Jag och min pappa har ett projekt. Vi ska göra en ABC låtlista (låtarna ska börja på a, b, c, d... osv) som dessutom ska vara en form av "soundtrack of our lives", och får inte ha samma artist två gånger.
Jag började med att sortera min lista på Spotify som innehåller i princip alla låtar jag någonsin gillat i bokstavsordning. Slängde sedan in låtar på A jag gillade, men bara det blev 12 låtar. Till slut satt jag där med 34 låtar och var bara på F
Har nu bytt taktik och sitter och skriver ner artister som betytt mycket under mitt liv, och är uppe i 42 stycken. Det här projektet är mig övermäktigt
Det hjälper inte att jag har fastnat på perioden i mitt liv när jag lyssnade orimligt mycket på japansk glamrock och visual-kei. Så nu sitter jag här och hoppdansar i stolen och lyssnar på An Café.
Minns tillbaka när jag gick på konserter med An Café och det alltid behövde bäras ut ca 20-30 stycken övertaggade fans som fått vätskebrist eller bara blivit utmattade och svimmat.
Hoppas jag och pappa får hålla på såhär lääääänge länge
Vi har även gjort en veckodags lista (där låtarna ska handla om måndag, tisdag, onsdag), Fågellista, Lalalala lista, Räknelista, Pling lista, Förvirrade Blåsinstrument Listan (med låtar som är helt normala men som plötsligt berikas av blåsinstrument och man blir förvirrad) osv.