Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlat och planerat mat, nu maskin nummer två med tvätt i. Regnar ute så har inte lust med någonting idag alls mer en att försöka vila. Sov inte så mycket inatt när man måste sitt sova typ 😅 Fnissar lite åt bilden jag skickade till mamma om den stora svarta björnen som fått vinterpäls. Han är ganska söt den kära hästen när han är full i vinterpäls men väldigt opraktiskt när han svettas så mycket.
 
Gick sådär för mig att springa i skogen i dag. Sprang in lite offroad på en liten djurstig och springer på en schäfer som är den allra värsta rasen enligt min hundfobi.
Människan är 50 meter framför hunden och jag stannar och står still, hunden springer till människa och jag småjoggar vidare lite försiktigt så människan kan uppfatta att här kommer en löpare och kanske håller in sin hund. Nix.
Jag ropar lite försynt "skulle du kunna ta hunden?" Och blir mött med ett surt "nejdu här har alla rätt att vara!" :confused: säger då att jag bara skulle vilja springa förbi, men blir då ignorerad. :cautious:

Så jag saktade ner och sprang till slut in på en annan djurstig jag känner igen som ändå går till det ställe jag ville men är tråkigare.

200 meter senare kommer schäfern springande skällande och ylande. Stannar igen och undrar var sjutton ägaren är. Börjar efter ett tag kallsvettas och får hjärtklappning när hunden långsamt smyger närmre medan den skäller. Hinner tänka att jaha nu kommer den snart attackera när ägaren kommer släntrande från skogen och ropar efter mig vem jag tror jag är och se nu vad jag har gjort och hur kan jag vara så dum.

Efter det var jag tvungen att sätta mig och vänta en kvart på en sten innan jag sprang hem igen. Ville ju bara jogga runt i skogen I det mysiga vädret :arghh: Det hjälpte ju inte precis min hundfobi heller som jag faktiskt börjat få aningen bukt på efter sommaren.
 
Gick sådär för mig att springa i skogen i dag. Sprang in lite offroad på en liten djurstig och springer på en schäfer som är den allra värsta rasen enligt min hundfobi.
Människan är 50 meter framför hunden och jag stannar och står still, hunden springer till människa och jag småjoggar vidare lite försiktigt så människan kan uppfatta att här kommer en löpare och kanske håller in sin hund. Nix.
Jag ropar lite försynt "skulle du kunna ta hunden?" Och blir mött med ett surt "nejdu här har alla rätt att vara!" :confused: säger då att jag bara skulle vilja springa förbi, men blir då ignorerad. :cautious:

Så jag saktade ner och sprang till slut in på en annan djurstig jag känner igen som ändå går till det ställe jag ville men är tråkigare.

200 meter senare kommer schäfern springande skällande och ylande. Stannar igen och undrar var sjutton ägaren är. Börjar efter ett tag kallsvettas och får hjärtklappning när hunden långsamt smyger närmre medan den skäller. Hinner tänka att jaha nu kommer den snart attackera när ägaren kommer släntrande från skogen och ropar efter mig vem jag tror jag är och se nu vad jag har gjort och hur kan jag vara så dum.

Efter det var jag tvungen att sätta mig och vänta en kvart på en sten innan jag sprang hem igen. Ville ju bara jogga runt i skogen I det mysiga vädret :arghh: Det hjälpte ju inte precis min hundfobi heller som jag faktiskt börjat få aningen bukt på efter sommaren.
Men, vilken märklig människa till ägare då! 🤯
 
:heart

Tack, kunde somna tillslut, satte på någon dokumentär från SR 😊

Jag kan hantera mig själv rätt bra för det mesta, funkar väl rätt bra som det är men ändå lite intressant att veta. Har gått i samtal tidigare pga orsaker och jag vet inte, just de har inte gett jättemycket. Medicinering är jag inte heller intresserad av :bag:
Ett tips är Lina Limans bok konsten att fejka arabiska.
 
Gick sådär för mig att springa i skogen i dag. Sprang in lite offroad på en liten djurstig och springer på en schäfer som är den allra värsta rasen enligt min hundfobi.
Människan är 50 meter framför hunden och jag stannar och står still, hunden springer till människa och jag småjoggar vidare lite försiktigt så människan kan uppfatta att här kommer en löpare och kanske håller in sin hund. Nix.
Jag ropar lite försynt "skulle du kunna ta hunden?" Och blir mött med ett surt "nejdu här har alla rätt att vara!" :confused: säger då att jag bara skulle vilja springa förbi, men blir då ignorerad. :cautious:

Så jag saktade ner och sprang till slut in på en annan djurstig jag känner igen som ändå går till det ställe jag ville men är tråkigare.

200 meter senare kommer schäfern springande skällande och ylande. Stannar igen och undrar var sjutton ägaren är. Börjar efter ett tag kallsvettas och får hjärtklappning när hunden långsamt smyger närmre medan den skäller. Hinner tänka att jaha nu kommer den snart attackera när ägaren kommer släntrande från skogen och ropar efter mig vem jag tror jag är och se nu vad jag har gjort och hur kan jag vara så dum.

Efter det var jag tvungen att sätta mig och vänta en kvart på en sten innan jag sprang hem igen. Ville ju bara jogga runt i skogen I det mysiga vädret :arghh: Det hjälpte ju inte precis min hundfobi heller som jag faktiskt börjat få aningen bukt på efter sommaren.


Jösses vilken idiot till ägare, såklart man kopplar eller på annat sätt håller rätt på sin hund så att någon kan passera förbi obehindrat. Ägaren får skylla sig själv om hunden sprang efter dig det var ju inte ditt fel på något sätt. Ägaren har ju ett strikt ansvar för sin hund.Usch vad trött jag blir på såna människor ibland. Trist också om det spädde på din hundfobi :( Min kusin hade ganska grav fobi för hundar när hen var barn. Hen kunde komma hem flera timmar efter skolan slutat ibland och hens mamma frågade var hen varit. Ibland sa hen att det kom ju en hund, jag var tvungen att gå/cykla en lång omväg.
 
Surkål gjord efter konstens alla regler! Sambon hittade ett nytt recept på bayersk krautsalat så han fick hälften av vitkålen. Stora förhoppningar på det nya receptet :d Nu ska den stå och dra (förmodligen helst över natten egentligen) men det blir svårt med två kålälskare (kålhuvuden?) i huset.. Men det vore fantastiskt om vi äntligen hitta ett riktigt bra recept på kålsallad - det är ju så gott när den är bra!
 
Gick sådär för mig att springa i skogen i dag. Sprang in lite offroad på en liten djurstig och springer på en schäfer som är den allra värsta rasen enligt min hundfobi.
Människan är 50 meter framför hunden och jag stannar och står still, hunden springer till människa och jag småjoggar vidare lite försiktigt så människan kan uppfatta att här kommer en löpare och kanske håller in sin hund. Nix.
Jag ropar lite försynt "skulle du kunna ta hunden?" Och blir mött med ett surt "nejdu här har alla rätt att vara!" :confused: säger då att jag bara skulle vilja springa förbi, men blir då ignorerad. :cautious:

Så jag saktade ner och sprang till slut in på en annan djurstig jag känner igen som ändå går till det ställe jag ville men är tråkigare.

200 meter senare kommer schäfern springande skällande och ylande. Stannar igen och undrar var sjutton ägaren är. Börjar efter ett tag kallsvettas och får hjärtklappning när hunden långsamt smyger närmre medan den skäller. Hinner tänka att jaha nu kommer den snart attackera när ägaren kommer släntrande från skogen och ropar efter mig vem jag tror jag är och se nu vad jag har gjort och hur kan jag vara så dum.

Efter det var jag tvungen att sätta mig och vänta en kvart på en sten innan jag sprang hem igen. Ville ju bara jogga runt i skogen I det mysiga vädret :arghh: Det hjälpte ju inte precis min hundfobi heller som jag faktiskt börjat få aningen bukt på efter sommaren.
Men fy vilken oansvarig ägare :mad:

Hoppas du kan få hjälp med din fobi också på något sätt. Låter jättejobbigt ❤️
 
Bytte gardiner
Och drog upp persiennerna
Nu är det höst !!!
20221022_153755.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 397
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 376
· Visningar
38 342
Senast: Enya
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp