Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det första jag fick veta när jag vaknade var att nästa kusin nu tittat ut till världen; lite för tidigt född men så sött litet pyre ❤. Sen inledde jag helgen med stall och en skrittur med klättring I skogen på min härliga och fina, fina häst ❤ och fortsatte fredagsmyset med chips och grönsaksstavar och dip till Idol med älsklingen ❤.
 
Min vän har hintat lite att jag har vissa tecken på autism. Jag har själv tänkt tanken ibland och just den här vännen har en sådan diagnos, och ingen annan förstår mig så väl som hon - likaväl som jag förstår henne. Gjorde några snabba test ikväll som bekräftade det hela till viss del. Läste dock inte så noga om källorna till dem men ändå.

Vet inte riktigt vad jag ska göra med informationen dock. Bara konstaterar att det är så 🤷‍♀️

Tänkte försöka sova nu, det går sådär 🙄
 
Min vän har hintat lite att jag har vissa tecken på autism. Jag har själv tänkt tanken ibland och just den här vännen har en sådan diagnos, och ingen annan förstår mig så väl som hon - likaväl som jag förstår henne. Gjorde några snabba test ikväll som bekräftade det hela till viss del. Läste dock inte så noga om källorna till dem men ändå.

Vet inte riktigt vad jag ska göra med informationen dock. Bara konstaterar att det är så 🤷‍♀️

Tänkte försöka sova nu, det går sådär 🙄
Här har vi hela familjen konstaterat att "There is just something about that Sel...", men jag har inte valt att investigera närmare. Medicinering känns läskigt och jag hanterar mig själv rätt bra nuförtiden så jag vet inte heller var en eventuell diagnos skulle leda... Men om du vill förstå dig själv på ett djupare plan och kanske prova någon typ av terapi och/eller medicinering kanske en fysisk kontakt och mer omfattande test skulle hjälpa. :heart Hoppas du får sova gott!
 
Just nu avslutas dagen med ett glas vin. 🍷 Jag tanker inte promenera mer med hundarna sa jag har bytt om till pyjamas byxor, t-shirt, och morgonrock. Det ar himla skont att bara hanga ut har.

I dag har vi haft forsta regniga dagen for sasongen. Det ar faktiskt mycket battre an nagon kan tro, trots att det varit mulet hela dagen och smaregnat fran och till. Nu regnar det till och med ordentligt, MEN det innebar att alla brander runt Portland slacks och vi slipper den rokiga luften som sticker i ogonen och satter fart pa asthma hos alla som har mista tendens.

MEN i morgon blir det en battre dag ... och branderna ar nu nastan slakta.:banana::banana::banana:

IMG_3422.webp
 
Här har vi hela familjen konstaterat att "There is just something about that Sel...", men jag har inte valt att investigera närmare. Medicinering känns läskigt och jag hanterar mig själv rätt bra nuförtiden så jag vet inte heller var en eventuell diagnos skulle leda... Men om du vill förstå dig själv på ett djupare plan och kanske prova någon typ av terapi och/eller medicinering kanske en fysisk kontakt och mer omfattande test skulle hjälpa. :heart Hoppas du får sova gott!
Om det är autism du tänker på så finns ingen medicin för det, förutom om personen har problem med mycket aggressivitet - då brukar man medicinera.
 
Min vän har hintat lite att jag har vissa tecken på autism. Jag har själv tänkt tanken ibland och just den här vännen har en sådan diagnos, och ingen annan förstår mig så väl som hon - likaväl som jag förstår henne. Gjorde några snabba test ikväll som bekräftade det hela till viss del. Läste dock inte så noga om källorna till dem men ändå.

Vet inte riktigt vad jag ska göra med informationen dock. Bara konstaterar att det är så 🤷‍♀️

Tänkte försöka sova nu, det går sådär 🙄
Var det Autism Quotient och RAADS du gjorde så är det några som används inom vården, de är seriösa.
:heart
Om du behöver samhällets hjälp och stöd i vardagen så är det bra med en diagnos på papper, annars inte.
 
Det vanliga. Eld, tända ljus, elfilt och mysig morgonrock. Plus nybakade scones och varmt kaffe :d !

Vad jag ska göra idag? Handla lite vin och kanske någon mat men jag behöver nog inte så mycket. LÄSA - måste plugga! Undersöka om jag hittar något bra företag där jag kan beställa bokmärken. Har ju funderat på det tidigare, men nu när jag har två böcker som ska marknadsföras och en adventsbokmässa att sälja på kan det kanske vara bra att ta tag i detta på allvar :) !

Jag borde också städa och tvätta lite. Men än så länge är det så mörkt att det är svårt att se smutsen.... :angel: Förresten, TV-annonsen för Dyson är ju helt galen. Deras FANTASTISKA nya dammsugare som med laser ser osynligt damm.... O_o Alltså, jag håller mig nog till att städa bort SYNLIGT smuts. Det osynliga får faktiskt vara.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 400
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 668
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp