Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Skitkul. Jag fick just mail från Svenska ambassaden i London.
Jag hade ju kämpat i flera månader för att få en tid iordning så att jag skulle kunna åka ned och förnya mitt pass. Jag hade tid den 23:e Mars Fredagen den 20:e ringde de för att meddela mig om att de skulle stänga ned och att de skulle hålla vid alla inbokade möten och att vi som inte kunnat komma skulle få förtur när de väl öppnade igen. Jättebra! Inga problem.

Nu skriver de under rubriken "Brådskande!" att de börjat öppna upp för de inbokade tiderna igen och jag får en länk med de tider jag har att välja på. Det de inte tar hänsyn till är det faktum att jag Inte Får Åka Till London! :cautious: Inte för att jag har råd med nya tågbiljetter just nu heller i och för sig och inte för att det direkt Går några tåg heller.
Usch vad störande! Men beroende på hur brådskande det är borde det väl räknas som "essential travel" om det t.ex. handlar om att du är på väg att förlora ditt enda ID-dokument? Eller? En legitimation är ju rätt viktigt att ha liksom! Sen kan jag ju tycka att det borde finnas betydligt smidigare lösningar än att kuska hela vägen dit, men den biten är ju lite svårare att ändra på...
 
Usch vad störande! Men beroende på hur brådskande det är borde det väl räknas som "essential travel" om det t.ex. handlar om att du är på väg att förlora ditt enda ID-dokument? Eller? En legitimation är ju rätt viktigt att ha liksom! Sen kan jag ju tycka att det borde finnas betydligt smidigare lösningar än att kuska hela vägen dit, men den biten är ju lite svårare att ändra på...

Äsch, mitt pass gick ut för två eller tre år sedan. Enda anledningen till att det var brådskande överhuvudtaget var för att jag behöver det för att kunna ansöka om settled status inför Brexit, men det är lite moot för tillfället ändå.
Jag gick in och såg efter vilka tider de öppnat upp och jag hade att välja på idag, imorgon eller på Torsdag och då har jag inte sett efter om det alls går några lämpliga tåg ännu. Det var alltså de enda tiderna som fanns, ingenting längre fram. Finns det ens hotell att bo på i London?
Jag har en känsla av att jag bör ringa dem. 😅
 
Kan ni byta vatten där? Är mest nyfiken då vi har en padda som behöver sommarställe :)
Var fick du tag på vattenstället?
Planerar en rätt fläskig pump som kan tugga där. Drar en vattenslang över garagetaket (utkast på baksidan, damm på framsidan) som kan droppa/rinna väldigt försiktigt konstant, nedstoppad på botten tror jag för att få lite cirkulation, och slippa vattenbytena. Eventuellt drar jag en annan lösning att jag varje dag startar kranen på fullt en stund. Hänger lite på kvaliteten på vattnet och vad som funkar. Växtligheten runt dammen kommer nog bli lycklig över näringsrikt vatten ;)

Dammen är en kompis gamla. Använd en säsong. Finns att köpa lite varstans. Ganska hård plast så den ska tåla klorna.
 
Äsch, mitt pass gick ut för två eller tre år sedan. Enda anledningen till att det var brådskande överhuvudtaget var för att jag behöver det för att kunna ansöka om settled status inför Brexit, men det är lite moot för tillfället ändå.
Jag gick in och såg efter vilka tider de öppnat upp och jag hade att välja på idag, imorgon eller på Torsdag och då har jag inte sett efter om det alls går några lämpliga tåg ännu. Det var alltså de enda tiderna som fanns, ingenting längre fram. Finns det ens hotell att bo på i London?
Jag har en känsla av att jag bör ringa dem. 😅
Oj... Ja det låter som att ett samtal till ambassaden kan vara på sin plats! Det är ju trots allt en av deras huvudsakliga uppgifter - att stötta sina medborgare och komma med vettiga råd när det behövs!
 
Oj... Ja det låter som att ett samtal till ambassaden kan vara på sin plats! Det är ju trots allt en av deras huvudsakliga uppgifter - att stötta sina medborgare och komma med vettiga råd när det behövs!

Jag antar att de kommer att släppa tider allteftersom, men jag ser gärna lite mer framförhållning än tre dagar. Nu har jag i och för sig boende och det spelar nog inte så stor roll när jag kommer men det är fortfarande inte gjort i en handvändning. Sturgeon vill ju dessutom inte att vi tallar på gränserna nu.
Och det har du rätt i.
 
Blah! Just nu hatar jag skolan och vill bara bli KLAR :arghh:

Har ingen koncentration alls och ingen energi heller för den delen. Har ju det där andra provet imorgon och jag är INTE förberedd för fem öre. Sommarlov... vart är sommarlovet?!

Vi har inte ens ett fast datum för när vi får sommarlov. Från början skulle studenten vara 1 Juni och "vanliga" avslutningen 5e Juni. Men nu är det borttaget och det enda som finns planerat är studenten. Jag vill ha ett datum, helst igår, så att jag kan börja räkna ner dagarna!

Och så är jag lagom glad över att vi ska komma in två gånger till skolan, två olika dagar, för 40min lektion. Lektionen detta är planerat på (samma tid och dag två veckor i rad) är egentligen 2h 35min. Så 80min rakt av + rast hade lätt fått plats på samma dag. Men NEJ, bättre att ta in oss två gånger a 40min!
Det tar mig ändå lite över 1.5h att åka till skolan och lika lång tid hem. Dessutom blir det dubbelt så många resor. Men men... livet leker! :meh:
 
Vi har inte ens ett fast datum för när vi får sommarlov. Från början skulle studenten vara 1 Juni och "vanliga" avslutningen 5e Juni. Men nu är det borttaget och det enda som finns planerat är studenten. Jag vill ha ett datum, helst igår, så att jag kan börja räkna ner dagarna!
Du får sommarlov när jag får sommarlov, typ 1 juli alltså :devil::angel:
 
Tog för mycket insulin, ville parera upp köttfärssås och spaghetti men faller - inte till farliga nivåer - när jag borde stiga. Nu trycker jag i mig en andra portion, eftersom jag ätit upp all glass och sorbet som är till för just sådana här situationer :banghead:
Kanske dum fråga men kan du inte ha sånt där druvsocker (destrosol, stavas det så?) tillgängligt för såna tillfällen? Tänker att de är lätta att förvara och man kanske inte behöver äta så många av dem..?
Säger jag med noll kunskap :o
 
Du får sommarlov när jag får sommarlov, typ 1 juli alltså :devil::angel:
Nu var du rolig va? Ha? :D

Det ligger det faktiskt lite sanning i vad du säger. Jag fick för mig att testa på något nytt i sommar (fick för mig att "jag kan allt" som jag får lite nu och då :angel:) och ansökte om sommarjobb. Men jag tror ändå att det kan bli bra för jag kommer ändå vara fri från läxor. Ansökte också om särskilda behov redan från början, vilket ger möjlighet att anpassa hur långa dagarna kommer att vara :)
 
Du kan inte få problem nästa gång du är i Sverige och ska förnya ditt pass då? Tänker på att det eventuellt kan bli problem utan någon svensk legitimation.
Har för mig att jag läste på en blogg om en kvinna i Kalifornien som inte skulle kunna få ett nytt svenskt pass om det hon har går ut, för att hon inte har något sätt att styrka att hon är hon på då. Eller så kanske det finns andra sätt att bevisa det på, om man har partner?

(frågar av ren nyfikenhet, inte alls för att peka med något finger :))

Man kan ha med sig nagon som legitimerar sig med godkand leg som intygar att man ar den man utger sig for ... Dessutom har jag ett Svenskt korkort nagonstans ... det kanske har gatt ut ocksa, men med mitt Amerikanska pass och nagon stackars kompis eller slakting som far folja med och intyga att jag ar jag sa gar det bra.
 
Maken ringer runt till byggfirmor för att få offert på sin högt efterlängtade maskinhall. Själv köper jag stängsel till min ridbana och planerar för när vi ska åka och köpa stolp och börja sätta staketet så vi kan börja fylla med bärlager sen :p Han kan ringa runt, vår deal är att jag ska ha mina ridbana klar före vi börjar med hans maskinhall oavsett :D
Maskinhall =ridhus??
 
Kanske dum fråga men kan du inte ha sånt där druvsocker (destrosol, stavas det så?) tillgängligt för såna tillfällen? Tänker att de är lätta att förvara och man kanske inte behöver äta så många av dem..?
Säger jag med noll kunskap :o

Jag klarar inte att äta dextrosol (eller apelsinjuice) eftersom man mår illa. Det är därför sorbet är så bra, man kan bara tugga i sig det. Men tack för omtanken! Jag tryckte i mig en portion pasta till och nu har det stabiliserat sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 297
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp