Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var så vansinnigt trött efter jobbet idag att jag ställde mig i hallen och skrek rakt ut, sedan duschade jag och grät en stund. Hundarna hade fått rastningsrunda först och därefter handlade jag, men allt gick fel då och då tog energin verkligen slut.

Nu känns det iaf bättre. Ska snart dricka te och äta godsaker. Har choklad, lite godis och glass. Bara att välja med andra ord. Sådana här dagar gäller det verkligen att tänka på att jag senaste veckorna(!) kunnat sluta någon timme tidigare än schemat sagt, varje dag. (och fått full lön trots det)
 
Var så vansinnigt trött efter jobbet idag att jag ställde mig i hallen och skrek rakt ut, sedan duschade jag och grät en stund. Hundarna hade fått rastningsrunda först och därefter handlade jag, men allt gick fel då och då tog energin verkligen slut.

Nu känns det iaf bättre. Ska snart dricka te och äta godsaker. Har choklad, lite godis och glass. Bara att välja med andra ord. Sådana här dagar gäller det verkligen att tänka på att jag senaste veckorna(!) kunnat sluta någon timme tidigare än schemat sagt, varje dag. (och fått full lön trots det)

Hoppas morgondagen blir bättre! Själv håller jag på att frysa ihjäl. :arghh: Jag måste masa mig ut och handla, sedan ska jag laga mat och tända en brasa. Minst 25 grader varmt tänker jag mig (läs: Dafne) att det ska bli.
 
Hoppas morgondagen blir bättre! Själv håller jag på att frysa ihjäl. :arghh: Jag måste masa mig ut och handla, sedan ska jag laga mat och tända en brasa. Minst 25 grader varmt tänker jag mig (läs: Dafne) att det ska bli.
Det blir den garanterat, om inte annat för att det idag var lägenhetsrundor som kördes (dvs, jag har sprungit som en tok i trappor hela dagen) och imorgon får jag köra favoritrunda som är fysiskt mycket enklare. Aysu håller förövrigt med Dafne. Jag fick dra med henne på kort rastningsrunda efter jobbet, trots att det visade sig då att hon faktiskt behövde ut, och så fort hon fått middag var det upp i soffan igen. Det här vädret är tydligen inte acceptabelt :p
 
Det blir den garanterat, om inte annat för att det idag var lägenhetsrundor som kördes (dvs, jag har sprungit som en tok i trappor hela dagen) och imorgon får jag köra favoritrunda som är fysiskt mycket enklare. Aysu håller förövrigt med Dafne. Jag fick dra med henne på kort rastningsrunda efter jobbet, trots att det visade sig då att hon faktiskt behövde ut, och så fort hon fått middag var det upp i soffan igen. Det här vädret är tydligen inte acceptabelt :p

Jag håller helt med Aysu. Vädret är inte acceptabelt alls. Var är våren?
 
Det blir den garanterat, om inte annat för att det idag var lägenhetsrundor som kördes (dvs, jag har sprungit som en tok i trappor hela dagen) och imorgon får jag köra favoritrunda som är fysiskt mycket enklare. Aysu håller förövrigt med Dafne. Jag fick dra med henne på kort rastningsrunda efter jobbet, trots att det visade sig då att hon faktiskt behövde ut, och så fort hon fått middag var det upp i soffan igen. Det här vädret är tydligen inte acceptabelt :p

Jäklar vilka ben jag hade när jag körde lägenheter! Vaderna 🙈
Finns trevåningshus som jag fick bland annat som inte har hiss.
 
Fick lite av en känsla av något övermäktigt när jag bläddrade i kurslitteraturen nu, fuck, det var just den känslan som ledde till passivitet och att jag gav upp förra gången :arghh: och så börjar det nu så här tidigt innan utbildningen ens börjat :banghead:

Det jag är rädd för är väl att det tar sån tid för mig att fatta och komma ihåg att det tar för lång tid :arghh:
Ta det lugnt, när man läser en kurs går man aldrig rakt på slutet. Man hoppar inte heller rakt in på en random sida i kurslitteraturen. Man lär sig en grej i taget :heart
 
Pausar från att hacka lök till köttfärssåsen. Gul lök är verkligen det värsta. Dessutom hackar jag två lökar istället för en, eftersom annars kommer den andra att slängas.
Får du löktårar? Det finns ju flera knep att undvika det:
1: hacka under köksfläkten (om det är en sån som luften går ut genom. Kolfilterfläkt funkar inte)
2: hacka bredvid vasken, med rinnande vatten
3: låt löken ligga i frysen 15-20 min innan du hackar den.
 
Mitt Svenska pass har gatt ut ... jag kanske valjer att fixa ett nytt om jag kommer till Sverige, men definitivt inte harifran. Svenskt pass ar dessutom dyrt som skjutton har. :p

Svenska passfoton tas med en speciell kamera ... som numera bara finns pa tva stallen i USA. 🙄
Amerikanska pass ar ocksa biometric (och innehaller face recognition, fingerprints, and such) men har skickas allt nagonstans och kommer tillbaka hem med posten.
Jag tror att det ar en generell skillnad i syn pa vad en Ambasad, Consulat ar till for som ar storsta skillnaden. Har ar Ambasad och Consulat till for Amerikanska medborgare i forsta hand och man forsoker underlatta livet for dem och de gar fora all annan business pa Consulatet eller Ambasaden. Medan Svenska UD inte alls har det som huvud anledning att ha Ambasader och Consulat ... De ar till for business och tourism i forsta hand.

Och jag alskar verkligen Edinburgh :heart
Du kan inte få problem nästa gång du är i Sverige och ska förnya ditt pass då? Tänker på att det eventuellt kan bli problem utan någon svensk legitimation.
Har för mig att jag läste på en blogg om en kvinna i Kalifornien som inte skulle kunna få ett nytt svenskt pass om det hon har går ut, för att hon inte har något sätt att styrka att hon är hon på då. Eller så kanske det finns andra sätt att bevisa det på, om man har partner?

(frågar av ren nyfikenhet, inte alls för att peka med något finger :))
 
Varit med yngsta dottern till frisören sen blev det middag, hänga tvätt, stoppa i en ny tvätt i maskin och byta sängkläder i min och makens säng. Det får räcka med hushållssysslor för min del idag :p Satt och målade lite med ungarna och nu har jag gått ner till gymmet. Ska natta barn, longera en häst, kvällsfodra och duscha innan jag får sova😅
 
Trots fleecefilter igår natt hade delar av mina potatisblast (i topparna) frusit..... :( SNÄLLA, säg att de kommer att repa sig??? I natt får krukorna bo under tak, men jag kan faktiskt inte fatta att de var så känsliga att de inte tålde -4 grader övertäckta och omstoppade........ :confused:
Potatis är jättekänsliga!
Här sätter odlarna inte potatisen förrän mitten av maj (zon IV)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 296
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp