Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220926_171932.webp

Dagens mysstund med matte igång ♥️
 
Första gången jag gjort nånsin
Kommer nog ha svårt att jobba då vi har studiedag
Gick ner till stationen
Tar ca 10 min
Har så ont I ögonen nu

Sa de inte till dig att ta med solglasögon om du är känslig? Jag fotograferar ögonen en till två ggr per år och har alltid fått det rådet. Tack gode gud att de numera har bättre grejer än belladonna. Då var jag blind som en fladdermus och ljuskänslig som sjutton nästan hela dagen. Numera är jag fortfarande blind men det går över mycket snabbare.
 
Sa de inte till dig att ta med solglasögon om du är känslig? Jag fotograferar ögonen en till två ggr per år och har alltid fått det rådet. Tack gode gud att de numera har bättre grejer än belladonna. Då var jag blind som en fladdermus och ljuskänslig som sjutton nästan hela dagen. Numera är jag fortfarande blind men det går över mycket snabbare.
Har för mig att @Sonic76 skrev att hon hade problem trots solglasögon?
 
Ahhh! Idag åkte värmefilten fram igen! Som att ha 10 gosiga katter ovanpå sig 😻.

Samma här faktiskt! Ökad konsumtion av te, tända ljus och så min älsklingsvärmefilt, då är det höst. Jag ska nog kunna streta emot ett tag till att behöva dra igång värmen på riktigt (fast det börjar bli lockande att dra igång värmegolvet i badrummet lite lite grann i alla fall) men fotvärmaren och värmefilten var väldigt mysigt att få fram nu. Och fläkten för svalka är väl läge att arkivera en åtta månader framåt ungefär.
 
Ska åka och titta på hoppträning och tänkte passa på att åka in på jula och köpa en adapter till elkontakten på bilen. Men nej, de var slut. Överallt i hela Sverige. :down: Biltema har dock, men de ligger på andra hållet i stan så det får bli en annan gång.
 
:nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: Jag har alldeles precis köpt en kappa för 1100 kr på Tradera! Den ska, enligt säljaren, vara från 1930-40-tal och ser SÅ fin ut.... En svart ullkappa. Enligt måtten angivna borde den passa mig som hand i handske...men sådant vet man ju aldrig säkert.... :nailbiting:O_o Mamma blev nöjd, tror jag, för när jag visade henne den och sa att jag måste fundera på om jag verkligen har råd med 1100 kr för en kappa så blev det genast en julklapp :) . Annars när hon frågar mig brukar jag inte komma på något så, som sagt, hon blev nog glad över att kunna köpa något som jag verkligen vill ha.... Win-win.... :D
 
Vad star UNT for?



Om sovrumsdorren ar stangd sa blir det inte sa farligt. Vi har oppet fonster i sovrummet och kor varme i hela huset da vi inte kan stanga av ett rum. Den varme som kommer ut i sovrummet slapps till viss del ut, men lite stannar kvar sa det ar aldrig for kallt utan precis lagom att ligga ihopkrupen under ett fluffigt duntacke.
UNT står för Upsala nya tidning
 
... bara för det var jag dock totalfrusen efter kvällspromenaden och satte mig ned i en varm dusch ett tag. Jag önskar så att jag hade ett badkar, men då hade jag väl sovit där minst tre nätter av sju. :D
Jag vet att jag kommer att få en voucher av jobbet (för hela fem år av trofast tjänst :p ) och funderar faktiskt på att använda den till en natt på ett av hotellen för mig och djuren BARA för att få bada i badkar.
Är det nu jag ska erkänna att jag fastnat i ett badkar på ett hotell? Är väl typ ett år och 37 kg sedan, så frågan är om jag vågar bada i det nu.... men tja... för alltid avskräckt kanske!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
36 388
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 739
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp