Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det regnar, spelar egentligen ingen roll för det jagar. Man hör hur det skjuter i mellan åt. Trodde vi det här laget att det skjutit av allt 😅 Men tydligen inte.
Trule ska få nya skor fram idag iaf, nu är det sopslut och hörde igår när han gick in att det satt löst så är dags. Annars tänker jag inte göra speciellt mkt idag.
 
Var det Autism Quotient och RAADS du gjorde så är det några som används inom vården, de är seriösa.
:heart
Om du behöver samhällets hjälp och stöd i vardagen så är det bra med en diagnos på papper, annars inte.
Det verkar vara det första testet du nämnde (och ett annat, men det lät ungefär lika fast på engelska).

Jag fungerar rätt bra som det är, men känns ändå bra med lite förståelse för min egen del. Kommer nog inte gå vidare med det i dagsläget.
 
Här har vi hela familjen konstaterat att "There is just something about that Sel...", men jag har inte valt att investigera närmare. Medicinering känns läskigt och jag hanterar mig själv rätt bra nuförtiden så jag vet inte heller var en eventuell diagnos skulle leda... Men om du vill förstå dig själv på ett djupare plan och kanske prova någon typ av terapi och/eller medicinering kanske en fysisk kontakt och mer omfattande test skulle hjälpa. :heart Hoppas du får sova gott!
:heart

Tack, kunde somna tillslut, satte på någon dokumentär från SR 😊

Jag kan hantera mig själv rätt bra för det mesta, funkar väl rätt bra som det är men ändå lite intressant att veta. Har gått i samtal tidigare pga orsaker och jag vet inte, just de har inte gett jättemycket. Medicinering är jag inte heller intresserad av :bag:
 
Så....nu har jag beställt 250 bokmärken... :nailbiting: Vet inte riktigt vad jag ska ha så många till, men kostnaden för att beställa 250 jämfört med 100 skiljde sig så lite att det var löjligt att inte välja den större mängden.... :) Det gick på 375 kr inklusive frakten. Nu får vi bara hoppas att de blir lika fina i verkligheten som de ser ut på skärmen :) !
 
Funderar på hur jag ska göra med hundarna idag. Ska åka till jobbet 12:30, innan det behöver jag äta lunch och så behöver hundarna ut. Hade gärna gått långpromenad med dem nu, men då hinner de inte bli kissnödiga tills jag behöver rasta dem inför jobbet. (däremot kan de då bli kissnödiga när jag har dem hemma) Lutar åt att det blir vilodag idag pga det. Skadar dock inte eftersom vi var ute rejält igår och ska vara igång massor imorgon igen. Kanske ska sätta mig och sy lite istället?
 
Insåg även att det han sa innebär att jag har 30 minuters lunch också. Jag kan köpa det, men förstår inte varför det ska gälla bara mig och att alla andra får göra som de vill.
Precis alla förmåner togs precis bort från mig. Nu är verkligen det enda som håller mig kvar ett fåtal kollegor. Vill både börja gråta och slå ihjäl någon.
Nu försöker jag läsa ikapp så jag kan ha missat nåt, men va?

Så där går inte bara att göra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 398
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 379
· Visningar
38 507
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp