Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Potatis är jättekänsliga!
Här sätter odlarna inte potatisen förrän mitten av maj (zon IV)
Jo, jag insåg ju detta.... :arghh: Men jag trodde verkligen att jag skyddade dem när jag svepte in dem i fleecefiltar. Det står dessutom precis vid en husvägg. Och det är ju trots allt mitten av maj. I natt får de stå inne i stallbyggnaden i stället. Hoppas verkligen att de repar på sig!
 
Jäklar vilka ben jag hade när jag körde lägenheter! Vaderna 🙈
Finns trevåningshus som jag fick bland annat som inte har hiss.
Jag gjorde misstaget att räkna hur många trappor jag gått i idag, på ett ungefär. Om jag räknar både uppåt och neråt så är det minst 412 trappor. Och så har jag stått upp i princip all övrig tid, gått lite med hundarna osv. Så. Galet. Trött. Imorgon slipper jag trappor :banana:

Förutom trevåningshusen utan hissar så tycker jag annars det är värst när det är någon trappa upp, men också källarvåning med lägenheter. Just att gå ner i källaren för att sedan gå upp... Så mentalt jobbigt!
 
Det blev riktigt gott! :d

97205501_1309527025918990_2020375662572834201_n.jpg
 
Alltså gud. Idrottsläraren på min skola är verkligen en klass för sig själv. En elev som är transexuell blir fortfarande kallad för könet och namnet hen föddes i, trots att hen har bytt namn och inte vill bli tillkallad med den pronomen. Idrottsläraren säger att hen ÄR ju faktiskt inte könet hen vill så länge hen inte har ett personnummer som stämmer överens med det.

Så den här eleven skrev till läraren efter en incident värre än det vanliga och skrev att idrottsläraren offended hen. Idrottsläraren svarar med att kalla hen för hens "gamla" namn och pronomen flera gånger och en del annat helt irrelevant. Eleven svarar att idrottsläraren diskriminerar hen och idrottsläraren svarade att han läste precis igenom vad hen skrivit men eftersom han har RÄTT så har han inte offended eller diskriminerat eleven :banghead:

Det är så himla solklart att läraren diskriminerat och stött eleven så att det inte är klokt. Vem som helst skulle se det. Men nejdå, läraren har ju så klart rätt för lärare har alltid rätt :grin:
 
Missförstånd uppstod nyss. Vi hade pratat om några hästar och om ngt grannen gjort.
När sambon sen sa: ”Vilken jävla maskin det där är! Stark! Två skopor fram och..” bla bla ngt jag inte hörde.
Jag fattade ingenting. Tänkte att det var en häst han pratade om. Tänkte ”två skopor fram” var synonymt med någon häst som skottar sig fram på framdelen.
Han pratade om grannens traktor. :laugh:
 
Är tydligen föremål för ngt slags konstbråk haha.
En "konstperson" la ett bud på en målning. Jag tyckte att det var lite väl lågt så jag svarade lite skämtsamt att "då skänker jag nog hellre bort den".
VILKET JAG FAKTISKT GJORDE! :D
Då tappar konstköparen det och skriver i affektion "jag hade kunnat buda 5 ggr så mycket!?".
Jag svarade då kallt att "okej men då kanske du skulle lagt in det budet in the first place så hade vi varit i ett annat läge".

Har blivit varnad för sneaky konstköpare som skambudar pga de tror att man är dum i huvudet bara för att man inte "är någon". Well SKÅL PÅ DEN DÅ!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 296
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp