Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
D45D7B14-FE0C-4795-803E-2CF0B20ED0CF.webp


Det blev krustad- och bubbelkväll tillslut :love:
24st var, rimligt!
 
Sitter och slökollar på Idol och känner den "ljuva" doften av barfotaboots som torkar i skotorken... 😜 Jag saknar faktiskt snön lite. Då blev inte bootsen leriga, behövde inte borstas och tvättas varje kväll. Och behövde följaktligen inte heller stå och stinka i skotorken. Glamoröst varde livet..... :D
 
Alltså jag är inte emot att äta ett djur. Där är jag och min vegankompis fundamentalt olika. Men att hålla djur som en industri, där de har skitdåliga liv, knappt kan röra sig, stressas hårt och transporteras under vidriga former osv känns ju ej okej.
Äter sen tidigare inte fläskkött men att utesluta nötkött och kyckling är inte supersvårt. Visst lite RIP råbiffen osv men kommer över det ;)
Omöjligt råbiff måste man äta:crazy:
 
Här blir det soptippen. Antikvariatet var här och tog de böcker han var intresserad av och det kommer vi att göra också. Men det kommer att finnas för många sedan också och flyttfirman tar med sig skräp.
Vi har sålt lite på blocket men jag orkar inte sälja varje bok där.

Men jag har kunnat sortera in till ett par grupper med (rena utan anteckningar) arkeologi böcker på svenska och engelska, de skulle kanske kunna säljas som en grupp på blocket 🤔

Men böcker som papper, rapporter eller faller isär kan flyttfirman gott få ta med sig :p
Tyvärr lär det bli likadant här när jag lägger näsan i vädret. Älskar böcker så det har blivit en ansenlig hög genom åren. De flesta är dessutom på engelska köpta när jag bodde i US.
 
Alltså jag är inte emot att äta ett djur. Där är jag och min vegankompis fundamentalt olika. Men att hålla djur som en industri, där de har skitdåliga liv, knappt kan röra sig, stressas hårt och transporteras under vidriga former osv känns ju ej okej.
Äter sen tidigare inte fläskkött men att utesluta nötkött och kyckling är inte supersvårt. Visst lite RIP råbiffen osv men kommer över det ;)
Kan man inte göra råbiff på vilt? Det är ju om inte annat absurt gott med typ gravad älg. :D
 
Det regnar för en gångs skull inte så jag och våfflan drog ut på kvällspromenaden och var ute nästan en och en halv timme. Kastade lite blinkande boll på golfbanan och strosade allmänt, det var verkligen så himla skönt och välbehövt.
(på vägen hem var jag in och köpte en flaska riktig sweet chilisås! :D )
 
Imorse åkte sambon och testade att jobba igen och skönt att efter 3 dagar med glajjerna ha linser igen :). Tvättade fönsterna innan jag bytte till julgardiner; vill inte påstå att jag var överdrivet nogrann när lillkissen direkt efter är på rutorna med nos och resten 😅 men renare än innan iaf 😄 :). Fick hjälp att sätta upp i köksfönstret (är sååå stort och härligt och knepigt ensam och ville gärna bli klar direkt) av en stallkompis som jag sen samåkte med till stallet och fixade 😊.
Påminn mig inte om fönster 🙈.
Har ignorerat mina väldigt länge, så snart ser man inte ut 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp