Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade precis e-posten med el-fakturan men vår stat har tydligen alla hushåll fått motsvarande ca 1300kr ( $175 ) rabatt från regeringen den här månaden och vår faktura var på $106 så nu har vi resten på credit till nästa månad. Känns ju bra efter att ha läst alla inlägg om läget i Sverige nu och i vinter
 
Öppnar buke och möts av det här:
872D8E85-47F2-4396-A162-A85684949048.webp

54 notiser? Rekord! :laugh:
 
Så fint. Morsan behöver ledsagning för att alls komma ut. Hon har dels fått felbedömt i flera år, så hon har tvingats betala hemtjänsttaxa istället för ledsagning (ledsagning är något billigare + att de faktiskt har utbildning för det morsan behöver hjälp med vilket hemtjänst inte har). Nu har hon pratat med någon som ändå ska kunna ordna ledsagning åt henne. Knappt 3 timmar i veckan kan hon få. Resten av tiden förväntas hon alltså sitta hemma i sin lägenhet och inte kunna ta sig någonstans, men det är väl helt ok?! Kan tilläggas att hade hon bott i Stockholms kommun istället, då hade hon fått gratis ledsagning obegränsat antal timmar.
 
Haft ett bra möte med min nya chef.
Hävde ur mig en massa o han blev glad över att få veta allt.
Jag fick en varning innan sommaren som jag trodde var pga trasig bil, trasig häst o ja det allmäna sjuka tillståndet hela fmiljen är.
Men han säger nu idag att jag inte alls haft rätt furtsättningar till att klara av mitt jobb pga hur vi jobbar. Gött att höra ändå :)
 
Sitter och funderar på om man skulle skapa ett företag dit man kan komma om man är arg eller frustrerad och få skrika och gapa och vara förbannad i något bås för att avreagera sig. :angel:
Man får betala extra för att det ska sitta en professionell bråkare inne i båset som bråkar och skriker tillbaka. 🤔
 
Haft ett bra möte med min nya chef.
Hävde ur mig en massa o han blev glad över att få veta allt.
Jag fick en varning innan sommaren som jag trodde var pga trasig bil, trasig häst o ja det allmäna sjuka tillståndet hela fmiljen är.
Men han säger nu idag att jag inte alls haft rätt furtsättningar till att klara av mitt jobb pga hur vi jobbar. Gött att höra ändå :)
Varför fick du en varning :confused:
 
Okej, jag blir så förbannad och förvirrad att jag tror jag behöver gå och lägga mig... Vad i hela helvete är detta?
Villa-Korso%CC%88_1-scaled.jpg


...och så har de mage att skicka reklam till mig bara för att jag har letat efter ställen att ha planeringsdag på? Nej tack jag vill inte sätta min fot hos er tacksåmycket. Har hellre planeringsmötet på ett vältrafikerat tågspår. :cautious::meh::eek::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 668
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp