Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jävla trött sen igår trots sovmorgon. Hunden är också helt slut. :laugh:
Vaknade med jordens nackspärr också.
Tur sambon är hemma och kan kiroprakta mig! Sån lyx! 😍
Har kollat på kalvarna när jag åt lunch. De var lika trötta de. En liten gjorde några tappra försök och reste sig, för att efter ca 50 cm vinglig promenad däcka igen och upprepa några ggr. Så söt! 😍
 
@Asko andas och titta inte på allt på samma gång, utan ett steg i taget, en bok i taget. Ett delmål i taget. :heart
Jag veet, men jag har svårt för det (obviously) 🙈 Och samtidigt blir jag nog långsammare pga jag känner mig lätt övermäktig vilket ökar ju bara på den känslan. Det blir som en ond cirkel som blir sann, så det är svårt att låta det ta sin tid och samtidigt vara försiktig med att inte bli för långsam. :crazy:
Plus att jag då känner mig dum som inte fattar och kommer ihåg snabbare.
Bläh. Mitt självförtroende är inte direkt i topp som märkes. :cautious:
 
@Aliisa
Suupersöta troll, dom är välkomna med!
Den ohanterbara hästen får du hantera lite mer och träna på att flyga... svårt att rida till ön (inte min ö, går färjor, men "stora ön" som vi också kallar Australien :rofl: )
 
@Aliisa
Suupersöta troll, dom är välkomna med!
Den ohanterbara hästen får du hantera lite mer och träna på att flyga... svårt att rida till ön (inte min ö, går färjor, men "stora ön" som vi också kallar Australien :rofl: )
Den ohanterbara hästen är hanterbar nu, hon kan till och med flyga :up:
Men att flyga för att jag visar flugsprayen är kanske inte godkänt? Hon har löshoppat 160 cm, men det kanske inte räknas?

Om inte har jag faktiskt en som har flugit flygplan också, men han är bara sällskap (fullblodsgaloppör) :)
 
Ouch! Är det enda svenska ambassaden också? Nääh, det måste ju finnas flera. Det är så lätt att glömma bort hur förbaskat Stort Australien är.

Jag skulle inte klaga över själva resan om det var så att jag faktiskt fick resa! 😅

Och om man bor pa vastkusten av USA maste man aka till New York eller Washington DC for att fa ett nytt pass. Det ar de enda Svenska Ambasader som kan utfarda ett pass har i USA.

Det ar en resa pa 467 Svenska mil. :cautious:
Tidigare hade vi en "Pass buss" som korde fram och tillbaka har pa Vastkusten och som kunde fixa pass ... Maken hade en tid i hostas for att fa pass via bussen vid Seattles Svenska Konsulat ... men det blev installt och han fick meddelande att NY eller DC ar det som galler. Oh, och vi maste aka till ett Svenskt Consulat, for oss i Seattle eller San Fransisco, for att hamta passet ocksa. Har skickas det inte hem. (Daremot kommer Amerikanska pass i brevladan och man kan fa ett pass i vilken liten stad som helst sa jag kommer inte att ha ett Svenskt pass igen forran nasta gang jag kommer till Sverige. :p)

Screen Shot 2020-05-12 at 7.10.03 AM.webp
 
Ja alltså jag menade utländska medborgare och inte de som är medborgare i det landet såklart :D

Det beror ju helt pa varje land hur manga stallen de har passmyndigheter i frammande land for sina innevanare. Tidigare fanns det ganska gott om stallen man kunde fa ett pass i USA, atminstone ett stalle i varje stat.

Aven fran Hawaii maste man till Sverige eller till New York eller Washington DC for att fixa pass. 🙄
 
Och om man bor pa vastkusten av USA maste man aka till New York eller Washington DC for att fa ett nytt pass. Det ar de enda Svenska Ambasader som kan utfarda ett pass har i USA.

Det ar en resa pa 467 Svenska mil. :cautious:
Tidigare hade vi en "Pass buss" som korde fram och tillbaka har pa Vastkusten och som kunde fixa pass ... Maken hade en tid i hostas for att fa pass via bussen vid Seattles Svenska Konsulat ... men det blev installt och han fick meddelande att NY eller DC ar det som galler. Oh, och vi maste aka till ett Svenskt Consulat, for oss i Seattle eller San Fransisco, for att hamta passet ocksa. Har skickas det inte hem. (Daremot kommer Amerikanska pass i brevladan och man kan fa ett pass i vilken liten stad som helst sa jag kommer inte att ha ett Svenskt pass igen forran nasta gang jag kommer till Sverige. :p)

Visa bifogad fil 50670

Wow vilket jäkla elände, du måste vara tacksam för ditt amerikanska pass när det svenska börjar bli till åren. 😅
De skickas inte ut till hemadressen här heller, däremot kan jag hämta ut det på konsulatet som ligger i Edinburgh och det känns både rimligt och överkomligt. Varför jag inte kan Ansöka om passet där har jag inte riktigt begripit men så är det.
 
Trots fleecefilter igår natt hade delar av mina potatisblast (i topparna) frusit..... :( SNÄLLA, säg att de kommer att repa sig??? I natt får krukorna bo under tak, men jag kan faktiskt inte fatta att de var så känsliga att de inte tålde -4 grader övertäckta och omstoppade........ :confused:
 
Wow vilket jäkla elände, du måste vara tacksam för ditt amerikanska pass när det svenska börjar bli till åren. 😅
De skickas inte ut till hemadressen här heller, däremot kan jag hämta ut det på konsulatet som ligger i Edinburgh och det känns både rimligt och överkomligt. Varför jag inte kan Ansöka om passet där har jag inte riktigt begripit men så är det.

Mitt Svenska pass har gatt ut ... jag kanske valjer att fixa ett nytt om jag kommer till Sverige, men definitivt inte harifran. Svenskt pass ar dessutom dyrt som skjutton har. :p

Svenska passfoton tas med en speciell kamera ... som numera bara finns pa tva stallen i USA. 🙄
Amerikanska pass ar ocksa biometric (och innehaller face recognition, fingerprints, and such) men har skickas allt nagonstans och kommer tillbaka hem med posten.
Jag tror att det ar en generell skillnad i syn pa vad en Ambasad, Consulat ar till for som ar storsta skillnaden. Har ar Ambasad och Consulat till for Amerikanska medborgare i forsta hand och man forsoker underlatta livet for dem och de gar fora all annan business pa Consulatet eller Ambasaden. Medan Svenska UD inte alls har det som huvud anledning att ha Ambasader och Consulat ... De ar till for business och tourism i forsta hand.

Och jag alskar verkligen Edinburgh :heart
 
Jag och min pappa har ett projekt. Vi ska göra en ABC låtlista (låtarna ska börja på a, b, c, d... osv) som dessutom ska vara en form av "soundtrack of our lives", och får inte ha samma artist två gånger.
Jag började med att sortera min lista på Spotify som innehåller i princip alla låtar jag någonsin gillat i bokstavsordning. Slängde sedan in låtar på A jag gillade, men bara det blev 12 låtar. Till slut satt jag där med 34 låtar och var bara på F 🙄

Har nu bytt taktik och sitter och skriver ner artister som betytt mycket under mitt liv, och är uppe i 42 stycken. Det här projektet är mig övermäktigt :D
Det hjälper inte att jag har fastnat på perioden i mitt liv när jag lyssnade orimligt mycket på japansk glamrock och visual-kei. Så nu sitter jag här och hoppdansar i stolen och lyssnar på An Café. :banghead::D Minns tillbaka när jag gick på konserter med An Café och det alltid behövde bäras ut ca 20-30 stycken övertaggade fans som fått vätskebrist eller bara blivit utmattade och svimmat.

Hoppas jag och pappa får hålla på såhär lääääänge länge :love: Vi har även gjort en veckodags lista (där låtarna ska handla om måndag, tisdag, onsdag), Fågellista, Lalalala lista, Räknelista, Pling lista, Förvirrade Blåsinstrument Listan (med låtar som är helt normala men som plötsligt berikas av blåsinstrument och man blir förvirrad) osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 290
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp