Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort filmjöksbröd med rårörda lingon som nu är redo för ugnen hade i lite jordnötter med blir spännande att smaka 😄

IMG_20221022_120301570.webp
 
Då var det dags igen. Varje år får jag för mig att jag ska bli en jäkel på mjölksyrning. Varje år misslyckas jag. Men i år kanske! Brukar passa på när det är rea på vitkål och andra höstgrödor. Denna gången ska jag göra exakt som det står i boken. På grammet!
 

Bifogade filer

  • image.webp
    image.webp
    235,3 KB · Visningar: 19
Har dukat inför middag med vänner ikväll.

Ska ta itu med en presentation som ska vara klar på tisdag men som jag inte har tid att göra senare och därför tänkte göra klart nu så jag kan ta det lugnt senare. (En plugg-grej, inte jobb). Gjorde klart 75 % igår kväll, så nu är det bara slutspurten kvar.
 
Tittar på tv, ska skriva handlingslista och borde dricka vatten. Mina luftrör sa upp sig direkt när det blev ordentligt höst. Den här årstiden vill man iaf inte jag vara astmatiker. Men fungerar helt okej med mediciner värre på nätterna när man behöver ligga ned. Hoppas det är något tillfälligt som planar ut lite när jag började med medicinerna igen ..
Ganska tråkigt för inte sjuk i den bemärkelsen men jobbigt och vara ute och sen gå in då börjas det.
 
Dricker dagens tredje kopp kaffe, tittar på regnet och funderar på vad jag ska göra med den här dagen. Det är väldigt ovanligt i mitt liv: att ha en helt ledig dag som faktiskt är ledig också. Helt fri från planer, projekt och ambitioner. Fy vad skönt det är, även om jag såklart gillar att ha det på det andra sättet också. Maken är iväg och surfar (i ösregnet, men blöt blir man väl oavsett antar jag :D) så jag har bara mig själv och mina behov att ta hänsyn till.

Tror det blir en tur in till stan eftersom jag behöver ett nytt skärp och nya jeans. Avskyr att köpa jeans, men nu har jag skjutit på det i nästan ett halvår och skäms lite grann varje gång jag tar på mig mina gamla slitna... Har några småsaker att inhandla till min bästa kompis adventskalender och tillika baby shower-present också, så det är kanske lika bra att få det gjort. Jo, så får det bli! Kan bli mysigt att strosa runt lite lagom planlöst på gågatan i regnet. Ska ta med mig min bok och sätta mig på ett mysigt fik och läsa en stund också :)
 
Finner viss glädje i att det inte bara är jag som akutstädar innan jag får besök. :angel:
För någon timme sen körde grannen ovanför hårt med dammsugaren. Nyss var det ett stort hurrande från besökarna. :D


Jag själv passar på och tvättar en maskin. Märks att det börjar bli höst då det bara är ulliga saker .

Ska se hur långt jag hinner ute innna jag behöver fixa något att äta och sen åka o jobba ikväll.
Har fortfarande kvar ett litet växthus som behöver plockas ned och lite krukor som behöver tömmas därute.
 
Finner viss glädje i att det inte bara är jag som akutstädar innan jag får besök. :angel:
För någon timme sen körde grannen ovanför hårt med dammsugaren. Nyss var det ett stort hurrande från besökarna. :D
Gäster är ju bästa motivatorn till att städa :angel:
:laugh:

Panikstädning är standard hos oss, men för en gångs skull har vi faktiskt städat redan igår så idag slipper vi stressa med dammsugaren och dammtrasan.
 
Gäster är ju bästa motivatorn till att städa :angel:
:laugh:

Panikstädning är standard hos oss, men för en gångs skull har vi faktiskt städat redan igår så idag slipper vi stressa med dammsugaren och dammtrasan.
Eller hur! Finns vissa nackdelar med att inte ha besök så ofta. :angel: :rofl:

Jag försöker, men börjar bli rätt så bra på att gömma undan det värsta i något hörn när det väl behövs. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 398
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 379
· Visningar
38 507
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp