Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var en jatte trevlig Thanksgiving i gar. Jag hade lite svart att ata mycket av det (jag sa till att de inte skulle gora speciell mat for mig, jag kan inte ata sa mycket vare sig maten ar anpassad for mig eller inte) Det jag at var mycket gott och det var sa himla kul att vara ihop hela familjen. :love:

Nu ska jag kla pa mig, handla lite mat och ga till apoteket (enda affarer jag vagar ga till i dag, det ar Black Friday :nailbiting:) sedan blir det kalendrar till barnbarnen och jul pynt for hela slanten!
 
Jag var så sjukt sugen på sweet chilisås till morgondagens lunchmacka men hade ingen hemma, så jag blandade helt sonika hot sauce med apelsinmarmelad samt hade på ett par skivor grönt äpple. Hoppas det funkar! :D
För den som är nyfiken kan jag meddela att det INTE smakade som sweet chiilisås, men var egendomligt gott ändå. :D Älskar generellt krispigt grönt äpple i en lunchmacka, särskilt om pålägget är salt.
 
Imorse åkte sambon och testade att jobba igen och skönt att efter 3 dagar med glajjerna ha linser igen :). Tvättade fönsterna innan jag bytte till julgardiner; vill inte påstå att jag var överdrivet nogrann när lillkissen direkt efter är på rutorna med nos och resten 😅 men renare än innan iaf 😄 :). Fick hjälp att sätta upp i köksfönstret (är sååå stort och härligt och knepigt ensam och ville gärna bli klar direkt) av en stallkompis som jag sen samåkte med till stallet och fixade 😊.
 
Någon som kommer ihåg när man betalade räkningar med check och postgiro där man måste hitta ett postkontor innan det stängde, plitade ner sifforna och lämnade det i speciellt kuvert till personen i kassan?
Jag minns när jag flyttade hemifrån och skaffade postgiro. Då fyllde man i uppgifter från varje inbetalningskort på en betalningsorder och satte dem i rätt ordning i ett speciellt kuvert som man postade på brevlådan.
Tror jag har kvar såna kuvert. :D

Kollade och jag har kvar från innan jag skaffade internetbanken.
Såna här:
6D6F48AD-3B01-4F59-9DAC-4F4258F6AED4.webp
 
Var sen gott att dela på en pizza med sambon och nu ska jag göra en dip och så hämta in ved :). Så blir det chips och grönsaksstavar att dippa innan jag ska åka till stallet och kvällsfodra 🥰. Sen Idolfinalen; hoppas och tror att Nike tar hem det 🤩
 
Det är ungefär lika kul som Snooker som sänds i TIMMAR på dagTV här på ön. :D

Jag minns med forskrackelse en dag pa ett hotel ... antingen i Bath eller Vindsor (kanske 🧐 kan ha varit nagon annan stans ocksa) med ett rysligt vader utanfor fonstret, mina arenden pa "stan" avklarade fore lunch ... och tankte mig att mysa pa hotel rummet med gott "snack", room service caffe och "mellan mal" en god bok ... och TV for att latta upp stamningen :angel: Innan jag behovde gjora mig i ordning for "Tea" pa stan med Maken och en del andra chefer fran foretaget. Det ar inte latt att latta up stamningen med snooker.😖
 
Sitter i godan ro och käkar fisk, tomat, svamp och pommes efter att först ha jobbat mina timmar hemma och sedan varit och shoppat med dottern. Hon skulle handla för sina födelsedagspengar. Ingsåg när jag bestämt dag att det ju är en "handlardag"=mycket folk... Men gick bra ändå som tur var.

Och med på shoppingturen var hennes pappa, de har inte träffats på 13 år, mer än det. Så hon var inte ens 3 år fyllda senaste gången de sågs. Innan dess var hon två år, innan dess ett år och innan dess sex månader. Så man kan säga att hon träffade sin pappa för första gången i dag.... Men det gick bra, över förväntan för oss båda. Inte lika jobbigt för henne när hon kunde fokusera på annat än bara sitta och ta en fika liksom.

Strax väntar en kvällspromenad och sedan förhoppningsvis en film! Tror jag ska prata med en kompis om när vi kan gå på bio och se kräft-filmen också, boken var ju helt underbar!
 
Jag gillar faktiskt snooker och kollade en del när jag bodde i England. Det är något fascinerande med hur de kan räkna ut fyra, fem steg i förväg hur de ska träffa varje boll och hur den då kommer att röra sig och hur långt och om den ska träffa någon annan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp