Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kunde jag minsann se sambon från vardagsrummet när han jobbade i skogen, ovanligt 😄. I eftermiddags blev det en betydligt mer fartfylld (travade på mer än vi vanligen gör ute) ridtur än gårdagens; passade på att trava och galoppera på grusvägen både ut och hem nu när den är mjukare och lite halkigt "överallt" efter allt regn och red upp till stugorna nu när korna åkt hem, är ju så fint, nästan som en liten park och så sjön 😍. Var så härligt att släppa loss lite mer när vi galopperade; både pållan och jag älskart 😍. Vi fick skritta av på ridbanan för på slutet av grusvägen vid stallet kändes min härliga häst ganska lösgjord och började söka sig i rätt form och då vill man ju inte sakta av direkt 😄😍; svettiga och glada var vi efter en timme 🥰. God kvällis till veckans bonde och nu sovtajm!
 
För min del var det att det lät så huttrigt! Mysigt en stund men sen 🥶 I badkaret däremot har jag somnat/varit på väg att somna men försökt vakna till igen pga. vill inte drunkna.
Det blir ett litet microklimat i duschkabinen. Jag kanske bor kallt? :)

Fast man vaknar väl för sjutton om man glider ned under ytan i badet tänker jag. 😅 Det handlar ju inte om att en blir medvetslös.
 
Stackars dem! Jag riktigt hör hur det måste locka fram accenten alldeles extra att det heter samma sak (men med omvänd ordföljd) på franska. Och tänker att det mixar fint med skotska! Lite det bästa av två världar?
Ja man kunde riktigt se hur deras hjärnor gick på högvarv för att säga det rätt - men samtidigt så fel. En tredje fransman struntade helt sonika i det och använde sig av den franska termen :laugh:
 
Hur gör man för att somna i duschen :eek:

Sonen hade en duschkabin runt badkaret, han satte sig ner och skruvade pa duschen ovanfor huvudet ... och somnade sott. Jag fick vacka honom nastan varje morgon ... och ofta pa dagen ... och garna kvallen ocksa. Duschen var hans "security blanket" nar han vaxte upp. Var han ledsen, glad, hade inget att gora, varm, kall ... eller bara kande for det, tog han en dusch eller bad.

Jag ser så många förvånade gubbar - är jag verkligen ensam om att somna i duschen?

Inte alls ... min yngsta avkomma har fena pa att somna i duschen ... Maken somnar nog mest i badkar, men de bada har en dusch/bad fascination. Nar Maken jobbade i Asien och yngste avkomman och jag var de enda i vart hus i Florida gick vatten rakningen ner med 3/4 nar han flyttade ut. 😳
 
Det kan jag också göra, det beror ju på syftet med duchen. :) Hoppar jag in för att bli ren, eller är jag lite frusen och/eller nedstämd liksom... eller både och för all del.

Jag absolut ALSKAR en barnbok som jag laste for varje 4-klass jag nagonsin hade, Fourth Grade Rats by Jerry Spinelli. Huvudpersonen kallas for "suds" :p och, precis som min son, anvande dusch och bad som en security blanket. Hade jag nagot ex kvar skulle jag med gladje lasa om den.
 
Jag ville inte gå upp ur sängen när klockan ringde.
Men vill och vill liksom.
Upp och ut. Lite halvspännande då det har vistats ko med kalv i närheten av min runda men jag såg inte ens ett rådjur.
Riktigt mörkt och härligt duggregn. Marken täckt av löv. Tacksam för varje dag som det inte är kallt.
Nu smakar kaffekoppen mycket gott.
Lön in. Räkningar dragna.
Hepp.
425E2E6B-CBC2-4E9D-9E21-795EEC9CB896.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 376
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
36 031
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp