Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade nog inte varit så brydd heller, men det är ju rätt respektlöst. Jag fyllde upp de publika toaletterna tillsammans med en yngre tjej innan jag gick hem idag, och medan vi gjorde herrarnas kom en snubbe in (en medarbetare dessutom!) och istället för att välja ett av de tre båsen där han kunde stänga dörren gick han direkt till pissoaren och slängde ut dasen. Visst kunde jag låta bli att titta dit, men det innebar också att jag varken kunde tömma papperskorgarna eller fylla på papper som jag skulle. Jag tänker liksom inte stå där och vänta heller, jag skulle bara göra toaletterna och sedan gå hem.
En del människor tänker inte längre än näsan, jag kan tänka mig att han gjorde en hel del människor obekväma. Stackars tjejen jag jobbade med var röd upp till hårrötterna.
Det jobbigaste är ju typ att tänka att de gillar det. Då blir det lite äckligt för min del.
 
Känner mig bättre, snorar fortfarande, ont i halsen och hostar (men mindre). Antigen test var negativt, 113 sa åt mig att stanna hemma. Min syster kom med en matkasse i helgen så jag inte behövde gå och handla i affären.

Ringde AG och förklarade, har varit borta så mycket pga idiotiska rotfyllningar att jag har dåligt samvete, så jag snorade och frågade om jag skulle komma in eftersom antigen säger att jag inte har covid och bad om ursäkt. Han sa nej utan det är bara att stanna hemma tills jag är frisk. Men, men har iaf duschat och känner mig lite fräschare. Lite ont i musklerna dock. Vilket är vad som händer när jag är förkyld. Alltså jag är 98.9% säker på att det bara är en förkylning. Men läkarsystern påpekade att även om det bara är det så blir jag patient zero och smittar andra som sedan måste sätta sig i karantän + deras familjer och vänner de umgåtts med. Så till slut blir det många förkylda och många måste stanna hemma och det blir mycket mer karantän.

Så nu ska jag lägga mig på soffan under ett täcke, med en kopp tv och titta på Numb3rs. Avskyr att vara förkyld. Förr i tiden gick man bara till jobbet utan att bry sig så mycket.

Edit: Visst smittar man inte när man haft covid några dagar?
 
Känner mig bättre, snorar fortfarande, ont i halsen och hostar (men mindre). Antigen test var negativt, 113 sa åt mig att stanna hemma. Min syster kom med en matkasse i helgen så jag inte behövde gå och handla i affären.

Ringde AG och förklarade, har varit borta så mycket pga idiotiska rotfyllningar att jag har dåligt samvete, så jag snorade och frågade om jag skulle komma in eftersom antigen säger att jag inte har covid och bad om ursäkt. Han sa nej utan det är bara att stanna hemma tills jag är frisk. Men, men har iaf duschat och känner mig lite fräschare. Lite ont i musklerna dock. Vilket är vad som händer när jag är förkyld. Alltså jag är 98.9% säker på att det bara är en förkylning. Men läkarsystern påpekade att även om det bara är det så blir jag patient zero och smittar andra som sedan måste sätta sig i karantän + deras familjer och vänner de umgåtts med. Så till slut blir det många förkylda och många måste stanna hemma och det blir mycket mer karantän.

Så nu ska jag lägga mig på soffan under ett täcke, med en kopp tv och titta på Numb3rs. Avskyr att vara förkyld. Förr i tiden gick man bara till jobbet utan att bry sig så mycket.

Edit: Visst smittar man inte när man haft covid några dagar?
Ej smittsam efter 5 dagar är det senaste jag hört. Krya på dig och vila ❤
 
Ska tydligen iväg till Western-ranch och rida med kollegorna som jobbaktivitet här under veckan. Alltså, hur kul?! :laugh: Tilläggas bör att de flesta av mina kollegor (förutom han som ordnar aktiviteten) aldrig suttit på en häst :laugh:

Känner nu omedelbart att jag behöver åka och shoppa på lunchen och införskaffa en rutig flanellskjorta :cool:
 
Känner mig bättre, snorar fortfarande, ont i halsen och hostar (men mindre). Antigen test var negativt, 113 sa åt mig att stanna hemma. Min syster kom med en matkasse i helgen så jag inte behövde gå och handla i affären.

Ringde AG och förklarade, har varit borta så mycket pga idiotiska rotfyllningar att jag har dåligt samvete, så jag snorade och frågade om jag skulle komma in eftersom antigen säger att jag inte har covid och bad om ursäkt. Han sa nej utan det är bara att stanna hemma tills jag är frisk. Men, men har iaf duschat och känner mig lite fräschare. Lite ont i musklerna dock. Vilket är vad som händer när jag är förkyld. Alltså jag är 98.9% säker på att det bara är en förkylning. Men läkarsystern påpekade att även om det bara är det så blir jag patient zero och smittar andra som sedan måste sätta sig i karantän + deras familjer och vänner de umgåtts med. Så till slut blir det många förkylda och många måste stanna hemma och det blir mycket mer karantän.

Så nu ska jag lägga mig på soffan under ett täcke, med en kopp tv och titta på Numb3rs. Avskyr att vara förkyld. Förr i tiden gick man bara till jobbet utan att bry sig så mycket.

Edit: Visst smittar man inte när man haft covid några dagar?
Spelar ingen roll om din förkylning är orsakad av covid eller ej, du ska inte smitta någon med ditt virus oavsett om det är vanligt förkylningsvirus eller covid. (förövrigt orsakar ju covid numera mest en vanlig förkylning så att du skulle känna skillnad är tveksamt).
Jag uppskattar när mina kollegor stannar hemma när dom snorar och hostar oavsett vilket virus som orsakat sjukdomen.
Krya på dig!
 
Fick precis min löbespec och inser att jag inte blivit betald extra alls för public holiday, som var extrainsatt förra torsdagen "queens mourning day" eftersom Aus är med i commonwealth...... 🙈

Än igen måste jag notera chefen.... jag verkar vara den enda som är insatt och hur mycket jag än gillar mitt jobb, mina chefer och allt, rätt är rätt och jag skulle ju inte vara där om de inte betalade liksom...

Bara för två veckor sedan noterade jag ett fel på min spec som gjorde att de kollade upp alla andra specer med och samma fel där så vi alla fick återbetalning vad de var skyldiga oss. Vi pratar inte massiva summor här 800-2000kr som "missats" men det är ju inte heller 20kr liksom...

Nu verkar det som om jag måste säga till igen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
36 934
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp