Mineur
Moderator
Usch vad störande! Men beroende på hur brådskande det är borde det väl räknas som "essential travel" om det t.ex. handlar om att du är på väg att förlora ditt enda ID-dokument? Eller? En legitimation är ju rätt viktigt att ha liksom! Sen kan jag ju tycka att det borde finnas betydligt smidigare lösningar än att kuska hela vägen dit, men den biten är ju lite svårare att ändra på...Jahapp. Skitkul. Jag fick just mail från Svenska ambassaden i London.
Jag hade ju kämpat i flera månader för att få en tid iordning så att jag skulle kunna åka ned och förnya mitt pass. Jag hade tid den 23:e Mars Fredagen den 20:e ringde de för att meddela mig om att de skulle stänga ned och att de skulle hålla vid alla inbokade möten och att vi som inte kunnat komma skulle få förtur när de väl öppnade igen. Jättebra! Inga problem.
Nu skriver de under rubriken "Brådskande!" att de börjat öppna upp för de inbokade tiderna igen och jag får en länk med de tider jag har att välja på. Det de inte tar hänsyn till är det faktum att jag Inte Får Åka Till London! Inte för att jag har råd med nya tågbiljetter just nu heller i och för sig och inte för att det direkt Går några tåg heller.