Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
HR-intervju idag med uppföljning på de hemska testerna. Min känsla är att det kan sammanfattas till katastrof. I princip varenda kategori där jag skulle uppskatta var jag är på en skala så var jag tvärtom. Det kändes ju vara skit, plus att jag i flera fall fick svårt att ge bra och konkreta exempel. Så det jobbet kan jag nog släppa nu. :down:
MEN, jag har ett jobb till jag sökt där de varit snabba som tusan och idag blev jag erbjuden tjänsten. :)
Lovade att höra av mig senare i veckan, och meddelade andra stället i hopp om att de trots dåliga svar ska vilja anställa mig.
Bägge jobben är något jag är intresserad av, och det är inte lätt att försöka ställa dem mot varandra. Ett jäkla lyxproblem är vad det är. Men ändå.
 
Ligget i nybäddad säng under mitt tjocka täcke som åkte fram idag ... Gubben fick tillbaka sitt tunna täcke som jag har under sommar tid.
Han behöver inte ligga med rumpan bar nu 🤣

Och en katt som tror att hon äger hela min säng ligger sidan om
 
Har lagt mig i sängen. Inte för att jag är trött utan för att jag är så less på allt ikväll att det känns onödigt att vara vaken. Bättre att försöka titta på lättsamma youtubeklipp och hoppas på en bättre morgondag. Inte för att det ser ut att bli en bra dag, men något kanske ska gå att åstadkomma... Om inte annat skulle det vara skönt med en rejäl långpromenad. Och choklad. Herregud vad jag vill ha choklad. Har eventuellt ingredienser hemma till kladdkaka...
 
Duscha och sen sätta sig vid datorn. Det kommer bli en lång natt 🫣 Tur jag redan har sovit som en stock i tre timmar med Kajsa på soffan 😂 Kajsa mitt lilla russin som jag kallar henne ♥️ Den mest pratglada katt jag träffat.
Vi har två pratkvarnar här hemma med 😄❤. Honan har alltid jamat väldigt mycket jämfört med kullbrorsan och hanen vi miste men kattungen är lite värre tror jag bestämt 😅. Sägs ju att maine coon är mycket pratiga och han är ju dels det 😄
 
Fixade stallet i eftermiddags och pållan fick vilodag; passat på att köra ett par maskiner tvätt och ikväll bakat ett par omgångar brytbröd i pajform med mjölkchoklad istället för vatten samt en äppelkladdkaka 😋 och dagens middag (kycklingwok med nudlar) blev inte bara god utan även färgglad 😍.
 
Inte än! En massa höstmys kvar ju! Promenader i lövskogar och bondens marknad med en massa pumpor och baka äppelpaj och koka soppor och titta på småläskiga filmer och, viktigast av allt, njuta av den bästa modesäsongen! Sen är det jul och nyår, också rätt kul. Efter det blir det lite väl grått ett tag och då kan vi gå i ide tycker jag.

Sant, jag brukar ju vanligtvis vara ganska höstpepp, verkligen se det positiva med att slippa svettas i 30 plusgrader och få klä sig i tjocka mysiga tröjor igen, gå på bio och teater - men det känns segare och mindre härligt än vanligt i år, oklart varför.

Möjligen världsläget med den politiska depressionen och alla blandade hot som följer med det som sänker entusiasmen rent allmänt. Men knäckig äppelpaj är alltid en bra grej, får kanske börja där! Och snart clementinsäsong. :love: Hoppas de inte kostar 100 kr kilot. Och så ska jag unna mig att gå på teater. Flugornas herre är kanske inte den mesta feelgood man kan tänka sig men det får bli den ändå. :D
 
Har varit en aslång dag i dag. Huvudvärk hela dagen igen. Totalt jävla meningslös dag dessutom från början till slut. Först jobb med system som krånglade, sedan möte som visserligen ledde till en handlingsplan men som bröts 10 sekunder senare av en av dem det gäller. HURRA! Livet är underbart! Skjut mig!

Lugn och ro. Jag längtar efter lugn och ro helt enkelt. I morgon jobb, var visst kaos i dag så ska försöka bringa lite ordning i det för då är vi i alla fall två på plats.
 
Vilken jobbig situation, det är klart att du ska ge ett långt varmt bad en chans igen! :heart
Har badkar hemma som jag badar i någon gång ibland :) Men där har jag inte vågat testa igen, ogillar utformingen av badkaret där, får samma rum alltid så kan inte smita ifrån badkaret, praktiskt med samma rum på alla andra sätt och vis ju :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
36 031
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp