Jag vill åka dit, men det får bli nästa årStockholm international horse show
Har inte varit där på länge nu.
Sist var det med päronen
Det året en häst dog inne på banan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill åka dit, men det får bli nästa årStockholm international horse show
Men herregud
Omöjligt råbiff måste man ätaAlltså jag är inte emot att äta ett djur. Där är jag och min vegankompis fundamentalt olika. Men att hålla djur som en industri, där de har skitdåliga liv, knappt kan röra sig, stressas hårt och transporteras under vidriga former osv känns ju ej okej.
Äter sen tidigare inte fläskkött men att utesluta nötkött och kyckling är inte supersvårt. Visst lite RIP råbiffen osv men kommer över det
Rätt intressant att man ju behöver verkstol när man verkar kornas klövar, så annorlunda mot hästarnaMin nya obsession på youtube: hovtrimning på kor. Tvingar nu sambon att titta på en spellista med bara hovbölder och hur man åtgärdar det, sambon tycker att jag har mycket märkliga intressen.
Aldrig varit därJag vill åka dit, men det får bli nästa år
Har inte varit där på länge nu.
Sist var det med päronen
Det året en häst dog inne på banan
Inte på friends men var på globen från det startade till 2009. Nu vill dottern dit. Får se nästa år. Jag längtar.Aldrig varit där
De hanteras ju inte så mycket som hästar. Hästar får ju hovarna lyfta varje dag (förhoppningsvis) och verkas oftare.Rätt intressant att man ju behöver verkstol när man verkar kornas klövar, så annorlunda mot hästarna
Får dropp. Och alltså, curling? Vad är grejen? En farbror envisas med att ha på det på tv i dagrummet och jag har enormt svårt att se dragningskraften till sporten.
Min hund hör dem före mig. Så nu är det många kvällar han suttit och stirrat rakt in i väggen...Tyckte jag hörde lite försiktigt gnagande i väggen någonstans.... Hunden bara sover vidare.....
Tyvärr lär det bli likadant här när jag lägger näsan i vädret. Älskar böcker så det har blivit en ansenlig hög genom åren. De flesta är dessutom på engelska köpta när jag bodde i US.Här blir det soptippen. Antikvariatet var här och tog de böcker han var intresserad av och det kommer vi att göra också. Men det kommer att finnas för många sedan också och flyttfirman tar med sig skräp.
Vi har sålt lite på blocket men jag orkar inte sälja varje bok där.
Men jag har kunnat sortera in till ett par grupper med (rena utan anteckningar) arkeologi böcker på svenska och engelska, de skulle kanske kunna säljas som en grupp på blocket
Men böcker som papper, rapporter eller faller isär kan flyttfirman gott få ta med sig
Kan man inte göra råbiff på vilt? Det är ju om inte annat absurt gott med typ gravad älg.Alltså jag är inte emot att äta ett djur. Där är jag och min vegankompis fundamentalt olika. Men att hålla djur som en industri, där de har skitdåliga liv, knappt kan röra sig, stressas hårt och transporteras under vidriga former osv känns ju ej okej.
Äter sen tidigare inte fläskkött men att utesluta nötkött och kyckling är inte supersvårt. Visst lite RIP råbiffen osv men kommer över det
Märkte det. Fullständig kaos idagHemma
Trött som tusan
Ska dock sova tidigt idag.
Lön imorgon yeyyyy
Påminn mig inte om fönster .Imorse åkte sambon och testade att jobba igen och skönt att efter 3 dagar med glajjerna ha linser igen . Tvättade fönsterna innan jag bytte till julgardiner; vill inte påstå att jag var överdrivet nogrann när lillkissen direkt efter är på rutorna med nos och resten men renare än innan iaf . Fick hjälp att sätta upp i köksfönstret (är sååå stort och härligt och knepigt ensam och ville gärna bli klar direkt) av en stallkompis som jag sen samåkte med till stallet och fixade .
Påminn mig inte om fönster .
Har ignorerat mina väldigt länge, så snart ser man inte ut .