Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plus @Enya och några till. Ni bör ju VERKLIGEN inte ha några problem med att spara el på uppvärmningen i vinter.... :nailbiting: :D Det låter som om ni skulle må bäst i en ouppvärmd igloo.... O_o
Exet gnällde jämnt när temperaturen gick under 10 men sen jag bokstavligen bar ut honom har jag hur svalt jag vill. Sen gör draperier och dörrar att det aldrig är lika kallt i övriga rum. Jag satt ju i underkläderna och åt isglass förra vintern medan jag eldade i kaminen, hade tända ljus och tittade på film i soffan. Sen att andedräkten rök i sovrummet gör inget, jag sover som bäst om det är kallt. :)
 
Har släppt ut och fodrat hönsen men undrar om de kommer gå ut alls idag med tanke på vädret. De rusade in igen när jag hällde upp fodret och bra är det, då hinner inte råttorna vara med. :cautious:
Hundarna fick vara ute medan jag åkte till stallet och tog hand om hästarna och ligger nu och torkar i sina bäddar. Katterna har krupit ner under täcket igen och jag har lagt mig en stund, ska strax kliva upp och se vad som går att rädda av köttet jag glömde bort i ugnen igår, trots timer! :arghh:

Ska be grannen stänga åt hönsen om de inte är inne när jag åker till jobbet. Åker in lite tidigare och passar på att skrubba upp mig i duschen innan jag börjar. :angel:
 
Spelar ingen roll om din förkylning är orsakad av covid eller ej, du ska inte smitta någon med ditt virus oavsett om det är vanligt förkylningsvirus eller covid. (förövrigt orsakar ju covid numera mest en vanlig förkylning så att du skulle känna skillnad är tveksamt).
Jag uppskattar när mina kollegor stannar hemma när dom snorar och hostar oavsett vilket virus som orsakat sjukdomen.
Krya på dig!
Håller med. Jag vill inte bli smittad på jobbet och tvingas bli hemma pga en kollega som inte kan stanna hemma. Ska jag behöva förlora inkomst bara för det liksom?
 
Sitter i telefonkö till vattenfall trots att jag borde tentaplugga. Inne på 3 timmar kö nu och får ingen info om vilken plats jag har i kön eller hur lång tid det är kvar. Man undrar ju om det vill att folk ska släppa sina elavtal och söka en annan leverantör 🤮 Har bråkat med dem i 8 månader både om att få el levererat, få ok på solcellsanläggning, lägga om avtal och om någon månad även få ok att starta upp solcellsanläggningen. Usch!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp