Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom equifysioterapeuten igår noterade att pållan före behandlingen var stel i höger bog så tog jag det lugnt och skrittade henne en halvtimme ikväll 😊. Hon kändes överlag mjuk och sååå härlig och mysig att bäras fram barbacka I den härligt fina septemberkvällen, helt underbart 😍. Sen var det ju dags för valvakan och gott till det 😋. Sambon gav sig och la sig vid 23-tiden men jag följer den än; börjar inte jobba förrän imorgon förmiddag efter en skön ledig långhelg :).

Jag var precis på väg att flytta över en fjäril till låda så att jag kan ta med henne till jobbet imorgon - och minsann om inte min andra jättemal precis krupit ut! 😲 Nu vågar jag inte röra kläckningslådan utan hoppas att de mår bra därinne båda två över natten!

I dag har jag pysslat med hasten :love: Sedan hade jag en krydd rub som jag hade pa ett (helt) revbensspjal som deldes upp i atbara bitar, och ligger i sous viden.

Sedan fick jag aka ut for att kopa mer liquid smoke till 3 till revbensspjall som ocksa delades i lagom bitar och gjorde mer "rub" till tre spjall till vilka delades i lagom bitar som nu ligger i frysen och vantar pa att jag behover dem.

Det ar snart dags att satta igang med middag ... undrar vad jag ska gora? Revbensspjallen kommer inte ur sous viden forran i morgon kvall ... i kvall blir det farsk stillahavs lax och till det :confused: :confused: :confused:

För att muntra upp mig så började jag titta i tråden och youtube videos om Ukraina, kunde inte låta bli att le då 🤩 Någonstans så backar ondskans makter även om det inte är här just nu!
Detta hade man ju inte vågat hoppas på för bara några månader sedan 🥰

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
72 73 74
Svar
1 471
· Visningar
39 448
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 520
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 073
Svar
1 999
· Visningar
56 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur