla fall.... Eller ett gratis bokmärke.... 🤪
 
Vaknade hemma efter en jobbig vecka. Min pappas operation i onsdags gick (tror vi) bra, men han har fortfarande inte fått prata med någon av läkarna (hud/plastik, ÖNH och ögon) som opererade :confused:. Hela den här sjukdomshistorien tycks omgärdas av total oförmåga att samordna, organisera och inte minst se till patienten.

Nu verkar de mest angelägna om att han ska få kontakt med en arbetsterapeut eftersom han har blivit av med ett öga. Bättre sent än aldrig eftersom det inte har funkat tidigare, men kanske inte akut eftersom han redan var blind! Det han och vi är mest intresserad av att veta just nu är om de tror sig ha fått bort cancern och metastaserna. Går det att bota? Kommer han att överleva? Men det verkar ingen vara intresserad av att prata om.

Jag tänkte ta kontakt med patientombudsmannen på måndag, för det har varit så många saker med den här historien som har varit så fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp